اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ابراز خرسندی ترامپ و پامپئو از آزادی «مایکل وایت»

آزادی «مایکل وایت» افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا از زندان ایران در مقابل آزادی دکتر «مجید طاهری»، با استقبال رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مواجه شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‎جمهور آمریکا از ایران به دلیل آزادی «مایکل وایت» افسر بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده در مقابل آزادی دکتر «مجید طاهری»، تقدیر و تشکر کرد.

ترامپ در ادامه مدعی شد که این عملیات تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی نشان از امکان دستیابی به توافق بین دو کشور را دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تشکر از ایران تصریح کرد: پس از به قدرت رسیدن من، بیش از 40 زندانی و گروگان به خانه بازگردانده شدند که این نشان می‌دهد توافق ممکن است.

کارشناسان معتقدند که این اظهارات ترامپ برخاسته از ناکامی وی در کشاندن ایران به پای میز مذاکره از طریق سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران است.

همزمان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از آزادی وایت ابراز خرسندی کرد و اقدام ایران در خصوص تبادل زندانیان را «سازنده» توصیف کرد.

پامپئو ضمن استقبال از آزادی وایت که دو سال پیش به دلایل امنیتی و داشتن شاکی خصوصی به زندان محکوم شده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ما یکی دیگر از آمریکایی‌ها را به خانه آورده‌ایم».

وی تاکید کرد که آمریکا تا بازگرداندن همه آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران و دیگر کشورها، آرام نخواهد گرفت.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توئیتری ضمن ابراز خرسندی از آزادی دو شهروند ایرانی زندانی در آمریکا تأکید کرد که این اتفاق خوب باید برای همه زندانیان ایرانی در آمریکا رخ دهد.

محمد جواد ظریف در این پیام توئیتری اعلام کرد: «خوشحالم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به‌زودی به آغوش خانواده‌های خود بازخواهند گشت. خوشبختانه پروفسور سیروس عسگری نیز روز چهارشنبه به جمع خانواده‌اش بازگشت. این اتفاق می‌تواند برای همه زندانی‌ها رخ دهد. نیازی به دستچین کردن نیست.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر آزادی آقای مایکل ری وایت تبعه آمریکا، که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود گفت، با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط آقای وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، روز پنج‌شنبه 15 خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج گردید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد