اونس طلا2299.33
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا مراجعه به چشم‌پزشک در روزهای کرونایی بی خطر است؟

از زمان کاهش محدودیت‌ها، برخی از بینایی سنج‌ها و چشم‌پزشک‌ها شروع به کار کرده‌اند اما آیا نباید کمی بیشتر صبر می‌کردیم؟

به گزارش سایت طلا، در زمان اوج شیوع کرونا بعید بود که بتوانید برای معاینه سالانه خود به چشم پزشک مراجعه کنید. طبق توصیه های سازمانهای بهداشت ملی مثل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، انجمن نوری سنجی آمریکا (AOA) و آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) ، دفاتر بینایی سنجی و چشم پزشکی فقط برای موقعیت‌های اضطراری باز بوده و مردم در سراسر کشور می‌بایست معاینات سالانه خود را به تعویق می انداختند.

به نظر می‌رسد که مراجعه به چشم پزشک به اندازه مراجعه به دندانپزشک خطرناک نباشد اما چشم پزشکاننیز باید احتیاط را رعایت کنند زیرا ویروس ناشی از COVID-19 از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا هنگام سرفه یا عطسه از می تواند منتقل شود به همین دلیل چشم پزشکان نیز باید فاصله اجتماعی را از بیماری خود رعایت کنند.


آیا اکنون که در بسیاری از شهرها مطب پزشکان بازگشایی شده باید برای معاینه سالانه اقدام کنیم یا کمی صبر کنیم؟ و یا اگر در یک موقعیت اورژانسی قرار داریم برای داشتن یک معاینه امن چه کارهایی باید بکنیم؟

* رفتن به چشم پزشکی در وضعیت کنونی چقدر ایمن است؟
گرت لما جراح شبکیه و چشم پزشک می گوید: "چشم پزشکی مانند هر پزشک دیگر بی خطر است، آنچه اهمیت دارد اقدامات احتیاطی است که چشم پزشک و بیمار برای کاهش خطر انتقال ویروس باید انجام دهند . همچنین تمان مطب‌ها و مراکز بینایی سنجی قبل از هر کاری نکات بهداشتی را رعایت و از بیماران بخواهند که ماسک بزنند. به این دلیل که ممکن است برخی افراد ناقل ویروس باشند اما علائمی از بیماری نداشته باشند و از طرفی ویروس کرونا می تواند از طریق ذرات معلق در هوا و از راه چشم وارد بدن شود بهتر است که قبل از هر معاینه یا آزمایشی جانب احتیاط رعایت شود .

دکتر لما می گوید: "موارد بسیار نادری از ورم و قرمزی چشم وجود دارد که ممکن است مربوط به کروناویروس باشد اما تا آنجا که من می دانم ، این دلیل اصلی انتقال نیست" .

چشم‌ها به دلیل ساختارشان می توانند یکی از منافذ ورود کرونا به بدن باشند. باربارا هورن می گوید: "چشم رگ های خونی زیادی دارد که این رگ ها به مغز و سینوس ها بسیار نزدیک هستند و این باعث می شود که چشم ها به منطقه ای مستعد برای کروناویروس تبدیل شود. انجمن بینایی سنجی آمریکا بیان می کند که COVID-19 می تواند از طریق چشم وارد بدن شود و سپس از راه رگ های خونی خودش را به بقیه بدن برساند.

با دانستن این اطلاعات، مطب پزشکان از جمله پزشکان چشم باید نحوه تعامل بیماران و پزشکان در مطب پزشکان از جمله چشم پزشکی با رعایت کامل انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هم پزشکان وهم بیماران در امنیت وسلامت هستند.


* مراکز بینایی سنج و چشم پزشکی برای محافظت از بیماران در برابر کووید ۱۹ چه کارهایی باید انجام بدهند؟

اقدامات احتیاطی که در مطب هر چشم پزشکی باید رعایت بشود ممکن است متفاوت باشد بنابراین هر پزشکی باید طبق شرایط و وضعیت مطب و مراجعه کنندگان شرایط ایمنی و احتیاطات بهداشتی را لحاظ کند.

اولین و واضح ترین کار این است که پزشکان ، کارمندان و بیماران همه ملزم به پوشیدن ماسک هستند. بهتر است اگر بیماری ماسک مناسب در اختیارش نبود به او ماسک جراحی داده شود، از این نظر که چشم پزشک باید براش معاینه چشم های شما د رنزدیکترین فاصله از صورت شما قرار بگیرد استفاده از ماسک می تواند هم پزشک و هم بیماری را از خطر حفظ کند .

اگر چه امکان فاصله گذاری اجتماعی در همه شرایط و حالات امکانپذیر نیست ، اما دفاتر بینایی سنجی بیاد تمام تلاش خود را بکنند تا بیماران را از یکدیگر دور نگه دارند. دکتر لما می گوید که در مطب ها در یک زمان بهتر است که چند بیمار محدود و آن هم در اتاق های جداگانه نگهداری شوند تا زمان معاینه فرا برسد.

بعضی از مطب ها از بیماران می خواهند که کارهای اداری و پرکردن فرم ها را قبل از حضور در مطب انجام دهند تا وقت کمتری را در اتاق انتظار بگذرانند، همچنین می توانید از بیماران بخواهید که در صورت امکان در ماشین خود صبر کنید تا زمان معاینه شود و همچنین بیماران سعی کنند زمانی که پزشک مشغول معاینه چشم هاست از حرف زدن خودداری کنند .

علاوه بر مطالب بالا لازم به ذکر است که بهداشت و شستشوی دست ها نیز اهمیت دارد . بسیاری از مراکز بینایی سنجی و چشم پزشکی از شما می خواهند که قبل از ورود بهم مطب دستکش های خود را دربیاورید، این به این دلیل که است که اگر تمام روز آن دستکش ها را استفاده کرده اید و سطوح آلوده را با آنها لمس کرده اید بهتر است که برای رعایت بهداشت آنها را قبل از ورود به مطب دربیاورید.


* ‌در آخرین پرسش این است که به کدام مراکز بینایی سنجی و چشم پزکس بهتر است مراجعه کنیم؟

ممکن است که برای معاینه دقیق و انجام کارهای ضروری برای چشم هایتان تمایل داشته باشید که به مراکزی خاص ویا چشم پزشکی در شهر دیگر مراجعه کنید اما بهتر است که برای معاینه های سالیانه و ... با یک پزشک محلی هماهنگ کنید و به مطب او مراجعه کنید.

همچنین با توجه به نوع بیماری و مشکلی که برای چشم هایتان ایجاد شده تصمیم بگیرید، اگر وضعیت و مشکل ایجاد شده حاد و خطرناک نیست از مراجعه به مراکز بزرگ و شهری و یا سفر به شهر دیگر برای مراجعه به پزشک خودداری کنید . تا سلامت خود و دیگران تا زمان حضور کووید 19 در امنیت باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد