اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکورد شکنی جدید بورس تهران/ شاخص در آستانه ۷۰۰ هزار واحدی شدن

شاخص کل بازار سرمایه امروز (یکشنبه) روند صعودی در پی گرفت و فقط در ساعات پایانی معاملات کمی نزولی شد. در این راستا کم‌ترین رقم شاخص در روز جاری ۶۷۷ هزار و بیشترین میزان آن نیز ۶۹۱ هزار واحد بود. معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۰ هزار و ۸۶۵ واحد صعود در رقم ۶۸۹ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه آخرین روز فروردین 99، با جهش 21056 واحد به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم 689 هزار و 961 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن 4572 واحد رشد کرده و به رقم 238 هزار و 98 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 2592 تریلیون رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران حدود 11 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک و نیم میلیون نوبت معامله و به ارزش 1024 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این ارزش معاملات بورس در نوع خود بی‌سابقه است و اگر ارزش معاملات فرابورس را به آن اضافه کنیم امروز در بازار سرمایه یعنی بورس و فرابورس ایران حدود 15 هزار میلیارد تومان داد و ستد انجام شده و این مبلغ به عنوان سرمایه در گردش در اختیار شرکت‌های بورسی و فرابورسی قرار گرفته است.

کارشناسان عمده دلیل رکورد شکنی امروز بورس تهران را عرضه اولیه شستا و حضور 2 میلیون مشتری آن می‌دانند،‌همچنین روان شدن سیل نقدینگی به سمت بازار سرمایه و رکود بازارهای موازی مانند سکه،‌ طلا،‌مسکن و ارز باعث روی اوری مردم به بورس شده است.

البته باید مسئولان مربوطه زمینه حضور مردم در بورس را فراهم کنند، از جمله شکست انحصار کارگزاری‌ها و رسوخ بازار سرمایه در شهرهای کوچک و نیز احداث ایستگاه‌های معاملاتی بورس است. در این شرایطی که خانواده‌های ایرانی به سرمایه‌گذاری در بورس روی آورده‌اند و نیز به زودی طبق قول رئیس سازمان خصوصی سازی، سهام عدالت 49 میلیون نفر نیز در بورس قابل معامله می‌شود، باید بعد نظارتی سازمان بورس بر عملکرد و گزارش دهی شرکتهای بورسی بیشتر و قوی تر شود تا سرمایه‌های مردم در این بازار دچار آسیب نشود، گرچه ریسک و خطر امر ذاتی بازار است، اما گزارش دهی غیر واقعی و افزایش سرمایه‌های غیر واقعی برخی ناشران و رقیق کردن قیمت سهام که ذاتی بازار نیست،‌ باید به اعتماد مردم به بازار سرمایه احترام گذاشت و بازار شفاف با نظارت و با استاندارد قوی شود.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افزایش 5 هزار و 583 واحد به رقم 183 هزار و 809 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش 3041 واحد به رقم 158 هزار و 315 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 21 هزار و 863 واحد به رقم 876 هزار و 865 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس، با افزایش 16112 واحد به رقم 486 هزار و 300 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 39124 واحد به رقم یک میلیون و 471 هزار و 221 واحد رسید.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی از گروه فولاد فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی در تقویت شاخص کل بازار اثر گذار بودند که مهمترین این شاخص‌ها را می‌توان پتروشیمی خلیج فارس،‌فولاد مبارکه، بانک پارسیان، ملی مس ایران، صنعتی گل‌گهر، هلدینگ تاپیکو و چادرملو اشاره کرد.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته شامل بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گلوکوزان، سرمایه‌گذاری خوارزمی، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس بودند.

گذر فرابورس از کانال ۸۵۰۰

شاخص فرابورس نیز با ۱۴۳ واحد صعود به رقم ۸۵۸۲ واحد رسید. معامله‌گران این بازار ۷۳۵ هزار معامله انجام دادند که ۴۷ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، سرمایه گذاری صبا تامین و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، فولاد هرمزگان جنوب، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سیمان لار سبزوار و شیر پاستوریهز پگاه فارس نمادهای پربیینده فرابورس بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد