اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

30 درصد از سنگ‌های تزئینی متعلق به اصفهان است

نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حدود هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و ۱۸ غرفه روز یکشنبه با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و جمعی از مسئولان استان در ارگ جهان نمای اصفهان افتتاح شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین افزود: ما به دنبال آن هستیم تا ظرفیت‌ها را احصا و به دنبال فعالان بخش قرار داده و ضمن ارائه آموزش، قوانین وارداتی و صادراتی تعرفه‌ها را اصلاح کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: ۳۰ درصد معادن سنگ های قیمتی کشور در اصفهان است و این پتانسیل در استان وجود دارد که نهال توسعه صادرات سنگ‌های تزئینی در اصفهان باشد.

وی بیان کرد: با شناسایی ظرفیت‌های معدنی که محصول کار اکتشافی ماست و معرفی به فعالان ظرفیت را توسعه خواهیم داد و اشتغال کشور را در سال ۱۴۰۵ به حدود ۵۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم برسیم.

غریب پور با بیان اینکه در اصفهان بیش از ۱۰۰ معدن غیرفعال سنگ‌های تزیینی وجود دارد، افزود: امیدواریم با اقدامی که در زمینه صادرات سنگ‌های تزیینی و اصلاح تعرفه‌های صادراتی انجام می‌شود و وجود ۴۳۰ معدن فعال داریم کنسرسیوم سنگ‌های تزیینی اصفهان آغازگر باشد.

به گفته وی حدود ۹۰۰ معدن غیر فعال تزئینی در کشور داریم که یک نهم آن‌ها در اصفهان بوده و ۳۰ درصد از سنگ‌های تزئینی کشور در این استان وجود دارد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه ۱۳۰ اندیس در اصفهان در زمینه سنگ های قیمتی وجود دارد که کار اکتشافی می کنند، تصریح کرد: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی جزء ظرفیت های پنهان حوزه معادن کشور است که نیاز به کار اکتشافی مفصل دارد. وظیفه ایمیدرو در کشور انجام کار اکتشافی است که فعالیتی زمانبر و مفصل است و اکنون در آغاز راه هستیم.

غریب‌پور از راه اندازی بازار تخصصی سنگ در مشهد و بازارچه مرزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ به مرور زمان با شناسایی ظرفیت های معدنی که محصول اکتشاف ماست و با معرفی به فعالان این حوزه ظرفیت را توسعه داده و موجب اشتغال زایی شویم.

غریب پور تاکید کرد: فولاد مبارکه اصفهان در مدار توسعه قرار دارد و توسعه ۲۰ هزار میلیارد تومانی ظرف سال های ۹۸ و ۹۹ انجام شده و این توسعه ادامه خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که بر اساس پیش بینی ها تا سال ۱۴۱۰ به بیش از ۹ میلیارد دلار ظرفیت در این بخش برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در آیین افتتاح این بازارچه، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین جلسات متعدد با شهردار اصفهان ،رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان و .... اولین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور امروز در اصفهان افتتاح شد.

ایرج موفق با اشاره به گردش مالی ۲۳ میلیارد دلاری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در دنیا، گفت: ما نیز به دنبال سهم مناسبی از این بازار هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه اصفهان سازندگان موفقی در زمینه ماشین های تراش سنگ های قیمتی دارد.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ایران نیاز به کار دارد و باید دست به دست هم دهیم، تاکید کرد: امروز زمان زیادی نداریم، اما امیدواریم با تلاش مضاعف در استان و همچنین حمایت های ایمیدرو این کار را عملیاتی کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۳۰ اندیس سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان، گفت: به دنبال ثبت برندینگ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تغییر تعرفه صادرات، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز با معافیت گمرکی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ حجم صادرات استان ۲ میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار بود، افزود: سال گذشته بیش از ۱۳۷ کیلوگرم طلا و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به ارزش ۵ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار از اصفهان صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به مصوبه سازمان توسعه تجارت جهت تشکیل میزهای تخصصی صادرات، اظهار کرد: استان اصفهان همپای تهران ۱۰ میز تخصصی برای توسعه صادرات دارد، همچنین با توجه به ظرفیت بالای این استان میز تخصصی طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی در اصفهان تشکیل شده است.

موفق با اشاره به دغدغه اشتغال در کشور، اظهار کرد: طی یک سال گذشته فعالیت هایی در راستای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان آغاز شد، از سوی دیگر به دلیل اینکه صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بدون پروتکل تجاری است به دنبال ثبت برندینگ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تغییر تعرفه صادرات، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز با معافیت گمرکی هستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد