اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنها تر از همیشه

شبکه هایی اجتماعی باعث شده اند که نسبت به همیشه احساس تنهایی بیشتری داشته باشیم. اما دلیل آن چیست؟

تنها تر از همیشه



شبکه هایی اجتماعی باعث شده اند که نسبت به همیشه احساس تنهایی بیشتری داشته باشیم اما دلیل آن چیست؟
با وجود اینکه از طرف دوستانتان در تلگرام تبریک تولد دریافت کرده اید و افراد بسیاری عکس شما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام لایک کرده اند، در اعماق درونتان احساس درد شدیدی می کنید که تنهایی نمامیده می شود.
این موضوع مانند یک تضاد به می باشد چرا که به نظر می رسد شما پیوند اجتماعی برقرار کرده اید اما در عین حال تنها تر شده اید. اما وقعیت چیز دیگریست. در تحقیقات نشان داده شده است که پیوند های مجازی ثابت اغلب می توانند احساس تنهایی را تقویت کنند.
دکتر الیاس ابوجاود، روانپزشک دانشگاه استفرد، معتقد است که زمان و انرژی صرف شده برای ایجاد دوستی های متعدد در شبکه های اجتماعی می تواند مانع ایجاد دوستی های عمیق تر و پایدار تر در دنیای واقعی شود.
اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که تنها دلیل تنهایی ما اینترنت نمی باشد بلکه عارضه های روحی و روانی مانند از دست دادن نزدیکان، تغییرات شغلی و... می توانند باعث شوند که ما احساس تنهایی بکنیم. نویسندگان بسیاری از قدیم و حتی بسیار قبل از دوره اینترنت بوده اند که از تنهایی حرف زده اند وآن را سرنوشت انسان دانسته اند.
با وجود همه اینها کارشناسان معتقدند که تعامل با فناوری روی تجربه ما از تنهایی تاثیر مستقیم می گذارد. اما نمی توان گفت تنها مقصر این اطراف فناوری است. انواع امکاناتی که اطراف ما وجود دارد از جمله محصولات فناوری مثل تلفن های همراهمان باعث شده تا قدرت تحمل تنهایی توسط ما کاهش بیابد و در عین حال انتظارات ما را درباره تعداد و سرعت در ارتباطات افزایش داده است.


مطالعات بسیاری نشان داده است که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام(حتی شاید بتوان گفت به ویژه اینستاگرام) می توانند منجر به افسردگی و احساس تنهایی و انزوا شوند چرا که افراد زندگی خود را با نسخه های دیگر زندگی که توسط دیگران به شکل غیرواقعی زیبا به تصویر کشیده شده است مقایسه می کنند.
تنهایی می تواند بدون این دلایل هم وجود داشته باشد اما تکنولوژی و شبکه های اجتماعی می توانند شما را بسیار تنها تر و حتی افسرده کنند. سعی کنید در عین حال که از آن ها استفاده می کنید، فاصله خودتان را نیز با شبکه های اجتماعی حفظ کنید و نگذارید بر روی قضاوتتان تاثیر زیادی بگذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد