اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 عادت سالم برای دوری از استرس

برخی از مؤثرترین عادت ها برای رسیدن به زندگی آرام تر و پرهیز از استرس شامل ورزش و آواز خواندن و رقصیدن نیز می تواند کمک بزرگی باشد.

برخی از مؤثرترین عادت ها برای رسیدن به زندگی آرام تر و پرهیز از استرس شامل ورزش و آواز خواندن و رقصیدن نیز می تواند کمک بزرگی باشد.

به گزارش سایت طلا،‌ هرچه زمان می گذرد مسئولیت های بیشتری را به عهده می گیرید و آنها اغلب با خود چالش ها و مشکلاتی را به همراه می آورند. هیچ کس از تغییر اوقات صلح و شادی به چالش ها و دشواری ها و برعکس ، مصون نیست.

دنیای امروز همه ما را با سرعتی کامل و تحت فشار مداوم جسمی ، عاطفی و معنوی زندگی می کند. در حالی که استرس یک فرآیند طبیعی برای بدن انسان است ، گزینه ها و روش های گوناگونی وجود دارد که کمک می کند آن را کنترل کنید.

* چرا باید زندگی آرامتری داشته باشید

استرس و افسردگی غالباً با میزان پایین بهره وری ، عملکرد ضعیف و از بین رفتن کارآیی در مناطق مختلف زندگی روزمره همراه است.

اثرات منفی استرس همچنین می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. شما در هنگام ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن نسبت به بیماری های جسمی و سایر اختلالات حساس تر هستید. برخی از مشکلاتی که ممکن است بوجود آید شامل موارد زیر است:

اضطراب، بیخوابی، کولیت، افسردگی، اختلالات جنسی، فشار خون بالا، حمله قلبی ، زخم معده، روده تحریک پذیر، روان پریشی، ریزش مو

_ غذای سالم بخورید

سرعت شلوغ زندگی امروز می تواند باعث شود افراد وعده های غذایی را رعایت نکنند و این یک اشتباه بزرگ است. به یاد داشته باشید که داشتن عادات غذایی سالم به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی کافی را برای مقابله با شرایط استرس زا دریافت کنید.

مصرف این غذاها را افزایش دهید: بلوبری، چای سبز، اسفناج، شیر، شکلات تیره، ماهی سالمون، برنج

_ ورزش کنید

ورزش کردن باعث آزاد شدن اندورفین ها می شود و این باعث می شود احساس شادی بیشتری داشته باشید. همچنین باعث بهبود عملکرد بدنی و ظرفیت ریه شما می شود . رها کردن تنش ، ذهن و بدن شما را آرام می کند ، احساس بهتری به شما می دهد و باعث بهبود کیفیت خواب می شود. همچنین به کاهش سطح استرس و احساس تهاجمی کمک می کند.

_ استراحت کنید

مهم این است که شب ها خوب بخوابید زیرا در طول چرخه خواب مغز میزان زیادی از اطلاعات را که در طول روز جذب می شود مرتب می کند.

این فرایند به بدن شما اجازه می دهد تا از استرس و اثرات آن دور شوید. به عبارت دیگر ، وضعیت ذهن و بدن شما ترمیم می شود.

افراد مسن باید روزانه بین هفت تا نه ساعت خواب داشته باشند ، بزرگسالان بین هفت تا هشت سال ، نوجوانان بین هشت تا 10 سال و درنهایت کودکان باید بین هشت تا 12 ساعت بخوابند.

_ یوگا را امتحان کنید

این فعالیت ها امروزه بسیار محبوب هستند زیرا در کاهش استرس بسیار مؤثر می باشند. مدیتیشن کردن 12 دقیقه در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش مکانیسم های بیولوژیکی مسئول افزایش التهاب سیستم ایمنی بدن می شود.

علاوه بر این ، یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ملی سئول (کره جنوبی) نشان داد که تمرین مدیتیشن بلند مدت می تواند یک استراتژی درمانی برای مقابله با افسردگی و اضطراب باشد.

_ موسیقی گوش کنید

در کتاب "چگونه می توانیم به قول دون کیشوت خوشحال شویم" نوشته دیوید گارسیا-رودریگو روکرو ، او استدلال می کند که موسیقی و آواز باعث افزایش احساسات و انگیزه می شود.

این منجر به تولید اندورفین ها می شود ، که به داشتن احساس بهترکمک می کند ، اضطراب را کاهش می دهد و شما را از درد دور می کند.

به طور خلاصه ، اگر می خواهید از سلامتی خوبی برخوردار شوید ، باید برخی از عادت ها را پرورش دهید که به شما در زندگی آرام تر کمک می کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد