اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا تا کجا پایین خواهد رفت؟

با شروع این هفته مشاهده کردیم که معاملات طلا در یک ثبات نسبی قرار گرفته اند و طلا می خواهد افت قیمت خود در روز جمعه را جبران کند. هر انس طلا با رشد سه دهم درصدی در حال حاضر با رقم 1689.5 دلار در حال معامله است اما ممکن است این رشد مثبت ادامه نیابد.

قیمت طلا تا کجا پایین خواهد رفت؟


با شروع این هفته مشاهده کردیم که معاملات طلا در یک ثبات نسبی قرار گرفته اند و طلا می خواهد افت قیمت خود در روز جمعه را جبران کند. هر انس طلا با رشدسه دهم درصدی در حال حاضر با رقم 1689.5 دلار در حال معامله است اما ممکن است این رشد مثبت ادامه نیابد.

در روز جمعه قیمت طلا پس از انتشار گزارش وضعیت اشتغال توسط وزارت کار آمریکا دچار ضربه بزرگی شد. چرا که حدس های اقتصاد دانان با آمار منتشر شده اختلاف وسیعی داشت و برخلاف نظر بسیاری از اقتصاد دانان، وضعیت اقتصادی را رو به بهبود نشان می داد. این موضوع باعث شد تا وضعیت بازار سهام بهتر شده و شاخص های بورس بالا برود و در عین حال قیمت طلا کاهش بیابد و پشتیبانی خود را در بالای 1700 دلار از دست بدهد.

البته بسیاری از سرمایه گذاران از این افت قیمت استقبال کردند و آن را فرصتی برای خرید طلا قلمداد کردند اما تحلیلگران می گویند با توجه به این که بازار بورس همچنان در حال رشد است حداقل در کوتاه مدت انتظار بالا رفتن قیمت طلا را نخواهیم داشت.

با توجه به فروش روز جمعه طلا بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند طلا این بار محدوده قیمت 1645 تا 1665 دلاری را برای خود برگزیند اما اگر طلا به زیر 1665 دلار برسد داستان دیگر به همینجا ختم نخواهد شد.

در صورت کاهش دوباره قیمت طلا و پایین آمدن به زیر 1665 دلار بسیاری از پیش بینی ها می گویند که آنگاه طلا راه را برای ارزان شدن بیشتر و بیشتر خود هموار کرده است چرا که تقاضا برای خرید آن بسیار پایین خواهد آمد.

مارک چندلر استراتژیست بازار می گوید که شاخص های حرکت قیمت طلا به افت قیمت آن در کوتاه مدت اشاره دارند اما در بلند مدت ممکن است تغییراتی ایجاد شود. در شرایط فعلی تمایل برای سرمایه گذاری در بورس بیشتر شده و رابطه معکوسی را با طلا شکل داده است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد