اونس طلا2317.49
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

ویروس کرونا چگونه سلول ها را آلوده می کند؟

با تشکر از تصاویری که توسط موسسه آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده به اشتراک گذاشته شده است ، می توانیم ببینیم که ویروس کرونا سلولها را چگونه آلوده می کند. ما در این مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

با تشکر از تصاویری که توسط موسسه آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده به اشتراک گذاشته شده است ، می توانیم ببینیم که ویروس کرونا سلولها را چگونه آلوده می کند. ما در این مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

به گزارش سایت طلا، انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی به تازگی تصاویر میکروسکوپ الکترونی را در مورد چگونگی عفونت ویروس کرونا در سلول ها منتشر کرد.

این تصاویر مروری بر روند عفونی ویروس که باعث همه گیری جهانی شده است ، ارائه می دهند. این بیماری همه گیر از اواخر سال 2019 در ووهان چین آغاز شد و همچنان در سراسر کره زمین گسترش می یابد و در این زمان بیش از 500000 نفر را آلوده کرده است.

دانستن چگونگی عفونت ویروس کرونا در سلول ها برای جلوگیری و معالجه بیماری مهم است. همانطور که بسیاری گفته اند ، ما با یک دشمن نامرئی روبرو هستیم که به دلیل ظاهر اخیر آن درباره این ویروس بسیار کم می دانیم.

دانشمندان تصور می کنند که ویروس کرونا یک جهش در حیوان است که توانایی انتقال بین انسان ها را بدست آورده است.

ویروس کرونا قطر بیش از 160 نانومتر ندارد. این یک اندازه گیری کوچک است که غیرممکن نیست. حتی از سلولهای بدن انسان نیز کوچکتر است و برای استفاده از ساختار آنها باید به سلول ها نفوذ کند. این ویروس با نفوذ به داخل آنها با پوشش اسپیکول سلولها را آلوده می کند.

* کدام یک از سلولها بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارند؟

سلولهای انسانی که بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارند سلولهای ریه ما هستند. این همان جایی است که علائم اصلی ناشی از آن است. سرفه نتیجه تحریک راه های هوایی است و پنومونی عارضه ای است که می تواند منجر به مرگ شود.

آنها این کار را مانند کلید باز کردن قفل انجام می دهند و از این طریق سلول ها را با ویروس کرونا آلوده می کنند. هنگامی که در داخل ، آنها تکثیر می شوند ، ذرات جدید ایجاد می کنند.

سپس ریه آلوده شروع به پر شدن از سلول های سیستم ایمنی می کند. گلبولهای سفید به منطقه عفونت می رسند تا تلاش کنند با عامل خارجی مبارزه کنند. هنگامی که در آنجا هستند ، مواد ایمنی و آنتی بادی هایی را که با مایعات التهابی مخلوط می شوند ، آزاد می کنند.

سلولهای ریه آلوده به ویروس کرونا به طور عادی عملکردی ندارند. از آنجا که ریه حاوی بافتی است که مسئول تنفس است ، در این صورت می تواند موارد جدی ایجاد کند که فرد آلوده به ذات الریه دچار شود.

* فواید این یافته ها

دانستن چگونگی عفونت ویروس کرونا در سلول ها برای تولید داروها و واکسن ها مهم است. بنابراین ، هدف از داروها ، در مورد ویروس ها ، جلوگیری از ورود آنها به سلول ها یا قطع تکثیر آنها است.

برای این کار ، لازم است بدانید که چگونه عفونت پیشرفت می کند. تصاویر منتشر شده توسط موسسه آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده تنها بخشی از جستجوی گسترده تری است که دانشمندان در حال حاضر انجام می دهند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد