اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا علیرغم کرونا، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در سهام طلا همچنان روشن است؟

در حالی که اقتصاد جهانی کاملا تحت تاثیر شیوع کروناست، سرمایه گذاری در سهام صنایع مربوط به طلا همچنان چشم اندازی روشن را در اختیار طرفداران خود قرار داده است.

در حالی که اقتصاد جهانی کاملا تحت تاثیر شیوع کروناست، سرمایه گذاری در سهام صنایع مربوط به طلا همچنان چشم اندازی روشن را در اختیار طرفداران خود قرار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اینوستینگ دیلی، شاید هدف دونالد ترامپ از نصب پرده های طلا در کاخ سفید، ارسال پیام برای سرمایه گذاران باشد. در دوره اشفته ریاست جمهوری ترامپ، ما شاهد ظهور پدیده ای بنام «شیفتگی طلا» در میان تعداد زیادی از سرمایه گذاران هستیم.

در روزهای اخیر، شیوع ویروس کرونا فعالیت اقتصادی، رشد جهانی و بازارهای سهام را تحت تاثیر منفی قرار داده است. تا روز گذشته(سه شنبه) دست کم ۸۹ هزار تن در کل دنیا به این بیماری مبتلا و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از آن نیز بیش از ۳ هزار تن گزارش شده است.

تنها بازار سهام در یک هفته گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته و جمعه گذشته، شاخص ناپایداری در مرکز معاملات شیکاگو(معیار سنجش هراس‌ها) صعودی بی سابقه را تجربه کرد. اما روز دوشنبه و بدلیل انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس، سهام در کانال صعودی قرار گرفت. میانگین صنعتی داوجونز روز گذشته(سه شنبه) با افزایش ۲۹۲۹ امتیازی، شاهد بزرگترین پرش روزانه خود ـ بی سابقه از سال ۲۰۰۹ تاکنون – بود.

در معاملات آتی امروز صبح نیز، سهام در دو حالت سبز و قرمز در نوسان بود چرا که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست گروه هفت قدرت های صنعتی جهان در مورد بحران کروناویروس هستند.

نویسنده این مطلب ادامه داد: چندین ماه است که به خوانندگان خود توصیه می کنم اوراق بهادار ۵ تا ۱۰ درصدی خود را به طلا اختصاص دهند؛ یا به شکل سهام معادن طلا، صندوق های مبادله ای و یا به شکل شمش. اگر شما به این توصیه عمل کرده اید، مزایای خوبی درانتظار شماست.

شرایط کنونی کاملا به نفع طلاست. نوریل روبینی، اقتصاددان سرشناس ایرانی-آمریکایی که بخاطر پیش بینی های درستش درباره بحران مالی سال ۲۰۰۸ به «دکتر دووم» مشهور شد، معتقد است کرونا بازار سهام و اقتصاد جهانی را تخریب خواهد کرد. وی هفته گذشته در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل گفته بود کرونا جهان را شوکه خواهد کرد و موجب سقوط ۴۰ درصدی بازار سهام تا پایان سال جاری خواهد شد. در صصورت تحقق این سناریو، قیمت طلا سر به آسمان می کشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد