اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هزاران سال است که نان یکی از غذا های مردم کشور های مختلف بوده است. نان از ترکیب آرد با آب و مخمر به دست می آید.

نان نخورید!



هزاران سال است که نان یکی از غذا های مردم کشور های مختلف بوده است. نان از ترکیب آرد با آب و مخمر به دست می آید.
نان در مقایسه با دیگر مواد خوراکی مانند میوه و سبزیجات از نظر مواد مغذی بسیار فقیر است. نان کالری و کربوهیدرات نسبتا بالایی دارد و پروتئین، فیبر، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار کمی را داراست.
بالا بودن میزان کربوهیدرات در نان می تواند باعث اضافه وزن در شما شود. به طور متوسط یک تکه نان سفید دارای 13 گرم کربو هیدرات می باشد. غذا های دارای کربوهیدرات بالا علاوه بر ایجاد پرخوری و اضافه وزن می توانند خطر ابتلا به فشار خون و دیابت نوع 2 را افزایش دهند.


به علاوه در نان گندم از نوع خاصی پروتئین استفاده می شود که به فراوری خمیر کمک می کند. این پروتئین توسط اکثر افراد به راحتی هضم می شود اما در بعضی از افراد می تواند آسیب زا باشد. مثلا ممکن است باعث بیماری خود ایمنی سلیاک شود که در آن گلوتن به روده کوچک شما آسیب می زند.
به طور کلی موارد مطرح شده بالا در مورد نان سفید صادق است و تا جایی که می توانید از خوردن آن بپرهیزید اما نان سبوس دار و نان های غنی شده دارای مواد مغذی هستند و می توانید آن ها را مصرف کنید. هرچند باید توجه کنید که این نان ها نیز دارای کربوهیدرات بالایی هستند و نباید در مصرفشان زیاده روی کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد