سامانه پیامکی طلا،سکه،ارز،تلفن گویا صفحه حرفه ای قیمت ها !!! اوقات شرعی وساعات نماز
اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نمایش آخرین اخبار شبکه های مجازی و تلگرام بدون محدودیت در تمامی موضوعات HARKHABAR

دیابتی ها بخوانند / هشدار مصرف این میوه‌ها به صورت ناشتا ممنوع است

برخی از عادت‌هایی که در طول روز به آنها توجه نمی‌کنیم، ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش ‌دهند.از طرفی طبق تحقیقات مصرف ناشتای برخی از مواد غذایی سرشار از اسید به دیواره روده آسیب می‌رساند و به عفونت معده منجر می‌شود.

 اضافه‌وزن یا عادات بد غذا خوردن تنها مواردی نیستند که می‌توانند به دیابت منجر شوند. شاید شگفت‌زده شوید اگر بدانید برخی عادات که بی‌اهمیت به نظر می‌رسند ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهند.

کاهش مصرف قهوه

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف قهوه (کافئین‌دار و بدون کافئین) می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. مطالعه‌ای که در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی. اچ. چان انجام شد، نشان داد خطر ابتلا به بیماری دیابت در افرادی که روزانه شش فنجان قهوه می‌نوشند، نسبت به آن‌هایی که قهوه  نمی‌نوشند، ۳۳ درصد کمتر است.

برخی اجزا قهوه به نظر می‌رسد مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهند و ممکن است سوخت و ساز گلوکز، فرآیند تبدیل گلوکز به انرژی را تقویت کنند.

شب بیداری

اگر تا دیروقت بیدار می‌مانید ممکن است خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهید. مطالعه‌ای که توسط دانشمندان کُره‌ای انجام شد، نشان داد افرادی که تا دیروقت بیدار می‌مانند، احتمال بیشتری دارد به بیماری دیابت مبتلا شوند، حتی اگر ۸ ساعت در شبانه روز بخوابند.

افرادی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند در برابر سطوح بالای نور مصنوعی از منابع مختلف مانند تلویزیون و گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرند که این شرایط با کاهش حساسیت به انسولین و تنظیم ضعیف قند خون پیوند خورده است؛ همچنین، بیدار ماندن تا دیر وقت با کیفیت پایین خواب و کمبود خواب ارتباط دارد که می‌تواند در سوخت و ساز بدن اختلال ایجاد کند.

رژیم غذایی با محتوای پروبیوتیک کم

زمانی که جمعیت باکتری‌های مضر روده بیشتر از جمیعت باکتری‌های مفید می‌شود، خطر ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد. معده شما به باکتری‌های خوب که پروبیوتیک نامیده می‌شوند، نیاز دارد تا شرایط خوب گوارش شکل بگیرد.

سطوح پایین این باکتری‌های مفید می‌تواند به شکل‌گیری التهاب منجر شده و در نهایت مقاومت به انسولین را موجب شود. غذاهایی مانند ماست، کلم ترش و برخی پنیرها را در رژیم غذایی خود جای دهید تا جمعیت باکتری‌های مفید ساکن بدن شما افزایش یابد.

استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویوها

گرم کردن مجدد غذاهای آماده که در بسته بندی‌ها و ظروف پلاستیکی قرار دارند می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. دو ماده شیمیایی در تولید این بسته‌بندی‌ها و ظروف استفاده می‌شوند که با خطر افزایش یافته ابتلا به دیابت در کودکان و نوجوانان ارتباط دارد.

این مواد شیمیایی مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهند که در کنار فشار خون بالا از پیش زمینه‌های ابتلا به دیابت محسوب می‌شود.

عدم دریافت کافی نور خورشید

این که خود را از پرتوهای مضر و سرطان‌زای خورشید محافظت کنید، اهمیت دارد، اما مواجهه ناکافی با نور خورشید نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش دهد.

بنابر نتایج مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران اسپانیایی انجام شد، افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بدون در نظر گرفتن وزن، احتمال بیشتری دارد به دیابت نوع ۲ و پیش دیابت مبتلا شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید ویتامین D در بدن کمک می‌کند. پژوهشگران معتقدند این ویتامین در عملکرد درست لوزالمعده که تولید انسولین را بر عهده دارد و به تنظیم قند خون کمک می‌کند، نقش دارد. افزون بر مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D، پس از مشورت با پزشک می‌توانید مصرف مکمل این ویتامین را نیز مد نظر قرار دهید.

بی‌تحرکی منجر به دیابت می‌شود

نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه پیتسبورگ انجام شد، نشان داد هر ساعتی که بی‌تحرک در برابر تلویزیون سپری می‌کنید، خطر ابتلا به بیماری دیابت را تقریبا تا چهار درصد افزایش می‌دهید. نشستن بیش از اندازه می‌تواند به ذخیره چربی منجر شود. وزن اضافی شکم به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را در نتیجه کاهش حساسیت بدن به انسولین افزایش می‌دهد.

خطر  ابتلا به دیابت با صبحانه نخوردن

نادیده گرفتن وعده غذایی صبحگاهی نه تنها شما را در ادامه روز بسیار گرسنه می‌کند، بلکه می‌تواند شرایطی عالی برای ابتلا به دیابت نوع ۲ ایجاد کند. هنگامی که بدن را از غذا محروم می‌کنید، سطوح انسولین دچار اختلال می‌شود که این شرایط کنترل قند خون را دشوارتر می‌کند.

مصرف برخی از خوراکی‌ها به تامین ویتامین مورد نیاز بدن کمک می‌کنند اما خوردن برخی از خوراکی‌ها در کنار تاثیر مثبت آن بر سلامت بدن، معایبی هم به دنبال دارد.

اصول تغذیه سالم و متعادل معلوم است بنابراین معیار ما در اینجا این است که چگونه غذا بخوریم که به تغذیه سالم و متعادل نزدیک باشد؛ برای مثال وقتی با معده خالی میوه بخوریم نه تنها برای بدن فایده‌ای ندارد بلکه کفه معایب و آسیب به بدن سنگینی می‌کند. بهتر است بدانیم در وعده غذایی چه باید‌ها و نباید‌هایی را باید رعایت کنیم که غذایمان به جای تضعیف سلامتی، باعث تقویت آن شود.

اغلب افراد در وعده صبحانه و با معده خالی اقدام به خوردن بسیاری از خوراکی‌ها می‌کنند، در حالی که مصرف برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی به طور ناشتا برای بدن مناسب نیست. 

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند که هنگام صبح این میوه ها مصرف نشوند:

پرتقال

پرتقال یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که در سراسر کشور طرفداران خاص خود را دارد و بهترین و مطلوب‌ترین نوع آن در شمال کشور است که به علت آب و هوای خوب می‌روید، به همین علت ممکن است برخی افراد برای کاهش وزن یا از روی عادت به مصرف این میوه اقدام کنند، اما باید دانست که مصرف پرتقال به خصوص با معده خالی باعث افزایش اسید معده شده و بر غشای مخاطی معده اثر بدی مانند ناراحتی‌های سیستم گوارشی، حالت تهوع و ... خواهد گذاشت، به همین علت به هیچ عنوان به صورت ناشتا از پرتقال استفاده نکنید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

گلابی

فیبر خام موجود در گلابی در صورن ناشتا مصرف کردن، ممکن است به مخاط ظریف موجود در معده آسیب بزند و باعث اختلال در سیستم دستگاه گوارش شود. زمان مشخصی برای خوردن این میوه وجود ندارد، اما بهترین گزینه این است که همانطور که گفتیم به هیچ عنوان با معده خالی مصرف نشود.

موز

جالب است بدانید مصرف موز به صورت ناشتا باعث افزایش ناگهانی منیزیم می‌شود و می‌تواند با برهم زدن تعادل منیزیم و کلسیم در بدن در سیستم قلبی_ عروقی اختلال ایجاد کند. 

خیار

شاید بار‌ها شنیده ایم که مصرف سبزیجات و میوه جات تازه برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری هستند، اما این نکته را هم باید دانست که آمینو اسید موجود در سبزیجات به خصوص خیار وقتی با معده خالی مصرف شوند، همانند سایر میوه جات دیگر روی معده تاثیر منفی گذاشته و باعث نفخ معده، سوزش سر دل، درد در نواحی شکمی خواهند شد.

گوجه فرنگی

از آن جایی که گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی اسید است، در صورتی ناشتا مصرف کردن با اسید معده واکنش‌های شیمیایی انجام می‌دهد و ممکن است شانس ابتلا به زخم معده را در افراد افزایش دهد.

ماست

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی عقیده دارند که بهترین زمان مصرف ماست قبل از خواب است؛ چرا که یبوست را درمان می‌کند و به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. در صورتی که این ماده غذایی به صورت ناشتا مصرف شود باکتری‌های مفید معده را از بین می‌برد.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته


سایر خبر های این گروه
.
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است

اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
نمودار قیمت طلا