اونس طلا2394.45
مظنه16,151,000
18 گرم3,728,400
ارزش سکه36,388,203
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

وزیر اقتصاد: در افزایش نرخ ارز دخیل نبوده و منفعتی نمی‌بریم

وزیر اقتصاد درباره افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر و همزمان با برهه پرداخت حقوق و مزایای کارمندان گفت: در افزایش نرخ ارز دخیل نبوده و منفعتی نمی بریم.

به گزارش سایت طلا ، وزیر اقتصاد فرهاد دژپسند در پایان نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر و همزمان با برهه پرداخت حقوق و مزایای کارمندان گفت:در افزایش نرخ ارز دخیل نبوده و منفعتی نمیبریم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، اگر ارز دولتی نیز در اختیار داشته باشیم باید آن را در سامانه نیما عرضه کنیم، گفت: دخالتی در افزایش نرخ ارز در بازار آزاد نداریم.

وی در واکنش به این مطلب که در روزهای اخیر نرخ ارز در سامانه نیما نیز رشد کرده است، گفت: بر اساس آخرین آمار رئیس کل بانک مرکزی که دیروز اعلام شد نرخ ارز در سامانه نیما نیز کاهش داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات اخیر از نقل و انتقال کلان ارز چگونه مالیات اخذ می‌شود، گفت: به طور قطع و یقین در قانون مالیاتهای مستقیم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

دژپسند ادامه داد، در ابتدای سال فرآیند مالیات ستانی از سکه های پیش فروش بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت و این موضوع موید عملکرد و برنامه وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد در تشریح جزئیات این نوع مالیات ستانی از ارز گفت: هم اکنون نیز در قانون مالیاتهای مستقیم بحث مالیات بر مجموع در آمد برای کنترل سودهای کلان ارزی در دستور کار لحاظ شده است.

گفتنی است در نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موضوعات مطرح در دستور کار مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. از جمله این موضوعات می توان به "بررسی و تایید پیش نویس آیین نامه ساماندهی تشکل های اقتصادی مبتنی بر تکلیف مقرر در تبصره 2 بند الف ماده 4 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی، مصوب خرداد 1398 جهت ارسال به هیئت وزیران"، اشاره کرد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و قوای مقننه و قضائیه برگزار شد، فعالان اقتصادی نسبت به طرح مسائل و مشکلات خود اقدام و وزیر اقتصاد نیز دستورات لازم را به بخش های مرتبط صادر نمود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد