اونس طلا2212.1
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جولان میوه‌های ضد کرونایی در بازار/میوه های 6 هزاری را 35 هزار تومان می فروشند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت:‌قیمت میوه‌هایی که بین مردم به ضد کرونا معروف شده نه به دلیل عرضه و تقاضا بلکه به دلیل هرج ومرج گران شده است.

به گزارش سایت طلا ، پس از شیوع بیماری کووید 19، قیمت لیموشیرین، لیموترش، زنجبیل و سیر افزایش یافت چرا که برخی کارشناسان و متخصصان سلامت، اعلام کرده بودند این گونه میوه‌ها در بالا بردن سطح ایمنی بدن مؤثر است.

از آن موقع شاید بخشی به دلیل تقاضای بالا از سوی مردم اما بیشتر به دلیل سوء‌استفاده فروشندگان و مهمتر از آن عدم نظارت بر تخلفات آنها قیمت‌ها به شدت افزایش یافت.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت هر کیلو لیموترش در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 27 تا 30 هزار تومان ولیموشیرین 15 تا 24 هزار تومان و سیر از 28 هزار تومان به بالا عرضه می‌شود. البته زمانی که این میوه‌ها به سطح شهر می‌رسد حداقل 35 درصد هم به این قیمت‌ها اضافه می شود.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: افزایش قیمت در میدان مرکزی میوه وتره بار تهران رخ داده است که ما میوه را ابتدا از آنها خریداری می‌کنیم. یعنی گرانی در منبع اصلی توزیع میوه رخ داده و خرده فروشان تنها بر اساس مصوبات 35درصد به این قیمت‌ها اضافه می‌کند.

کارگر در پاسخ به اینکه دلیل افزایش میوه در میادین مرکزی میوه و تره بار چیست، گفت: حقیقت این است که آنها پاسخی به ما نمی‌دهند و برخی مواقع بی‌احترامی هم می‌کنند و نهایتا اگر مجبور شوند تنها عرضه وتقاضا را مقصر می‌دانند در حالی که از نظر من دلیل بالا رفتن عرضه و تقاضا نیست بلکه وجود هرج و مرج در بازار است.

وی ادامه داد: میوه‌هایی مانند لیموشیرین، لیموترش و سیر که افزایش‌های عجیبی داشته است نمی‌تواند به دلیل بالا رفتن تقاضا باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اقرار به اینکه قیمت خرده فروشی‌ها در سطح شهر کاملا متفاوت است وحتی 20 متر به 20 متر قیمت ها متغیر است، گفت: ما نمی‌توانیم قیمت خرده فروشی‌های بازار را کنترل کنیم چرا که نرخ خرید ما از میدان مرکزی میوه و تره‌بار متغیر است.

کارگر اضافه کرد: امکان خرید از میدان مرکزی میوه و تره بار در تمام طول شبانه‌روز وجود دارد و قیمت‌هایی که مغازه‌داران از آنها می‌خرند در طول این زمان متغیر است. بنابراین وقتی این میوه‌ها در سطح شهر به دست مردم می‌رسد، نوسان خواهد داشت.

خبرنگار فارس توضیح دادراهکار این است که شما با نظارت صحیح‌تان اجازه بالا بردن قیمت به مغازه‌های سطح شهر را ندهید که در این صورت آنها برای حفظ حاشیه سود خود مجبور خواهند بود در زمان کاهش قیمت در میدان مرکزی میوه و تره بار خریداری کنند. اما این مسئول معتقد است این اصلاحات باید از میدان مرکزی آغاز شود و آن موقع در سطح بازار جواب خواهد داد.

*انحصار میوه های ضدکرونایی دست 5 نفر

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه هم اعلام کرده است: انحصار لیمو ترش و شیرین برای ۵ نفر است و آنها این محصولات را در انبارهای خود ذخیره کرده اند و همین ها باعث بالا رفتن قیمت در بازار شده است.
دارایی نژاد افزود: لیمو ترشی که کیلویی ۶-۷ هزار تومان تمام می‌شود، ۳۵ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد