اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه بیماران مبتلا به کرونا را با سرعت شناسایی کنیم

هرچقدر توانایی نهادهای ذی ربط و بیمارستان ها و ارگان های پزشکی و بهداشتی برای شناسایی ویروس کرونا از جمله در کشور ما ایران بالاتر باشد، به همان نسبت می توان از شیوع گسترده تر ویروس جلوگیری کرد.

به گزارش سایت طلا ، یکی از علت هایی که باعث شد تا در روزهای نخست شمار بیماران مبتلا به کرونا در شهر ووهان واقع در مرکز چین افزایش یابد، شناخت دیرهنگام این ویروس بود. تجربه ای که می تواند برای جلوگیری از یک شیوع گسترده در ایران بسیار مفید باشد.

براوردهای اولیه نشان می دهد که بسیاری از بیماران در کانون شیوع این بیماری در مرکز چین برای مدتی پس از ۱۰ روز تب و علایم دیگر بیماری، در بیمارستان ها بستری شده و مورد آزمایش کرونا قرار گرفتند.

همین زمان کافی بود که هر فرد بیماری دهها نفر دیگر را نیز بیمار کند. برای نمونه یکی از این مبتلایان یک کارمند شهر پکن بود که وقتی از ووهان به پایتخت بازگشت ابتدا دو عضو خانواده خود را آلوده کرد.

او سپس به یک مهمانی رفت و در آنجا نیز چند نفر دیگر مبتلا شدند و پس از حاضر شدن در محل کار تعداد دیگری را آلوده کرد و نهایتا همین فرد باعث ابتلای ۱۱ نفر دیگر به ویروس کرونا شد.

به همین سبب پزشکان و کارشناسان چینی تلاش گسترده ای کرده اند تا راه های شناسایی بیماران را تسریع کنند.

در ابتدا از بیمارانی که پس از مدت با علایم کرونا بستری شدند، آزمایش خون گرفته می شد و بین ۲ تا ۳ روز زمان لازم بود تا ابتلای آنها تایید شود.

همین مساله هم خطر ابتلای دیگران به کرونا را افزایش می داد، هم جان بیمار را به خطر می انداخت و هم اینکه باعث می شد تا برای مدت طولانی شمار بیماران افزایش یابد.

بیمارستان های ووهان در مرکز چین نهایتا اعتراف کردند که دیرشناسایی بیماران یکی از اصلی ترین موانع آنها برای مهار کرونا در روزهای ابتدایی بوده است.

درست از ۱۵ روز قبل که روش های سریعی برای شناخت بیماران پیدا شد، شمار مبتلایان روز به روز کاهش یافته و روش های درمانی توام با داروهای سنتی و غربی نیز باعث افزایش ضریب معالجه شدگان شده است.

سریعترین روشی که الان در بیمارستان های چین برای شناسایی بیماری بکار گرفته می شود، سی تی اسکن از بیمار است.

موضوع مهم اینجاست که فرد به محض اینکه سی تی اسکن می شود علایم بیماری در او دیده می شود.

این مساله مشخصا به منزله این نیست که او به کرونا مبتلا شده است بلکه سی تی اسکن همه افراد مبتلا به آنفلوانزا و ذات الریه را شناسایی می کند.

در همین ارتباط وقتی که فرد مشخصا بیمار تشخیص داده می شود و پس از آن فورا تحت قرنطینه قرار می گیرد تا آزمایش های دقیقتر و زمان بر تر برای شناسایی کرونا شروع می شود.

درواقع پزشکان چینی با این کار موجب شدند تا همه افراد بیمار از غیرمبتلایان جدا شوند. همین باعث شد تا شمار کسانی که در ۱۵ روز گذشته به کرونا مبتلا شده اند بسرعت کاهش یابد و نهایتا الان به ۳۹۴ نفر رسیده است که فقط ۳۵ نفر در خارج از کانون شیوع بوده است.

جانگ شیایوچوان از پزشکان بیمارستان ووهان می گوید بیمارانی داشتم که ۹ روز تب داشتند ولی آزمایش خون آنها پس از دو روز نتیجه را اعلام می کرد.

او گفت : پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم که بهتر است سرعت شناسایی بیماران مبتلا به آنفلوانزا و ذات الریه و سرماخوردگی معمولی را افزایش دهیم.

پزشکان و کادرهای درمانی می گویند که تا قبل از انجام سی تی اسکن بیماران مانند مار به دور بیمارستان های شهر ووهان حلقه زده بودند و از هر جایی صدای سرفه های خشک به گوش می رسید، ولی به محض شناسایی سریع، شمار مبتلایان رو به کاهش گذاشت.

او افزود که برای این کار به سراغ سی تی اسکن رفتیم. خیلی سریع هر فرد بیمار با علایم کرونا شناسایی و بستری می شد و بعد آزمایش های تکمیلی انجام می شد و کسانی که بیماری معمول داشتند از مبتلایان به کرونا جدا می شدند تا موارد انتقال بیماری به حداقل برسد.

او می گوید که ما اقدامی فوق العاده را در زمانی فوق العاده انجام دادیم. عامه مردم از این امر استقبال کردند و خیلی سریع بیماران واقعی مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

جانگ گفت که به همه پزشکان توصیه می کند که قبل از هر اقدامی بیمار را مورد سی تی اسکن قرار دهند تا معلوم شود چه وضعیتی دارد و شاید به ذات الریه مبتلا باشد و پس ازآن به سراغ آزمایش های تکمیلی بروند.

این پزشک چینی که پیشنهاد سی تی اسکن را برای نخستین بار به دولت و مردم داد و شبکه های اجتماعی از او استقبال کردند، گفت : سی تی اسکن بسیار راحت است و سریع جواب می دهد.

او افزود که کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده باشند عمدتا در دو ریه خود ضایعاتی دارند که در سی تی اسکن احتمالا قابل مشاهده است.

دولت چین دقیقا پس از طرح این پیشنهاد اعلام کرد که همه بیمارستان های استان خوبی محل شیوع بیماری باید ابتدا سی تی اسکن بیمار را در بدو ورود به کلینیک و بیمارستان انجام دهند تا ابتدا نوع بیماری او معلوم شود و سپس از کیت های پزشکی برای آزمایش های قطعی برای تشخیص کرونا استفاده کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد