اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

هر آنچه باید راجع به فاصله اجتماعی بدانید

فاصله اجتماعی نه تنها بر اساس حفظ فاصله ایمن بین مردم است بلکه این برنامه شامل اقداماتی از قبیل بستن مکانهای تفریحی نیز می باشد. در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فاصله اجتماعی نه تنها بر اساس حفظ فاصله ایمن بین مردم است بلکه این برنامه شامل اقداماتی از قبیل بستن مکانهای تفریحی نیز می باشد. در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به گزارش سایت طلا، ما در حال حاضر به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، وضعیت جهانی بسیار پیچیده ای را تجربه می کنیم. به همین دلیل ، اکثر کشورها اقدامات مهار و پیشگیری ، مانند مسافت اجتماعی را انجام داده اند.

دوره مهار ، که بسیاری از ما باید در خانه های خود بمانیم ، تلاش برای متوقف کردن شیوع ویروس است. ویروس کرونا جدیدکه در دسامبر 2019 ظاهر شد ، بسیار مسری است.

با این حال ، مسافت اجتماعی منحصر به این ویروس نیست. این می تواند برای جلوگیری از شیوع هر بیماری عفونی دیگر از فرد به فرد دیگر استفاده شود.

* فاصله اجتماعی چیست؟

از آنجا که گسترش ویروس کروناپیشرفت کرده است ، تقریباً همه کشورها از شهروندان خود خواسته اند که هرگونه ارتباط نزدیک با دیگران را کاهش داده یا متوقف کنند. این پایه و اساس فاصله اجتماعی است.

به عبارت دیگر ، فاصله گرفتن اجتماعی به معنای ایجاد فضای بین افراد است. با حفظ فاصله ایمن و محدود کردن تماس ، تعداد افرادی که به همان بیماری مبتلا می شوند کاهش می یابد.

در مورد ویروس کرونا ما می دانیم که توسط قطرات تنفسی پخش می شود. این قطرات هنگامی که فرد آلوده سرفه یا عطسه و یا حتی صحبت می کند ، خارج می شود.

بنابراین ، اگر شخصی در این نزدیکی باشد ، می تواند به آن آلوده شود. در ابتدای همه گیری ، متخصصان شروع به توصیه كردند كه از فاصله بین 1 تا 2 متر بین ما و هر شخص دیگری فاصله ایمن داشته باشیم. از نظر تئوری ، این فاصله توصیه شده است به طوری که قطرات تنفسی نمی توانند به افراد دیگر برسند.

* چگونه می توان فاصله اجتماعی را عملی کرد؟

ما قبلاً در مورد فاصله ایمنی توصیه شده بین افراد بحث کرده ایم. با این حال ، دوری اجتماعی علاوه بر این اقدامات بسیاری از اقدامات دیگر را نیز شامل می شود. اول ، اجتناب از اجتماعات گسترده مردم ضروری است.

برای این منظور ، اولین کاری که باید بکنید اینست که مکانهای تفریحی مانند رستورانها ، استادیومها یا تئاترها را تعطیل کنید. نه تنها این ، بلکه مدارس ، دانشگاهها و سایر مؤسسات آموزشی نیز تعطیل شده اند.

علاوه بر این ، برای دوری اجتماعی از کار، هرگونه تماس بین افراد باید به نیازهای اساسی محدود شود. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها تعطیل شده اند و افراد در هرجای امکان انجام کار دورکاری را دارند.

* برای جلوگیری از شیوع ویروس چه اقدامات دیگری می توان انجام داد؟

علاوه بر مسافت اجتماعی ، اقدامات پیشگیرانه دیگری نیز وجود دارد که به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک می کند. اول و مهمتر از همه ، شستشوی صحیح دست ضروری است.

برای این کار صابون و آب کافی است ، اگرچه می توانید از ضد عفونی کننده نیز استفاده کنید. همچنین باید از لمس صورت خود با دست خودداری کنید. هنگام عطسه یا سرفه ، باید دهان یا بینی خود را با دستمال بپوشانید.

البته هرگونه علائم هشدار دهنده (مانند سرفه یا تب) باید به پزشک گزارش شود. به هر دلیلی بسیاری از افراد توصیه می کنند همیشه هنگام بیرون رفتن ، ماسک بپوشید. با این حال ، هنوز اثربخشی آنها کاملاً مشخص نیست.

ما نمی توانیم فراموش کنیم که اقدامات مثلاً فاصله از راه دور برای بهبود اوضاع ضروری است. بنابراین ، ما باید سعی کنیم تمام توصیه های متخصصان را دنبال کنیم. به این ترتیب تعداد مبتلایان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد