اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خداحافظی سهام‌داران از آشفته بازار نفت

طی نیم دهه گذشته، سهام نفتی آسیب های زیادی را متحمل شده، همین امر زمینه ای برای ترک این بازار توسط سهام‌داران محسوب می شود.

طی نیم دهه گذشته، سهام نفتی آسیب های زیادی را متحمل شده، همین امر زمینه ای برای ترک این بازار توسط سهام‌داران محسوب می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از اویل پرایس، نفت نخستین بار در سال ۲۰۱۴ دچار سقوط قیمت شد. درست هنگامی که این صنعت پس از فروپاشی توانست قد راست کند، مساله انتقال انرژی و اوج تقاضای نفت شروع به سنجش سهام شرکت های بزرگ و سایر شرکت های فعال در حوزه انرژی نمود.

سپس بیانیه های متعدد سرمایه گذاران و سهام داران مبنی بر این که صنعت نفت مسئولیت انتشار گازهای گلخانه ای را بر عهده می گیرد، باعث سرکوب بیشتر سهام نفت شد. پس از آن سقوط قیمت این حامل انرژی در سال ۲۰۲۰ رخ داد و دلیل آن نیز قطع ناگهانی تلاش های سه ساله روسیه و عربستان برای تثبیت قیمت نفت و به گفته خود آنها، بازگرداندن ثبات به این بازار بود.

بار دیگر جنگی تمام عیار در عرصه قیمت نفت آغاز شده و سهام نفت نیز روزهای سخت‌تری پیش‌رو دارد. سهام شرکت های نفتی عموما از تغییرات قیمت این کالای سوختی پیروی می کند. حتی پیش از آنکه روسیه و عربستان همکاری نفتی خود را بهم بزنند، شیوع کرونا و ترس از تاثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت و سهام آن با رکود تقاضا مواجه شده بود.

بخش انرژی بدترین بخش عملکردی را در شاخص S & P 500 در سال جاری به خود اختصاص داد. و اگر نتیجه نشست اوپک در روز جمعه را معیاری برای آنچه در انتظار سهام نفتی است، بدانیم این بازار هفته ها و ماه های بدی را پیش‌رو دارد. با سقوط ۱۰ درصدی بهای نفت در روز جمعه صندوق مبادله اکتشافات نفتی SPDR S&P نیز کاهشی ۱۰ درصدی داشت و به پایین ترین رقم ممکن خود تنزل یافت.

همزمان با آغاز جنگ قیمت نفت توسط سعودی ها، بهای این حامل انرژی در اوایل روز دوشنبه 30 درصد سقوط کرد و نفت خام WTI ، ۲۸ دلار در هر بشکه سقوط کرد. این وضعیت نشانه خوبی برای سهام نفت و همچنین بسیاری از تولید کنندگان نفت آمریکایی نیست؛ افرادی که اکنون به روز حساب خود رسیده اند: بدهی بالا، جریان نقدی منفی و عدم دسترسی به سرمایه.

به گفته یک کارشناس اقتصادی، دوره پایدار قیمت پایین نفت باعث کاهش بیشتر جریان نقدینگی و سرمایه گذاری در نفت ایالات متحده می شود. شرکت های نفتی و سهام نفت در آستانه دردی شدید در این آخرین سقوط قیمت قرار دارند در حالی که شرکت های بزرگ نفتی جهان (Big Oil) در تلاشند تا سرمایه گذاران و جامعه را متقاعد کنند که آنها هنوز هم می توانند بخشی از راه حل باشد نه مشکلی در انتقال انرژی.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد