اونس طلا2390.76
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ممنوعیت خروج کالاهای لوکس و غیرضرور از لیست سیاه

گرچه از مدتها پیش واردات کالاهای لوکس و غیرضرور ممنوع شده بود، اما به تازگی و با توجه به اهمیت تولید داخل دستور ممنوعیت واردات این قبیل کالاها در سال جاری نیز مورد تاکید قرار گرفته است و حتی به صورت موردی هم ورود آنها ممکن نخواهد بود، این در حالی است که اکنون ۷۰ میلیون یورو از کالاهای گروه (۴) مجوز خروج داشته و در صف ترخیص قرار دارند.

به گزارش سایت طلا ، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و بر این اساس هر یک از سازمان ها و دستگاه ها نیز موظف به حرکت به سمت تحقق این شعار سال خواهند بود، و در این شرایط باید برنامه ریزی و عملکرد آنها در جهت تقویت و حمایت از تولید داخل باشد.

یکی از مسائلی که همواره در مورد تقویت تولید داخل حائز اهمیت بوده، کنترل واردات کالا به ویژه کالاهایی است که امکان و ظرفیت تولید آنها در داخل کشور وجود داشته و واردات آنها مانع از رشد تولید داخلی می شود.

اما از حدود دو سال پیش با توجه به تغییر شرایط ارزی ، ممنوعیت واردات کالاها افزایش یافت و جمعی بیش از ۱۰۰۰ موردی کالاها از سوی دولت در لیست سیاه واردات قرار گرفت، در این بین کالاهای گروه (۴) که عمدتا کالاهای لوکس و غیرضروری هستند به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و حتی ترخیص کالاهایی که وارد شده بود نیز متوقف شد که مهمترین موضوع در این رابطه تامین ارز آنها بود و این تاکید وجود داشت که در شرایط خاص کشور نباید منابع ارزی صرف واردات این قبیل کالاها شود.

اخیر دژپسند -وزیر اقتصاد- نامگذاری امسال تحت عنوان سال جهش تولید را مورد توجه قرار داده است و در همین رابطه دستور ویژه ای به گمرک داشته و تاکید کرده که در سال جاری نیز واردات کالاهای گروه (۴) ممنوع بوده و حتی به طور موردی نیز نباید وارد شود.

این در حالی است که حدود ۷۰ میلیون یورو کالاهای این گروه از مدت ها پیش برای ورود به کشور در گمرکات باقی مانده بود و با توجه به ممنوعیت واردات و گره های ارزی امکان ترخیص آنها وجود نداشت تا اینکه بعد از حواشی بسیار در نهایت در دی ماه امسال با ارائه پیشنهادی از سوی وزیر اقتصاد به هیات دولت در نهایت ترخیص این کالاها به صورت مشروط فراهم شد و تا پایان سال گذشته صاحبان آنها امکان اظهار به گمرک را داشتند.

در بین این کالاها انواع مختلف از جمله پوشاک، آلات موسیقی، ژل‌های تزریقی، غذای حیوانات و حتی قطعات و کالاهای اولیه کارخانجات صنعتی وجود دارد که ظاهرا با این دستور وزیر فعلا آخرین گروهی هستند که امکان ترخیص و ورود به کشور را پیدا کردند و دیگر خبری از واردات کالاهای گروه(۴) نخواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد