اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس افت کرد/واکنش هیجانی سهامداران به افت جهانی قیمت نفت کوتاه مدت خواهد بود؟

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با ریزش ۶۶۵۴.۴۸ واحدی به پله ۵۴۲ هزار و ۵۳۰ واحدی رسید.در پی کاهش قیت جهانی نفت، در حالی شاخص بورس امروز را با افت آغاز کرده است که کارشناسان بر این باورند به دلیل تحریم‌ها میزان صادرات نفت ایران به اندازه‌ای نیست که تحت تاثیر کاهش جهانی قیمت نفت درآمدهای کشور افت شدیدی را تجربه کند.

به گزارش سایت طلا در پی سقوط بی‌سابقه قیمت نفت به 31 دلار، سهامداران در بازار سرمایه معاملات امروز خود را با واکنش هیجانی به این اتفاق آغاز کردند، به‌طوری که تا بدین لحظه با دادوستد 1208 میلیرد سهم و حق تقدم به ارزش 975 میلیارد تومان در 210 هزار نوبت، شاخص بورس 9912 واحد افت کرده و در ارتفاع 539 هزار و 273 واحد قرار گرفته است.

در بازارهای فرابورس ایران نیز تا کنون با داوستد 703 میلیون ورقه به ارزش 708 میلیارد تومان در 213 هزار نوبت، شاخص فرابورس(آیفکس) با ثبت افت 90 واحدی در ارتفاع 6950 واحد قرار گرفته است.

به باور کارشناسان واکنش منفی امروز سهامداران به افت جهانی قیمت نفت کوتاه‌مدت خواهد بود؛ چرا که به دلیل تحریم‌ها میزان صادرات نفت ایران به اندازه‌ای نیست که تحت تاثیر کاهش جهانی قیمت نفت درآمدهای کشور افت شدیدی را تجربه کند.

گفتنی است پس از آنکه عربستان با کاهش قیمت نفت خود و وعده افزایش عرضه به بازار، به اقدام روسیه در مخالفت با کاهش بیشتر تولید نفت واکنش نشان داد، قیمت نفت که در هفته‌های اخیر از افت تقاضای ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده، امروز بیشترین افت از سال 1991 را به ثبت رساند.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار، بیش از ۱۶۰ هزار معامله انجام شده که در این میان ۹۵۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شده است. در معاملات امروز جو حاکم بر تمامی گروه‌های صنعت منفی بوده و اکثر نمادها در محدوده منفی معامله می‌شوند. سه نماد وتجارت، فولاد و ومهان نیز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد