اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

کورتیکوفوبی یا ترس از کورتیکواستروئیدها

ترس از كورتيكواستروئيدها در چند دهه گذشته رو به افزايش است. این داروها می توانند عوارض جانبی مهمی داشته باشند ، اما اغلب هنگامی اتفاق می افتد که شما دوز صحیح را مصرف نکنید ، یا از آنها برای مدت طولانی استفاده کنید.

به گزارش سایت طلا، کورتیکوفوبیا یا ترس از کورتیکواستروئیدها را می توان ترس و رد یک نوع خاص از دارو تعریف کرد: کورتیکواستروئیدها. این اتفاق بیشتر اتفاق می افتد وقتی از این مواد به عنوان کرم برای درمان درماتیت آتوپیک در کودکان استفاده شود.

طبق برخی از آمار ، بین 20 تا 83 درصد بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک از ترشح کورتون استفاده می کنند. دامنه بسیار گسترده است ، اما همانطور که مشاهده می کنید ، گاهی اوقات بیشتر کاربران را تحت پوشش خود قرار می دهد.

نکته قابل توجه این است که تعداد خوبی از متخصصان بهداشت نیز وجود دارند که از ترشح کورتون نیز می ترسند. اما ، این داروها اگرچه در موارد خاص می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند ، اما همچنین بهترین گزینه برای درمان بسیاری از شرایط مختلف است. به همین ترتیب ، بسیاری از اسطوره ها وجود دارند که قشر مغز را تقویت می کنند.

کورتیکواستروئیدها چیست؟

انسان کورتیکواستروئیدها را بطور طبیعی از طریق غدد فوق کلیوی و با استفاده از مولکولهای کلسترول ترشح می کند. از طریق این فرآیند ، بدن شما دو نوع کورتیکواستروئید تولید می کند ، همچنین به عنوان کورتیکوئیدها شناخته می شوند. علاوه بر این ، تمام این مواد طبیعی عملکردهای نامتناهی را انجام می دهند ، از جمله آنها سوخت و ساز بدن کربوهیدرات ها و پروتئین ها ، و تنظیم سیستم ایمنی و پاسخ های استرس از هم متمایز است.

نوع اول این کورتیکواستروئیدهای طبیعی شامل 21 اتم کربن است. اینها همچنین به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول گلوکوکورتیکوئیدها هستند ، از جمله ما می توانیم کورتیزول یا هیدروکورتیزون را پیدا کنیم. گروه دوم مواد معدنی کورتیکوئیدها هستند که در بین آنها آلدوسترون وجود دارد.

گروه دوم کورتیکواستروئیدهایی که بدن تولید می کند ، آنهایی هستند که 19 اتم کربن دارند. این هورمون ها مانند آندروژن ها و استروژن ها را تشکیل می دهند.

کورتیکواستروئیدهای مصنوعی داروهایی هستند که عملکرد کورتیکواستروئیدهای طبیعی را شبیه سازی می کنند. در حالی که آنها عملکرد این هورمون ها را کپی می کنند ، اما نسبت به کورتون طبیعی بسیار قوی تر هستند. به همین دلیل ، آنها برای درمان عوارض مختلف مانند درماتیت ، رینیت ، آسم یا پسوریازیس استفاده می شوند.

عوارض جانبی کورتیکواستروئیدها

به طور کلی ، اگر از کورتیکواستروئیدها به درستی استفاده می کنید ، با دوز مناسب و برای مدت کوتاهی ، بسیار نادر است که عوارض جانبی را تجربه کنید. اما ، اگر دستورالعمل های ذکر شده را رعایت نکنید ، می توانید عوارض جانبی ایجاد کنید و آنها را فراتر از حد توصیه شده توسط پزشکی پزشکی استفاده کنید.

برخی از عوارض جانبی کورتیکواستروئیدها در زیر ذکر شده است:

افزایش وزن: آنها باعث احتباس مایعات و متابولیزه شدن چربی ها می شوند و این می تواند باعث توزیع غیر طبیعی چربی در بدن شود. با این حال ، این اثر تنها پس از استفاده طولانی مدت اتفاق می افتد.

شرایط پوست: پوست شما می تواند نازک تر و شکننده تر شود. علائم کشش ؛ اتساع رگ های خونی ممکن است رخ دهد. ممکن است رنگ خود را در پوست یا افت فشار خون از دست بدهید. هایپرتریکوز یا موهای زائد در مکانهای غیر طبیعی؛ و فوران آکنه.

غلظت گلوکز خون را افزایش دهید: کورتیکواستروئیدها متابولیسم گلوکز شما را تغییر داده و درنهایت باعث افزایش قند خون می شوند.

گزارش هایی در مورد افزایش فشار خون و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان وجود دارد. همچنین خطر ابتلا به عفونت های انقباضی را افزایش می دهد ، باعث عصبیت و نوسانات خلقی می شود و همچنین می تواند بر توسعه آب مروارید تأثیر بگذارد.

کورتیکوفوبیا

همه این عوارض جانبی احتمالی آن چیزی است که باعث ایجاد کورتیکوفوبی می شود. با این حال ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، وقتی از این داروها با دوز صحیح و برای مدت زمان مناسب استفاده می کنید ، بعید است که این عوارض جانبی را مشاهده کنید.

در بیشتر موارد ، اثرات مضر فقط پس از استفاده طولانی مدت در طی چندین سال ظاهر می شود. به همین دلیل ، پاسخ به این خطرات نباید ترس غیر منطقی باشد ، بلکه استفاده مسئولانه از این داروها است و در هنگام استفاده از آنها باید هرگونه احتیاط را انجام دهید.

درست همانطور که خطرات آشکار وجود دارد ، چندین افسانه بی اساس نیز ظاهر شده اند. یکی از آنها می گوید که این داروها رشد مغز کودکان را متوقف می کنند. هیچ مدرک علمی برای تأیید این عقیده وجود ندارد ، اما ، با این وجود ، بسیاری از مردم فکر می کنند که این صحیح است و ترس آنها از کورتیکواستروئیدها را افزایش می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد