اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از دست دادن شنوایی: علائم و درمان

از دست دادن شنوایی 360 میلیون نفر در سراسر جهان را درگیر کرده است. هرچه پیرتر شوید ، بیشتر از این عارضه رنج می برید.

از دست دادن شنوایی: علائم و درمان

کاهش شنوایی وقتی آغاز می شود که شما دچاراختلال شنوایی می شوید و نمی توانید به درستی بشنوید . در واقع ، چند مرحله وجود دارد که گوش های شما باید طی کند تا به درستی بشنود.

ابتدا صدا از طریق مجرای گوش وارد می شود. به پرده گوش برخورد می کند و باعث لرزش آن می شود. این لرزش به زنجیره ای از استخوان های کوچک منتقل می شود که شبیه حلزون هستند.

در داخل حلزون حلقوی ، تعدادی سلول وجود دارند که این ارتعاشات را به انرژی تبدیل می کنند. این انرژی از طریق عصب شنوایی به سمت ساقه مغز به عنوان یک ضربه عصبی حرکت می کند. از آنجا به قشر مغز می رسد و در آخر ، می دانید که صدا را می شنوید.

نوع عارضه کم شنوایی بستگی به این دارد که چه بخشی از فرآیند از کار می افتد. بنابراین ، ما انواع مختلف کم شنوایی ، و همچنین نحوه درمان آنها را به شما نشان خواهیم داد.

انواع کم شنوایی

دو نوع اصلی کم شنوایی وجود دارد: رسانا و حسی.

اگر گوش بیرونی و گوش میانی (گوش و استخوانهای آن) سالم نباشند به آن کم شنوایی رسانا گفته می شود.اما ممکن است در کاهش شنوایی حسی ، حلزون ، عصب آکوستیک ، ساقه مغز یا قشر مغز آسیب ببیند.

علائم

معمولاً مدت زمانی طول می کشد تا افراد بتوانند این ضعف را در خود تشخیص دهند.این بدان دلیل است که بدن شما سعی می کند از راه های مختلف این ضعف را جبران کند. طیف گسترده ای از تغییرات در بدن مربوط به کم شنوایی وجود دارد.

علائم اصلی این است که نمی توانید تشخیص دهید که چه نوع صدایی را می شنوید و یا نمی توانید بشنوید. به طور کلی ،شنیدن صداهای کم شدت در کاهش شنوایی رسانا سخت تر است. با این حال ، در کم شنوایی حسی ، تشخیص صداها دشوار است ، اما می توانید آنها را بشنوید.

معمولاً شنیدن صداهای بلند دشوار است. به همین دلیل ، شنیدن صدای زن از صدای مرد سخت تر است. علاوه بر این ،برای چنین افرادی شنیدن صداهایی در محیط سخت است. در موارد دیگر ، ممکن است آنها تصور کنند که صداهای خاصی بلندتر از صدای واقعی هستند.

متناسب با علت به وجود آمدن کم شنوایی، علائم متداول دیگر نیز وجود دارد. یکی از شایع ترین علائم ، درد گوش است. علاوه بر این ، اگر اندام گیرنده تعادل آسیب دیده باشد ، ممکن است سرگیجه را نیز تجربه کنید.

کم شنوایی بدون درمان می تواند ارتباط با دیگران را دشوار کند. این مشکل همچنین می تواند عواقب عاطفی دیگری مانند افسردگی را داشته باشد.

درمان

برای درمان کم شنوایی ، باید بدانید که چه عواملی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. سپس متناسب با نوع آن، پزشکان می توانند بهترین روش درمانی را توصیه کنند.

درمان کم شنوایی رسانا

اگر علت این مشکل نشنیدن صدا باشد ، پزشکان آن را برطرف می کنند. اگر به زنجیره صدف گوش آسیب وارد شده باشد، آنها می توانند آن را درمان کنند. اگر مشکل درد گوش باشد ، آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند. همچنین ، اگر به دلیل عفونت مایعات در گوش جمع شده باشد ، پزشکان آن را تخلیه می کنند.

برای یک پرده گوش آسیب دیده، مانند سوراخ شدن یا زخم ناشی از عفونت در این ناحیه ، پزشکان می توانند آنها را ترمیم کنند.

همچنین گزینه سمعک برای کمک به کم شنوایی رسانا وجود دارد.سمعک ها ارتعاشات صدا را در هوا ضبط کرده و آنها را به گوش داخلی منتقل می کنند. سپس، آنها می توانند مشکلات را در گوش میانی برطرف کنند.

درمان کم شنوایی حسی

در کم شنوایی حسی ممکن است ایمپلنت دریافت کنید که کار شنیدن را برای شما انجام دهد. همچنین گزینه های درمانی و همچنین پروتز غیر قابل کاشت هم وجود دارد. آنها بسته به نیازهای خاص بیمار، صداها را تغییر می دهند. به طور کلی ، دو نوع سمعک وجود دارد:

کاشت حلزون: عملکرد اندام کورتی که بخشی از حلزون گوش در گوش داخلی است را جایگزین می کند.

کاشت ساقه مغز شنوایی: آنها این ناحیه را بدون نیاز به صدا برای عبور از گوش داخلی یا عصب شنوایی ، تحریک می کنند.

در آخر این نکته را بخاطر بسپار که تنها شخصی که می تواند بهترین گزینه درمانی را به شما بدهد، یک متخصص با آموزش مربوطه برای آن است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد