اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مراکز فروش مواد غذایی تعطیل‌بردار نیست/۷۰هزار تن سیب و پرتقال انبار کردیم/تحویل سهمیه آرد فروردین نانوایان از امروز/ مردم با یک شایعه کذب خود را به دردسر نیاندازند

معاون وزیر صمت گفت: تولید، تأمین و توزیع کالا‌های اساسی و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در انبارها وجود دارد.رئیس اتحادیه نان های فانتزی و نیمه حجیم از مصوبه عدم تعطیلی نانوایی ها اعم از سنتی، حجیم و نیمه حجیم و صنعتی در کارگروه آرد و نان کشور خبر داد و گفت: سهمیه آرد ۱۰ روزه ابتدایی فروردین ٩٩ نیز از امروز در اختیار نانوایان است.

به گزارش سایت طلا ،عباس قبادی با اشاره به وضعیت جامعه که درگیر مبارزه با شیوع بیماری کرونا است، گفت: پیش از این 220 نمایشگاه مستقیم کالا را برای روز‌های پایانی سال تدارک دیده بودیم که بر اساس فرمان ستاد مبارزه با بیماری کویدو19 نمایشگاه‌های بهاره را تعطیل کردیم، اما نمایشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین تره‌بار را رونق بیشتری دادیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان شرایط ذخایر کالا برای شب عید هموطنان و وفور کالا در انبار‌ها افزود: شب گذشته در ستاد تنظیم بازار دوباره وضعیت بازار بررسی شد تا به‌موقع اقلام مورد نیاز مردم به دستشان برسد.

او با اعلام اینکه مردم از خریدهای احساسی اجتناب کنند، گفت: مواد غذایی و اقلام مورد نیاز در سبد خانوار به‌اندازه کافی در انبارها وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ابراز کرد: مایحتاج مورد نیاز سفره‌های مردم تولید داخل است و به‌قدر کافی در انبارها موجود است.

معاون وزیر صمت از نظارت بر خریدهای اینترنتی گفت و اضافه کرد: قرار بر این شده است که فروشندگان اینترنتی مجاز کمتر از 24 ساعت کالاهای مورد نیاز مردم را در منزل تحویل دهند.

قبادی با توصیه به مردم که از هجوم به فروشگاهها خودداری کنند، گفت: اقدام ناگهانی برای خرید علاوه بر تراکم جمعیت باعث افزایش قیمت‌ها هم می‌شود.

او از انبار 70 هزار تن میوه (سیب و پرتقال) برای شب عید خبر داد و یادآور شد: اقلام گوشت، مرغ، میوه و مواد بهداشتی مورد نیاز در بازار و فروشگاه‌ها وجود دارد.

قبادی از مردم درخواست کرد تحت تأثیر فضای مجازی قرار نگیرند، گفت: با اصلاح فرهنگ مصرف به‌موقع و به‌اندازه برای خانواده خرید کنیم.

قبادی با بیان اینکه تأمین و عرضه مواد خورد و خوراک مردم تعطیل‌شدنی نیست، گفت: میادین میوه و تره‌بار به‌خلاف سال‌های گذشته، در ایام نوروز هم فعالیت می‌کنند به‌جز روز اول سال.

محمد جواد کرمی ، با تأکید بر اینکه هیچ کدام از نانوایی های کشور اعم از سنتی، حجیم و نیمه حجیم و صنعتی این روزها و حتی در تعطیلات نوروز تعطیل نخواهد بود، اظهار داشت: روز گذشته در کارگروه آرد و نان کشور به این نکنه که هیچ کدام از نانوایی ها بسته نخواهد شد تأکید شد و حتی سهیمه آرد 10 روز ابتدایی فروردین ماه سال ٩٩ نیز از امروز در کارت نانوایان شارژ می شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تولید و فروش نان نداریم و مردم نگران تعطیلی این واحد ها نباشند، گفت: مردم نباید اخبار کذب و نادرست را بپذیرند و بر اساس آن خود را به دردسر بی اندازند. در شهر تهران هر ساله مردم در تعطیلات نوروز از شهر خارج می شدند ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا همه در منازل خود می مانند، بر همین اساس به نانوایان اعلام کرده ایم که سرویس دهی خود را همانند سابق انجام دهند.

رئیس اتحادیه نان فانتزی و نیمه حجیم با بیان اینکه نانوایی ها در این شرایط وظیفه خود می دانند که کنار مردم حضور داشته باشند، خاطر نشان کرد: 650 واحد صنفی زیر مجموعه اتحادیه نان های فانتزی بوده که همه آنها طبق روال سابق و بدون کم شدن ساعات کاری به فعالیت خود در این روزها ادامه می دهند.

کرمی در خصوص مواد ضدعفونی کننده نیز، گفت: هر چند نانوایی ها برای تهیه مواد ضد عفونی کننده نیاز به همکاری وزارت بهداشت دارند ولی در نانوایی های فانتزی و نیمه حجمی به دلیل اینکه مراحل پخت تقریبا با ماشین آلات بوده و دست کمترین دخالت را دارد، تولید نان در شرایط بهداشتی انجام می شود. همچنین ماندگاری این نان ها نیز 10 روز در فریزر به راحتی انجام می شود.

رئیس اتحادیه نانهای فانتزی و نیمه حجیم در پایان افزود: روزانه دو الی سه بار ماشین آلات طبخ نان ضدعفونی می شود و بس از پخت در دمای 250 درجه در یک محیط بهداشتی سرد و بسته بندی می شود. همچنین علاوه بر اینکه پوستر هایی نیز برای آگاهی مردم و نانوایان تهیه شده، روزانه نیز به واحدهای صنفی زیر مجموعه پیامک های بهداشتی ارسال می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد