اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فلز زرد همچنان متاثر از کرونا

قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی که مبارزه دشوار برای محدود کردن اثرات اقتصادی شیوع کرونا ادامه داشت و سرمایه گذاران به دنبال اندوختن نقدینگی بودند، به دلیل انتظار سرمایه‌گذاران به اعمال محرک‌های اقتصادی کشورهای کرونا زده و نیز افزایش ارزش دلار، 5 دلار کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1493.8 دلار در لحظه انتشار خبر معامله می‌شود.

البته قیمت فلز زرد امروز به 1509.4 دلار هم رسیده بود.

امروز قیمت فلز نقره هم کاهش 9 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 12.51 دلار به فروش رفت.

در گروه سایر فلزات گرانبها پلاتینوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 4 و 48 دلار را داشتند.

به طوری که قیمت پالادیوم در بازارهای جهانی 77 دلار گران‌تر از طلا معامله می‌شود.

روز دوشنبه، در حالی که اوج گرفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان اقدامات تشویقی بانک‌های مرکزی را کمرنگ جلوه داده است، هجوم سرمایه‌گذاران به ذخیره پول نقد باعث شد تا قیمت جهانی طلا افت کند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۴۹۴.۶۳ اونس رسید. این در حالی است که موج مشوق‌های دولت‌ها باعث شده بود در جلسه معاملاتی قبلی، قیمت طلا ۳.۱ درصد جهش کند.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۴۹۶.۷۰ دلار رسید.

امروز دوشنبه قیمت طلا از آنجایی که سرمایه‌های خود را حفظ کرده و منتظر اقدامات محرک اقتصادی کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا هستند،‌کاهش یافت.

سرمایه‌گذاران منتظرند با تزریق محرک‌های اقتصادی به کشورهای کرونا زده وضعیت اقتصادی بهتر شود و آنها سرمایه‌گذاری را در بخش اقتصاد انجام دهند.

شاید عدم سرمایه‌گذاری روی طلا به خاطر رشد قابل توجه روزهای اخیر این فلز گرانبها باشد که فکر می‌کنند که سرمایه‌گذاری در آن با ریسک همراه خواهد بود.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ درباره وضعیت بازار گفت: نگرانی کلی این است که سرمایه گذاران چه میزان دیگر طلا برای جبران ضرر در بازارهای دیگر خواهند فروخت. اقدام سرمایه گذاران برای فروش طلا و تهیه نقدینگی به یک موضوع روانی تبدیل شده است. نگرانی دیگر بازار احتمال اقدام بانکهای مرکزی برای فروش طلا و خرید دلار است.

ارزش دلار در برابر سبد دیگری از ارزها به بیشترین میزان سه سال گذشته رسیده و همین مسئله قیمت طلا را کاهش داده است.

قیمت دلار با قیمت طلا رابطه عکس دارد یعنی هر چه ارزش دلار بیشتر شود قیمت طلا کاهش می‌یابد و عکس آن هم صادق است.

با افزایش ارزش دلار، طلا برای خریداران بازیگر ارزها گران‌تر می‌شود . تقاضا کاهش یافته و قیمت هم در بازار جهانی افت می‌کند.

افت شدید بازارهای سهام جهان و نگرانیها نسبت به محدود شدن نقدینگی در پی تشدید بحران اپیدمی کرونا، هجوم به سوی نقدینگی را سرعت بخشیده است.

بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر افزایش موارد قرنطینه که ممکن است تلاشهای سیاستگذاران برای کاستن از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا را تضعیف کند، سقوط کردند.

بانک مرکزی آمریکا روز جمعه به حمایتهای اضطراری خود ادامه داد و همگام با سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان تلاشهایش برای کاهش کمبود نقدینگی را مضاعف کرد. با توصیه استرالیا و نیوزیلند به مردم برای ماندن در خانه، توقف پروازهای شرکت امارات به مدت دو هفته و ممنوعیت ترانزیت مسافران خارجی از سوی سنگاپور و تایوان، ایرلاینها پروازهای بیشتری را لغو کردند.

بر اساس گزارش رویترز، از هر سه آمریکایی، یک نفر قرنطینه است و ایتالیا با گذشتن آمار جان باختگان از مرز ۵۴۷۶ نفر، رفت و آمد داخلی را ممنوع کرده است. چین روز یکشنبه ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که عمدتا مربوط به مسافرانی بود که از خارج آمده بودند. شمار تلفات جهانی ویروس کرونا از مرز ۱۴ هزار نفر گذشته است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بیمار هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد