اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سهامداران این شرکت‌ها پیروز دوران کرونایی بورس هستند

در حالی که کرونا بسیاری از شرکت ها را وادار به تعطیلی و در نتیجه کاهش ارزش سهام کرده، برخی شرکت ها در این شرایط با رونقی بیشتر همراه بوده و توانسته اند سودی فراتر از دوران پیش از شیوع کرونا کسب کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت نشنال، طی یک دهه گذشته، غول های فناوری ایالات متحده به بزرگترین، ثروتمندترین و قدرتمندترین شرکت های کره زمین تبدیل شده اند. آنها سرمایه گذارانی را که در همان ابتدا سهام آنها را خریداری کردند، ثروتمند کرده اند؛ سرمایه های آمازون، اپل، گوگل و مایکروسافت هر کدان از یک تریلیون گذشته و فیس‌بوک و نتفلیکس نیز همچنان در حال صعود هستند.

حتی همه گیری کرونا نیز به نفع این شرکت ها عمل کرده است. در حالی که سایر شرکت ها شاهد این مساله بودند که به مردم گفته شد در خانه های خود بمانند و به همین واسطه، سودآوری آنها سقوط کرد غول های فناوری با افزایش روزافزون تقاضا مواجه شدند.

در یک روند توسعه که برای بسیاری غیرممکن بود‌، روسای گوگل، مایکروسافت،‌ آمازون، ‌اپل و فیس بوک به طرز چشمگیری با کاهش نقاط ضعف خود زمینه رشد هرچه بیشتر سهام سهامداران قدیمی خود را فراهم نمودند. وقتی در خانه مانده اید چه می کنید؟ برای خرید به سراغ آمازون می رود، با گوشی اپل خود در گوگل بازی می کنید، با دوستان خود از طریق فیس بوک ارتباط برقرار می کنید، فیلم ها را در نت‌فلیکس می بینید و جلسات کاری خود را با استفاده از مایکروسافت (Microsoft Team) برگزار می کنید.

این غول های فناوری تا هفته گذشته غیرقابل توقف به نظر می رسیدند. با تداوم بازار سهام، آنها عقب افتادند. اما این یک اشتباه بود و در واقع، دورخیز آنها برای رسیدن به نقطه حداکثری. اکنون اپل و مایکروسافت در تلاشند با کسب دارایی ۱.۳۷ تنی، لقب بزرگ ترین شرکت جهان را به خود اختصاص دهند. دارایی آمازون نزدیک به ۱.۱۹ تن است. فیس بوک ۶۴۲ میلیارد دلاری است و نت‌فلیکس نیز که نسبت به سایر شرکت ها در رتبه پایین تری قرار دارد، از دارایی ۱۸۱ میلیارد دلاری بهره می برد.

به گفته یک کارشناس اقتصادی، برخورداری از اطلاعات و داده های فعالیت شرکت ها، بسیار مهم است. هیچ شرکتی آنقدر بزرگ نیست که شکستی نداشته باشد، چه شرکت های بزرگ نفتی، خودروسازی و چه شرکت های مالی و بانک ها. همین وضعیت ممکن است برای شرکت های عظیم فناوری نیز روی دهد، البته این چشم انداز دست کم اکنون چندان محتمل نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد