اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این گیاه دارویی را جایگزین دارو‌های معده کنید!

یک متخصص گیاهان دارویی، با بیان اینکه از شیرین بیان می‌توان در رفع ناراحتی‌های معده و انواع زخم‌های گوارشی و گاستریت استفاده کرد، گفت: در بسیاری از موارد این گیاه می‌تواند جایگزین دارو‌های معده شود.

به گزارش سایت طلا ، یک داروساز با بیان اینکه از شیرین بیان می‌توان در رفع ناراحتی‌های معده و انواع زخم‌های گوارشی و گاستریت استفاده کرد، گفت: در بسیاری از موارد این گیاه می‌تواند جایگزین دارو‌های معده شود.

دکتر مریم ناصری با اشاره به خواص گیاه شیرین بیان، اظهار کرد: شیرین بیان از گیاهان لگومینوز و هم خانواده با نخود و حبوبات است و گل‌های بنفش رنگ دارد.

وی شیرین بیان را یک گیاه علفی با ریشه و ریزم چوبی دانست و افزود: قسمت مورد استفاده این گیاه دارویی مربوط به ریشه و ریزم آن است که به صورت پودر مصرف می‌شود و داخل ریشه زرد یا قهوه‌ای رنگ است.

شیرین بیان

این دکترای داروسازی، با بیان اینکه شیرین بیان به صورت جوشانده و غلیظ مصرف می‌شود، تصریح کرد: مقداری از پودر شیرین بیان را داخل آب سرد بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه حرارت مستقیم ببیند و بجوشد و بعد از صاف کردن، مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری، با اشاره به اثر ضد سرفه و خلط آور جوشانده شیرین بیان، گفت: از این گیاه دارویی در انواع برونشیت‌ها و سرفه‌ها و حالت التهابی گلو استفاده می‌شود و به واسطه طعم شیرین و ملائمی که دارد، علاوه بر اثرات داروی، از آن به عنوان شیرین کننده سایر جوشانده‌ها و دم نوش‌های گیاهی استفاده می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی، با بیان اینکه از شیرین بیان می‌توان در رفع ناراحتی‌های معده و انواع زخم‌های گوارشی و گاستریت استفاده کرد، متذکر شد: در بسیاری از موارد این گیاه می‌تواند جایگزین دارو‌های معده شود.

وی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف شیرین بیان، خاطرنشان کرد: افرادی که فشار خون دارند و یا گرفتار بیماری‌های قلبی و کلیوی و کبدی هستند، نباید شیرین بیان مصرف کنند، زیرا فشار خون را بالا می‌برد.

شیرین بیان

ناصری، یکی دیگر از کاربرد‌های شیرین بیان را کاهش التهاب موضعی دانست و تصریح کرد: از دم کرده و یا جوشانده این گیاه می‌توان به صورت دهان شویه برای رفع التهاب دهان استفاده کرد. همچنین ضماد شیرین بیان برای انواع شکستگی‌های استخوان و رفع التهاب مربوط به دررفتگی و ورم خاصیت دارد.

این دکترای داروسازی، گل ختمی را از خانواده پنیرکیان (مالواسه) دانست و ادامه داد: این گیاه گل‌های زیبایی به رنگ‌های صورتی و بنفش و زرد دارد و از گل و ریشه آن استفاده دارویی می‌شود.

وی گل ختمی را حاوی ترکیبات موسیلاژی دانست و اظهار کرد: این گیاه به خاطر لعابی که دارد قابل استفاده در انواع سرفه‌ها و برونشیت هاست.

گل ختمی

این متخصص گیاهان دارویی، به خاصیت ملین و ملائم گل ختمی اشاره کرد و گفت: به واسطه ادرارآور بودن جوشانده این گیاه، مناسب برای بیماران کلیوی است. همچنین در بیماری‌های پوستی مانند اگزما و التهاب پوست، خاصیت نرم کنندگی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد