اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موفقیت واکسن چینی ضدکرونا در مرحله آزمایش حیوانی /سازمان جهانی بهداشت نظر خود را تصحیح کرد

کارشناسان از موفقیت یک واکسن ضد کرونای ساخت چین خبر داد که در مرحله آزمایش حیوانی قرار دارد. از طرفی مقام سازمان جهانی بهداشت از سخنان یک روز قبل‌تر خود مبنی بر اینکه بیماران بدون علامت کرونا عامل انتشار این ویروس نیستند عقب‌نشینی کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، واکسن کووید-19 تولید شده توسط محققان چینی در مرحله آزمایش حیوانی نتایج امیدوارکننده ای به همراه داشته و به گفته محققان با ایجاد آنتی بادی هیچ مشکل امنیتی تا این مرحله نداشته است.

به گفته محققان این واکسن با نام BBIBP-CorV دارای سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده است که می تواند مانع مبتلا شدن سلولهای حیواناتی مانند میمون، موش، گربه و خوکچه به ویروس شده است.

نشریه Cell روز شنبه درباره این دستاورد احتمالی نوشت: نتایج از ارزیابی بیشتر BBIBP-CorV در مرحله آزمایش بالینی حمایت می کند.

این واکسن که توسط موسسه بیلوژیک پکن - یک موسسه وابسته به دولت چین – ساخته شده در بین 5 واکسن چینی است که در مرحله آزمایش بر روی انسان قرار دارد.

بیش از 100 واکسن احتمالی کویید-19 در سراسر دنیا در حال ساخت است. واکسن های ساخت شرکتهای AstraZeneca, Pfizer, BioNtech, Johnson & Johnson, Merck, Moderna, Sanofi و CanSino Biologics چین درحال حاضر پیشروی بازار به شمار می روند.

سازمان جهانی بهداشت نظر خود درباره ناقلان خاموش کرونا را تصحیح کرد

سازمان جهانی بهداشت از اظهارات یک مقام این نهاد بین‌المللی که گفته بود ناقلان بدون علامت بیماری کووید-19 (کروناویروس 2019) عامل انتشار این بیماری نیستند عقب‌نشینی کرد.

روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت مدعی شده بود که انتقال ویروس کرونا توسط بیماران بدون علامت نادر است و این دسته از بیماران عامل انتشار بیماری در سطح عمومی جمعیت نیستند.

اظهارات این مقام سازمان جهانی بهداشت با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ارائه‌شده در بسیاری از کشورها متناقض است زیرا گفته شده که نزدیک به 40 درصد از موارد انتقال بیماری قبل از پدیدار شدن علامت‌های بیماری منتقل می‌شوند.

«ماریا ون کرکوف» یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اظهارات یک روز قبل‌تر خود را تصحیح کرد و گفت که سخنان به این معنی نبوده که افراد بدون علامت ناقل بیماری کووید-19 نیستند.

او گفت: «اکثر موارد انتقال بیماری از این طریق صورت می‌گیرند که افراد دارای علامت از طریق قطره‌های سرفه آلوده ویروس را به دیگران انتقال می‌دهند اما گروه دیگری از افراد هستند که علائم بیماری در آنها ظاهر نمی‌شود. درباره اینکه چه تعداد از بیماران علامتی ندارند هنوز پاسخی نداریم.»

کرکوف اضافه کرد که افراد بدون علامت هم می‌تواند ناقل ویروس به دیگران باشند. او همچنین تصریح کرد: «بنابراین چیزی که لازم است درک بهتری از آن داشته باشیم این است که چه تعداد از افراد بدون علامتند و چه تعداد از آنها بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد