اونس طلا2414.52
مظنه14,461,000
18 گرم3,338,300
ارزش سکه32,580,633
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

۶ تکنیک موثر برای مدیریت استرس

استرس فراگیرترین پدیده ای است که در زندگی تجربه می کنیم. درست است که عوامل ایجادکننده استرس همیشه منفی نیستند اما در نهایت ماهیت استرس بر سلامتی و لذت و آرمش زندکی موثر است. حضور مداوم استرس منفی در نهایت ممکن است منجر به کاهش چشمگیر سلامت شخصی شود. حضور مداوم استرس می‌تواند آسیب های چشمگیری به سلامت بدن بزند.

به گزارش سایت طلا، این امکان‌پذیر نیست که ما بتوانیم همه چیز را کنترل کنیم اما با این می توانیم از تکنیک های ساده مدیریت استرس استفاده کنیم و مهارت های لازم را در این زمینه کسب کنیم . برای زندگی بهتر این هفت روش استرس زا کمک بگیرید.

1-تحرک و ورزش را در اولویت قرار دهید
بر هیچکس پوشیده نیست که فعالیت بدنی به طور طبیعی استرس را کاهش می دهد و باعث آزاد شدن هورمون های ایجادکننده "احساس خوب" می شود. حرکت بدنی همیشه نیازی به تمرین حرفه ای در داخل یک سالن ورزشی نیست فقط کافی است زمانی کوتاه را در طول روز به تحرک بدنی اختصاص دهید، این می تواند یک پیاده روی سریع ، مجموعه ای از تمرینات ساده وزنه برداری باشد که می توانید در 10 دقیقه، در محل کار یا اتاق نشیمن به آن بپردازید.

2-نه گفتن را بیاموزید
عدم توانایی گفتن "نه" یا رد کردن کاری که برای آن وقت ندارید ، برای بسیاری از افراد یک چالش سخت است. در نتیجه ، این منجر به افزایش سطح استرس و اضطراب می شود. گفتن "نه ، متشکرم" یا "من دوست دارم بعداً به شما کمک کنم" یکی از موانعی است که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم، که سبب ندیدگرفتن اولویت بندی نیازهای خودمان است زیرا ما مشغول رفع نیازهای دیگران (دوستان ، خانواده ، کار ، رویدادهای فوق برنامه ، گروه ها و غیره) هستیم. همیسه لیست اولویت بندی داشته باشید و هر کاری را در الویت خود قرار دهید.

3-خواب
اگر چه که ما به خواب بعنوان یک استراحت نگاه می کنیم اما خواب یک فرآیندفعال است،در واقع بدن در زمان خواب به ترمیم و جوانسازی سیستم های مختلف بدن می پردازد. شاید برای شما باور اینکه یک فرد می تواند شش ساعت یا حتی کمتر از آن بخوابد، آسان باشد اما مغز و بدن شما این را به آسانی نمی پذیرد. فردی استراحت کافی و باکیفیت دارد در مقابله با استرس توانایی بیشتری نسب به فردی که استراحت کمتری دارد، دارد. برای داشتن یک برنامه خواب منظم و باکیفیت برای زمان خواب تمهیدات مناسب به کار ببندید مثلا چراغ ها را کم کنید، دستگاه های دیجیتال را خاموش کنید، 3 ساعت قبل از خواب تان نوشیدنی های کافئیندار مصرف نکنید و .... این تغییرات کوچک، کمک های بزرگی به شما خواهد کرد.


4-مثبت اندیشی را تمرین کنید
برای داشتن نگرش مثبت و مثبت اندیشی چیزهای زیادی گفته می شود با این وجود آنچه که در مثبت اندیشی مهم است تنها خودمان و نگاه خودمان است، اینکه اجازه بدهیم احساسات همانطور که هستند بیایند و بروند، و یا با توانایی مثبت نگری تغییری در این احساسات ایجاد کنیم.

5-خلاق باشید
مشارکت در کارو فعالیت خلاقانه روشی بسیار مؤثر برای تغییر دیدگاه و نگرش، کنارگذاشتن ترس و استرس است. اغلب اوقات ، استرس ناشی از احساس ترس ، ناامنی یا چیزی شبیه به این می شودشرکت در فعالیت های خلاقانه کمک می کند که با این افکار منفی مبارزه کنید . چیزی را که از آن لذت می برید - نقاشی ، نوشتن ، مجسمه سازی ، مهندسی ، طراحی و غیره - پیدا کنید و هر هفته یک بخشی از زمان خود را برای انجام این فعالیت بگذارید.

6-تغذیه
روشی که می توانید در طولانی مدت به مدیریت استرس تان بپردازید داشتن یک رژیم غذایی سالم است. هنگامی که سطح استرس زیاد است ، تمایل به غذاهای فست فود، قندهای ساده و مواد فرآوری شده افزایش می یابد، ممکن است در زمان استرس مصرف این نوع غذاها احساس مطلوبی داشته باشند ،این غذاها موادمورد نیاز بدن را برای سوخت رسانی و مواجهه با آن موقعیت استرس زا فراهم نمیکند و بنایراین غلبه بر آن موقعیت را سختتر می کنند. داشتن رژیمی غذایی که شامل فیبر ، مقادیر سالم چربی ها ، پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های پیچیده ، میوه ها و سبزیجات و لبنیات کم چربی باشد کلیدی برای مدیریت موفقیت آمیز استرس در طولانی مدت است .


استرس بخش ثابتی از زندگی است ، اما نیاز دارم آن را به خوبی کنترل کنیم. استرس قابل کنترل است ، به خصوص هنگامی که ما روشهای موثری را برای رویارویی با آن بلد باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد