اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کرونا؛ کشورهایی که مرزهای خود را به روی ایران بسته‌اند

لغو پرواز‌ها و بستن مرز‌ها نارضایتی زیادی را ایجاد کرده است. عده‌ای معتقدند که اگر دولت شهر "قم" را قرنطینه کرده بود احتمالا شیوع این بیماری آنقدر گسترده نمی‌شد و کشور‌های دیگر نیز مرز‌های خود را به روی ایران نمی‌بستند. این عده می‌گویند حالا ایران "قرنطینه" شده است. البته در صحت این ادعا تردید وجود دارد و مشخص نیست که آیا با قرنطینه قم دیگر کشور‌ها مرزهایشان را باز می‌گذاشتند.دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: تمامی کشورها به جز اروپایی ها اجازه ورود هواپیمای ایرانی را به کشور خود نمی دهند.

با همه‌گیر شدن ویروس کرونای جدید خروج مسافر و کالا از کشور تقریبا غیرممکن شده است. بسیاری از کشور‌های همسایه ایران حاضر به پذیرش مسافران ایرانی نیستند و پرواز‌ها لغو شده‌اند. کالا‌های زیادی نیز پشت مرز‌ها مانده اند و اجازه خروج از کشور را ندارند.
بنا بر آخرین گزارش‌ها، کشور‌هایی که به صورت رسمی ممنوعیت‌هایی را برای تردد ایرانیان وضع کرده‌اند؛ شامل کشور‌های ترکیه، عراق و اقلیم کردستان عراق، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، گرجستان، کویت، اردن، قطر، تاجیکستان و امارات می‌شوند.
عراق جزو اولین کشور‌هایی بود که ممنوعیت‌هایی برای ورود مسافر وکالا از ایران به این کشور را وضع کرد. ابتدا اعلام شد که گذرگاه‌های مرزی عراق و ایران به مدت سه روز بسته خواهد بود، اما تاکنون گذرگاه‌های مرزی با عراق بازگشایی نشده است.
عراق می‌گوید ویروس کرونا از ایران به این کشور رسیده است.از جمله فردی که از قم به نجف سفر کرده و اعضای یک خانواده چهار نفره در موصل که به تازگی از ایران بازگشته‌اند به این ویروس آلوده بودند.
سختگیری عراق در این باره به کالا‌های ایرانی هم رسیده است. کامیون‌های زیادی در مرز ایران و عراق منتظر اجازه ورود به این کشور هستند. عراق می‌گوید رانندگان کامیون باید تست کرونا دهند.
مختل شدن صادرات کالا به عراق، ترکیه، پاکستان و افغانستان در شرایط کنونی می‌تواند تبعات سنگینی برای ایران داشته باشد.
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران طی نامه‌ای از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری خواست تا نسبت به ایجاد قرنطینه مرزی با همکاری وزارت خارجه، راه و با نظارت سازمان جهانی بهداشت اقدام کنند.
خوانساری تاکید کرده است که قرنطینه برای رانندگان هم قابل اجراست. قطع صادرات خسارت جدی به اقتصاد ملی آنهم در ماه پایانی سال وارد می‌کند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان بسیاری از کشورها پروازها به ایران و از ایران به کشورهای خود را قطع کرده اند گفت: تاکنون قطر، ترکیه، کردستان عراق، عمان، امارات ترکمنستان و هندوستان، اجازه ورود پروازهای ایرانی به کشور خود را نمی دهند.

او ادامه داد: از امروز کشور هندوستان اعلام کرد که اجازه پرواز به هواپیماهای ایرانی نمی دهد و به جز کشورهای اروپایی تمامی کشورها پروازهای خود را به ایران ممنوع کرده اند و اجازه ورود هواپیمای ایرانی چه با مسافر و چه بی مسافر را به کشورهای خود نمی دهند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: امارات هم به هیچ عنوان اجازه نمی دهد هواپیمای ایران وارد کشورشان شود حتی اجازه انجام پروازهای بدون مسافر هم برای بازگرداندن مسافران ایرانی را نمی دهد.

او تصریح کرد: تا پیش از این کشور ترکیه اجازه می داد پرواز های بدون مسافر برای بازگرداندن مسافر انجام شود اما ساعتی پیش اعلام کرد که پروازهای بدون مسافر را نمی پذیرد .

سامانی با اشاره به اینکه در فرودگاه مهرآباد دستگاه های حرارتی برای اندازه گیری درجه تب مسافران نصب شده است افزود: حتی اگر پرواز های کشورهای دیگر از چین عبور کرده بودند در فرودگاه امام خمینی تهران تمامی مسافران از طریق دستگاه های حرارتی ارزیابی می شوند و در صورتی که مسافری مشکوک باشد به قرنطینه منتقل می شود.

او اظهار کرد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی افرادی که خواستار کنسلی بلیت خود هستند می‌توانند بدون این کسر جریمه ، هزینه بلیت های خود را استرداد کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم و اخذ تمهیدات از سوی وزارت بهداشت و دولت انجام گیرد و شرایط به حالت عادی باز گردد .

چندی پیش هواپيمايى كشور تركيه، با ارسال نامه اى، هرگونه پرواز ايرانى به كشورش را حتى براى فرود اضطرارى، حتى بدون مسافر، ممنوع اعلام كرد. هواپيماى تهران-استانبول ماهان نيز از ميانه راه استانبول به تهران بازگشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد