اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۱۰ ماده غذایی که پوست شما را آبرسانی می‌کند

پوست ما یکی از مهمترین ارگان های بدن ماست و در این مقاله به شما 10 ماده غذایی را می دهیم که به شما در مرطوب کردن پوست کمک می کند و انواع فواید دیگر بدن را برای شما به ارمغان می آورد.

به گزارش سایت طلا، حقیقت این است که رژیم غذایی چه در داخل و چه در خارج از بدن تأثیر زیادی دارد. آنچه می خورید می تواند به اندام شما مراقبت کند یا به آنها آسیب برساند ، دمای بدن شما را حفظ کند و بر هضم غذا تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. همچنین می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد و در این مقاله ، ده غذای مختلف که پوست شما را آبرسانی می کنند را ذکر خواهیم کرد.

نوشیدن آب کافی و ماندن در معرض هدر رفتن بدن برای بدن ما ضروری است ، به خصوص هنگامی که می توان خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش داد ، به ما انرژی می دهد و سریع چربی می سوزانیم.

همچنین ضروری است که میزان نمک مصرفی خود را محدود کنید زیرا سدیم باعث می شود مایعات را حفظ کنید ، که دفع سموم را پیچیده می کند.

وقتی در مورد هیدراتاسیون صحبت می کنیم ، ما فقط به غذاهای مایع اشاره نداریم. فرقی نمی کند مایعات یا مواد جامد بخورید. ما در مورد هر غذایی ، مانند آب میوه ، چای ، آبگوشت ، سوپ و غیره که در آب پخته شده باشد صحبت می کنیم.

برخی غذاها تقریباً از 100٪ آب تشکیل شده اند. در مورد برخی از آنها اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید به طور کامل پوست خود را آبرسانی کنید.

غذاهایی که به پوست شما آبرسانی می کنند

ـ خیار

اولین غذای ما که پوست شما را آبرسانی می کند خیار است. آنها از 65 درصد آب تشکیل شده اند ، تنها 17 کالری دارند و حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم ، ویتامین سی و فیبر هستند. در نتیجه ، آنها برای هضم غذا عالی هستند ، و توصیه می کنیم برای استفاده از مزایای آنها ، آنها را به صورت خام مصرف کنید.

ـ‌ پاپایا

پاپایا به هضم غذا کمک می کند ، انرژی بیشتری به بدن می دهد تا پوست شما ترمیم شود که به نوبه خود به درخشیدن آن کمک می کند. همچنین ، به دلیل داشتن ویتامین آ به عملکرد صحیح اندام شما کمک می کند.

ـ‌ هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین سی است که به دلیل داشتن پوست هیدراته و دفاع خوب بدن بسیار عالی است. این گیاه از 92٪ آب تشکیل شده است ، همچنین می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. علاوه بر این می تواند به جلوگیری از انواع مختلف سرطان مانند پروستات ، تخمدان ، گردن رحم ، دهان ، حلق ، مری ، ریه ها و لوزالمعده کمک کند.

شما می توانید آن را با معده خالی بخورید تا هضم را بهبود دهد ، یا در عوض ، آن را به تنهایی بخورید ، تا از مزایای آن بهره ببرید.

ـ گوجه فرنگی‌ها

از آنجا که گوجه فرنگی ها از لیکوپن (یک آنتی اکسیدان قدرتمند) تشکیل شده اند ، محافظ مهمی برای پوست هستند و به مبارزه با پیری و آکنه کمک می کنند. آنها از آب 94٪ ساخته شده و به طور متوسط 20 کالری دارند. علاوه بر آن ، آنها منبع پتاسیم ، فسفر و ویتامین آ و سی هستند.

ـ سیب

سیب حاوی 86٪ آب است. خوردن یک سیب در روز فیبر موردنیاز بدن را نیز به شما می دهد. این میوه یکی از میوه هایی است که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. به همین دلیل می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی ، خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری های قلبی کمک کند.

ـ‌ سبزیجات

اسفناج و کاهو دارای 95٪ آب ، سرشار از ویتامین های آ و سی هستند که همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم در مراقبت از پوست شما خاص هستند. آنها دارای مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند که با کمک به از بین بردن سموم و ناخالصی های پوست به سم زدایی کمک می کنند. آنها همچنین می توانند به جلوگیری از سرطان ، حفظ حافظه و سلامت بینایی شما کمک کنند.

ـ‌ کیوی

این میوه 83٪ آب دارد. برای تنظیم کلسترول و فشار خون بسیار عالی است. در نتیجه می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش داده و سطح چربی خون را کاهش دهد.

ـ‌ گریپ فروت

گریپ فروت همان خصوصیات گوجه فرنگی را دارد زیرا حاوی لیکوپن و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که در نتیجه پوست شما را پاک و بدون آکنه نگه می دارد.

ـ‌ آب نارگیل

آب نارگیل بسیار مرطوب کننده برای هضم غذا و پوست شما مفید است زیرا باعث ایجاد غشاهای پوستی می شود. با این کار پوست شما صاف و درخشان باقی می ماند.

ـ‌ آب پرتقال

در آخر ، غذاهایی که پوست شما را پرتقال می کنند ، 88٪ آب دارند ، سرشار از پتاسیم ، ویتامین سی کلسیم ، اسید فولیک هستند و مواد مغذی لازم برای ترمیم پوست را دارند.

به یاد داشته باشید که برای سالم ماندن در داخل و بیرون خانه ضروری است که شما به خوبی غذا بخورید. شما مجبور نیستید فداکاری کنید ، آنها غذاهای خوشمزه ای هستند که می توانید به راحتی در رژیم غذایی و غذاهای خود بگنجانید ، یا هوس ناگهانی غذاهای شیرین را تسکین دهید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد