اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل هفتگی طلا جهانی مورخ 15 اردیبهشت 99

اگر دارایی‌ها و سرمایه‌های شما در گذر زمان دچار تحولات منفی یا بحران‌ها شود، برخورداری از فلزات گرانبها در سبد سرمایه می‌تواند محافظی در برابر خسارات مالی ناشی از این بحران‌ها باشد.


طلا جهانی به کدام سمت می رود ؟

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز،‌ با گذشت زمان و اوضاع نامناسب اقتصاد جهانی به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا در سطح کشورها، سرمایه گزاران دریافته اند که آنها نیازمند وجود مقادیری طلا در سبد دارایی خود هستند.

هیو آگرو، مدیرعامل شرکت Revival Gold در مصاحبه با کیتکونیوز در این باره گفت:‌ در فضای فلزات گرانبها منفی بودن چندان متداول نیست چرا که دولت ها و بانک های مرکزی بازارهای مالی را مملو از سرمایه می کنند. طلا فقط مخصوص روزهای دشوار نیست، در هر زمانی قابل استفاده است. اگر شما در بلندمدت طلا داشته باشید آمادگی رویارویی با یک بحران را دارید چرا که در آن شرایط، دولت ها نمی توانند ارزهای خود را مدیریت کنند.

آگرو افزود:‌ در محیطی با قیمت بالاتر طلا، این انتظار وجود دارد که بخش معدن به جذب سرمایه ادامه دهد چرا که سرمایه‌گزاران خرد، خواهان استفاده از اهرم قدرت فلز زرد هستند. بخش معدن و به ویژه کاشفان خرد، گزینه ای جذاب برای طلای فیزیکی به شمار می آید. همه نمی توانند ری دالیو یا جفری گاندلاچ باشند که میلیون ها دلار طلا خریده و از مزایای افزایش قیمت آن بهره مند شوند. اما شما می توانید مقادیری از پول خود را در شرکت های معدنی کم‌ارزش سرمایه گزاری کنید.

«در حال حاضر تمامی توجه‌ها به تولیدکنندگان اصلی متمرکز است چرا که انتظار می رود این شرکت‌ها به واسطه صعود بهای طلا، افزایش قابل توجهی در جریان پول نقد سه ماه اول خود گزارش دهند. با این حال، وضعیت معدنچیان طلا نیز چندان بد نیست. تولید طلا در شرکت های بزرگ دارای حاشیه های ۵۰ تا ۶۰ درصدی است که می تواند سودی برای شرکت های معدن ‌کار محسوب شود».

این مدیرعامل شرکت فعال در حوزه طلا همچنین خاطرنشان کرد: آنچه باید در مورد سرمایه گزاری در این شرکت ها باید مورد توجه واقع شود این است که خرید از آنها تنها مخصوص مهار بحران اقتصادی کنونی نیست بلکه زمانی که وضعیت اقتصاد رو به بهبود می گذارد نیز پتانسیل رشد برای آنها وجود دارد. سرمایه گزاران باید به سراغ شرکت هایی بروند که نقش بزرگی در بخش معدنی طلا دارند چرا که در صورت تداوم وضعیت موجود در اقتصاد جهانی، این شرکت ها دسترسی آسان‌تری به سرمایه دارند.

«طلا به قدر کافی، توان مقابله با بحران های اقتصادی را دارد و شرکت های معدنی نیز از موقعیت مناسب برای رشد و توسعه پروژه های طلا برخوردار هستند. اکنون زمان آن است که سرمایه گزاران سبد سرمایه خود را با ترکیبی از تولیدکنندگان خرد و کلان، متنوع کنند. نکته مهم این است که در این اقدام، یک مسیر سالم برای رشد و پیشرفت وجود داشته باشد. نکته مهم دیگر اینکه، تولیدکنندگان کلان، به مرور و به منظور حمایت از تولید خود،‌ شروع به خرید پروژه های شرکت های خرد می کنند».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد