اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موج دوم آسیب کرونا برای تولیدکننده‌هاست

رییس کنفدراسیون صادرات ایران معتقد است برخلاف تلقی ابتدایی که صنوف به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب جدی می‌بینند امروز مشخص شده که موج دوم آسیب کرونا برای تولیدکنندگان کشور است.

محمد لاهوتی، اظهار کرد: همان‌طور که در روزهای ابتدایی پس از شیوع ویروس کرونا مطرح شد در گام نخست تبعات حاصل از این ویروس اقشار آسیب‌پذیر و اصناف کشور تحت فشار قرار گرفتند که دولت تلاش کرد برای بهبود شرایط آنها تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

وی با بیان این‌که در موج دوم واحدهای تولیدی از کرونا آسیب دیدند، بیان کرد: هنوز سیاست حمایتی مشخصی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته نشده است. برای مثال بحث دریافت ارزش افزوده از صنوف به تعویق افتاد اما درباره‌ واحدهای تولیدی چنین سیاستی اعلام نشده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: یک واحد تولیدی دهها نفر کارمند و کارگر دارد صرفا برای پرداخت حقوق آنها حق بیمه آنها و مالیات خود به منابع قابل توجهی احتیاج دارد که با توجه به شرایط کرونا و متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌ها عملا برای کارفرما امکان‌پذیر نیست.

لاهوتی با اشاره به این‌که پیش از حمایت باید خسارت واحدهای تولیدی جبران شود، گفت: ما نمی‌گوییم که دولت باید همه خسارت حاصل از کرونا را پرداخت کند، اما به هرحال برای تولید کننده شرایط دشواری به وجود آمده و مانند تجربه بسیاری از دیگر کشورها برای حفظ تولید ابتدا باید خسارت‌ها جبران شود و سپس به سمت تسهیلات حمایتی حرکت کنیم که البته با توجه به سود ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده این موضوع نیز برای تولید دشوار خواهد بود.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران خاطر نشان کرد: تولید در کشور ما از سویی توانسته بازارهای صادراتی را حفظ کند و از این طریق برای کشور ارز بیاورد و از سویی دیگر به تامین نیازهای داخلی و اشتغالزایی کمک کرده از این‌رو وقتی تولید کننده تقاضای کمک می‌کند باید این موضوع را در نگاهی کلان و در راستای اهداف اقتصادی کشور دید.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع کرونا در ایران دولت اعلام کرده که از اقشار آسیب‌پذیر، صنوف و فعالان اقتصادی که از این محل آسیب دیده‌اند حمایت خواهد کرد. محدودیت منابع مالی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دولت ایران در این برنامه‌ریزی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد