اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

غذاهایی فوق‌العاده برای تسکین انواع دردهای مفصلی

آرتروز اصطلاحی است که برای درد مفاصل یا بیماری مفاصل به کار می برند.بیش از ۱۰۰ نوع مختلف دردهای مفاصلی وجود دارد که به طور کلی در چهار دسته قرار می گیرند: دژنراتیو (آرتروز) ، التهابی (آرتریت روماتوئید) ، عفونی (از طریق عفونت) و متابولیک (نقرس).

به گزارش سایت طلا،‌ در برخی از این دسته های دردهای مفصلی علاوه بر درد، مفاصل دچار التهاب مزمن امی شوند که به آن آرتریت نیز می گویند. در حقیقت ، بسیاری از بیماری ها با التهاب مزمن همراه هستند ، بنابراین کنترل آن بسیار مهم است. در اینجا چند پیشنهاد غذایی فوق العاده برای کاهش التهابات ناشی از آرتروز ارائه شده است.

1-کلم بروکلی و کلم بروکسل
کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم از خانواده چلیپاها هستند. آنها حاوی سولفورافان هستند ، ترکیبی که به کند شدن آسیب های غضروفی کمک می کند.این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A ، C و K هستند. این مواد مغذی از سلول ها بارادیکال های آزاد که به پیشرفت آرتریت روماتوئید و التهاب مزمن مشکوک هستند ، محافظت می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی پر از سبزیجات آسانی به می تواند از مفاصل روماتوئید جلوگیری کند.


2-مکمل های امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی بدن بسیار مهم هستند و با التهاب مبارزه می کنند. سریعترین راه برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 ، خوردن ماهی های چرب مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا و ماهی خال خالی است. اگر نمی توانید ماهی بخورید، می توانید دانه های چیا ، گردو ، تخم مرغ های غنی از امگا 3 و آجیل منابع عالی امگا 3 جایگزین کنید.

روغن های خود را به روغنهای زیتون ، گردو ، آووکادو تبدیل کنید. این روغنها علاوه بر مقابله با التهاب ، باعث کاهش کلسترول خون نیز می شوند.
3-سیر
سیر ، پیاز و تره فرنگی حاوی دی سولفید دیالیل است که می توانند است فعالیت آنزیم هایی را که به غضروف آسیب می رسانند مسدود کند. آنها همچنین حاوی کوئرستین آنتی اکسیدانی هستند، محققان معتقدند که کوئرستین می تواند التهاب را کاهش دهد. سیر همچنین با عفونت مبارزه می کند.سیر در همه شکل های خود خام، پخته، پودر سیر و ... اثربخشی لازم خود دارد دارد بنابراین می توانید با خیال راحت آن را به هر شکل مصرف کرد.

4-زردچوبه
زردچوبه ادویه ای است که به طور گسترده در غذاهای هندی مورد استفاده قرار می گیرداز قدیم الایام زردچوبه در جلوگیری از بیماری های التهابی ، از جمله آرتریت موثر بوده است و اکنون تحقیقات لازم برای اثبات این ادعا انجام شده است. کورکومین سرشار از آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. هیچ ضخصی نمی تواند به مقدار زیاد این ادویه را مصرف کند تا بتواند بطور کامل از مزایای آن بهره مند شود به همین علت برای اولین بار به شما پیشنهاد می کنیم که مکمل مصرف کنید. همچنین می توانید علاوه بر زرد چوبه، فلفل سیاه را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا جذب کورکومین بیشتری داشته باشید.

5- ویتامین سی
ویتامین C آنتی اکسیدانی است که با التهاب مبارزه می کند و خطر آرتریت را کاهش می دهد. همچنین به ترمیم استخوان ها ، غضروف و سایر اجزای اسکلتی کمک می کند. خوردن میوه هایی مانند پرتقال ، گریپ فروت ، توت فرنگی ، کیوی ، آناناس و طالبی یک راه عالی برای دریافت ویتامین C شما است.

اگر مکمل مصرف می کنید ، بیش از 65 تا 85 میلی گرم مصرف نکنید، مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند منجر به سنگ کلیه شود. خوردن ویتامین C باعث می شود بدن شما بتواند آنچه را نیاز است از بین ببرد و بقیه را سالم نگه دارد.
6-لبنیات
لبنیات می تواند به خصوص در انواع پرچرب باعث التهاب شود، با این حال ، لبنیات کم چرب حاوی مقدار زیادی ویتامین D و کلسیم است همان چیزی که شما برای داشتن استتخوان های سالم به آنها نیاز دارید. سعی کنید همیشه لبنیات کم چربی را انتخاب کنید و ماست معمولی را با ماست یونانی جایگزین کنید تا بهترین اثر را داشته باشد. فقط حتما لبنیات را با کمترین قند و چربی ها تهیه کنید.

اگر اصلا نمی توانید لبنایت مصرف کنید سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج ، کلم و کلم بروکلی بطور گسترده در رژیم غذایی خود جایگزین کنید.

نتیجه
به ازای 100 نوع مختلف آرتریت ، حداقل 100 علت مختلف وجود دارد. سایش مفصل ، تخریب غضروف و التهاب مزمن از ویژگی های بارز همه ی آرتریت ها است. با انتخاب و مصرف یک رژیم ضد التهاب ، می توانید به ترمیم آرتریت و کاهش درد کمک کنید. علاوه بر همه اینها یک رژیم ضد التهابی می تواند سلامت قلب را افزایش دهد ، خطر دیابت و خطرات سرطانی را نیزکاهش دهد.

با اضافه کردن این غذاهای سالم به رژیم غذایی خود سعی کنید گوشت فرآوری شده و سایر غذاها ، شکر و شیرین کننده های مصنوعی ، چربی های ترانس (روغن های هیدروژنه) و نان سفید / ماکارونی / برنج رااز رژیم خود حذف کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد