اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مرکز آمار: نرخ تورم در ابتدای سال ۹۸ کاهشی خواهد بود

مرکز آمار ایران چهار سناریو مختلف برای تورم اسفند ماه و فصل بهار سال ۹۹ ارائه کرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در خصوص پیش بینی نرخ تورم، چهار سناریو مختلف در این زمینه ارائه شده است. گفتنی است، بر اساس آمار رسمی نرخ تورم سالیانه در بهمن ماه 37 درصد بوده است.

بر این مبنا طبق سناریو اول که مبتنی بر ماه آخر سال 97 و همچنین سه ماهه اول سال 98 است، در اسفند 98 نرخ تورم سالیانه 35 درصد، در فروردین 33 در اردیبهشت 31 و در خرداد ماه 29 درصد خواهد بود. بر این اساس به موازات نرخ تورم سالیانه نرخ تورم نقطه‌ای نیز کاهش خواهد یافت.

بر اساس سناریو دوم که منطبق بر ماه پایانی سال 96 و سه ماهه ابتدایی سال 97 است، تورم سالیانه در اسفند 34 درصد و در خرداد ماه در یک روند نزولی 26 درصد خواهد بود. در این ماه نیز تورم نقطه ای 18 درصد پیش بینی شده است.

در سناریو سوم که میانگین این دو حالت است، تورم اسفند حدود 35 درصد و تورم نقطه ای این ماه 22.7 درصد عنوان شده است. روند نزولی در این سناریو نیز ادامه داشته و به این ترتیب در خراد ماه سال بعد شاهد تورم 28 درصدی خواهیم بود.

در سناریو چهارم که از رابطه تورم تولید کننده و مصرف کننده استفاده شده،‌ فقط به تورم 34.7 درصدی سالیانه و 20.8 درصدی نقطه ای اسفند ماه اشاره شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد