اونس طلا2385.24
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

الگوی خواب در بیماران آلزایمری چه تغییری می کند؟

بیماری آلزایمر یک بیماری شایع است که باعث زوال عقل می شود. اگرچه زوال عقل شناخته شده ترین علامت آن است، اما می تواند باعث تغییر در الگوهای خواب بیماران شود.

به گزارش سایت طلا، بیماری آلزایمر عامل اصلی زوال عقل در جهان است. یکی از علائم این بیماری می تواند اختلالات خواب باشد. به طور کلی، معمول است که در مراحل مختلف بیماری ایجاد تغییر در الگوهای خواب و کیفیت آن روی دهد.در این مطلب، راجع به رایج ترین تغییرات خواب که افراد مبتلا به آلزایمر از آن رنج می برند، برای شما خواهیم گفت.


بیماری آلزایمر چیست؟
در سراسر جهان، حدود 48 میلیون نفر از آن رنج می برند. بعلاوه، با توجه به افزایش امید به زندگی، تخمین زده می شود که طی چند سال آینده موارد ابتلا به آن افزایش یابد.

با این تعریف، آلزایمر باعث خراب شدن درکی می شود که زندگی طبیعی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد چه در محیط شخصی، اجتماعی و چه در محیط کار. در این شرایط، رسوبات پروتئینی در نورونها و اطراف آن شکل می گیرد و مرگ سلولی و شکست در ارتباطات عصبی ایجاد می شود.

از نظر بالینی، این بیماری باعث از بین رفتن حافظه می شود. این علامت اصلی و به دلایلی خوب است. برخی از علائم همراستا با از دست دادن حافظه، تغییر در زبان و رفتار است. این همچنین می تواند شامل از دست رفتن الگوی خواب باشد.

تغییر خواب در بیماری آلزایمر
به طور معمول، اختلالات خواب همراه با بیماری بیشتر و بیشتر می شود. اما نوع تغییرات و تأثیر آنها به بیمار با شخص و مرحله بیماری که در آن قرار دارد، مربوط است. تغییرات خواب در بیماری آلزایمر را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد:

* تغییر در ساختار خواب: این مربوط به مراحل خواب است. در افرادی که آلزایمر دارند، مراحل خواب عمیق کاهش می یابد. بیداری و بیداری میکرو افزایش می یابد. همچنین مراحل کمتری از خواب REM و مراحل بیشتری از خواب غیر REM وجود دارد.
* تغییر در تنفس: این ممکن است شامل خروپف، هیپوپن و سندروم انسداد خواب آور (OSAHS) باشد. مشخص شده که مبتلایان به این بیماری میزان بسیار بالاتری از این شرایط نسبت به افراد غیر مبتلا دارند. محققان مجبور هستند که آنها را به طور مستقل مطالعه کنند زیرا درمان این شرایط ، خاص است و به موازات بیماری خواهد بود.
* سندروم پای بی قرار: این حالت زمانی است که فرد مجبور است پاها را به طور مداوم یا دوره ای، هنگام رفتن به خواب بکشاند. علاوه بر این، می تواند خواب با کابوس همراه باشد.

الگوی خواب تغییر می کند
بیماری آلزایمر باعث تغییر در ریتم های بیولوژیکی شما می شود. این وضعیت همراه با بیماری تکامل می یابد و از آنجایی که این بیماری پیشرفت می کند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

این واقعیت که ریتم های بیولوژیکی شما تغییر می کند باعث خواب آلودگی در طول روز می شود. ممکن است بیماران در طول روز کسل شده و نیاز به چرت زدن پیدا کنند. این می تواند باعث افزایش مشکلات اجتماعی شود زیرا در چنین حالاتی، حفظ تماس کلامی و ارتباط عادی با افراد سخت تر می شود.

علاوه بر این، خواب آلودگی و خوابیدن در طول روز می تواند باعث شود فرد در شب کمتر بخوابد. این می تواند باعث بیدار شدن بیشتر آنها، بی قرار بودن و پیاده روی در خانه شود. بیماران مبتلا به آلزایمر در طول روز از خواب آلودگی رنج می برند، اغلب در روز می خوابند.

سندرم ساندنون در بیماری آلزایمر
یک تغییر خاص در ریتم های بیولوژیکی، سندرم غروب آفتاب است. در آن ، بیماران مبتلا به زوال عقل در اواخر روز به خصوص در رفتار ، علائم بدتری را تجربه می کنند. بی قراری و اضطراب آنها ممکن است افزایش یابد.علاوه بر بی قراری و عصبی بودن، ممکن است دچار توهم ، هذیان ، ترس غیر قابل توضیح یا حتی عصبانیت شوند. تا 20٪ از بیماران مبتلا به زوال عقل قسمتهایی از این سندرم دارند.


در مورد خواب چه باید کرد؟
اگرچه این شناخته شده ترین علامت بیماری است، آلزایمر تنها خود را در از دست دادن حافظه نشان نمی دهد. بسیاری از علائم می توانند همراه با این اختلال باشند و در هر بیمار می توانند خود را متفاوت نشان دهند. مثل همیشه، برای هر فرد بسیار مهم است که بتواند تشخیص صحیحی را بدست آورد . بیمار باید تمام علائمی را که تجربه می کند به پزشک خود بگوید.

برای هر مورد، یک متخصص باید تصمیم بگیرد که بهترین درمان چیست. با این نوع بیماری ، ممکن است آنها مجبور شوند چندین بار درمان را تنظیم کنند تا بهترین اثر را داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد