اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیل خواندنی واحد اطلاعات بلومبرگ از چشم انداز بازار طلا

واحد اطلاعات بلومبرگ چشم انداز مثبت و امیدوار کننده ای از وضعیت بازار طلا در سال 2020 میلادی منتشر کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، واحد اطلاعات بلومبرگ در تازه ترین تحلیل خود از چشم انداز بازار طلا در سال 2020 نوشت: به نظر می رسد طلا در سال جاری عملکرد خوبی خواهد داشت و 2 عامل مهم در افزایش قیمت این فلز گرانبها موثر خواهد بود: نخست کاهش رشد اقتصادی چین و دوم افت نرخ بهره اوراق قرضه.

بر اساس این گزارش مایک مک گلون استراتژیست ارشد کالا در واحد اطلاعات بلومبرگ گفت: در چنین شرایطی از نظر اقتصاد کلان، فلزات گرانبها بهترین شانس را برای رشد چشمگیر قیمت دارند. فلزات گرانبها در کانون توجه قرار گرفته اند، همزمان با افت نرخ بهره اوراق قرضه. کاهش رشد اقتصادی چین در پی تشدید نگرانی ها درباره ویروس کرونا و توجه به کاهش کسری تجاری آمریکا می تواند تبعات مثبتی برای بازار طلا به همراه داشته باشد.

این در شرایطی است که تاثیرات منفی ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد چین، موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا در برابر سایر کالاها خواهد شد.

وی افزود: در حالی که تولید ناخالص داخلی چین یک قطعه مهم از این پازل به شمار می رود، گسترش ویروس کرونا نیز کاتالیزور مهم دیگری است که بر تحولات آینده کاملا موثر خواهد بود. طلا و فلزات گرانبها اولین و مهمترین کالاهایی هستند که در سال 2020 با افزایش قیمت روبرو می شوند. رشد اقتصادی چین بیش از یک دهه است که در مسیر نزولی قرار گرفته است و سیاست های تجاری آمریکا یک چالش بزرگ برای کشورهایی است که قبلا با مازاد تراز تجاری روبرو بودند.

مک گلون گفت: طلا هنوز در روزهای آغازین مسیر صعودی قرار دارد و به نظر من امسال شاهد یک روند صعودی تازه برای طلا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بعید است توافق تجاری اخیر آمریکا و چین بتواند تاثیر عمده و مهمی بر اوضاع اقتصادی چین و اقتصاد جهانی داشته باشد. بعید است افت شدید صادرات چین به آمریکا پس از توافق تجاری موقت بین دو کشور، تغییر عمده و محسوسی داشته باشد.

از سوی دیگر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2019 از یک سو و افت نرخ بهره اوراق قرضه نیز از سوی دیگر، موجب تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد.

مک گلون بر این باور است که مقاومت اصلی بر سر راه طلا ، قیمت 1700 دلاری خواهد بود.

وی در این باره گفت: قیمت طلا ماه ژانویه را با بالاترین رکورد در 7 سال اخیر به پایان رساند و از رکوردهای قیمتی 2019 نیز فراتر رفت. به نظر من هدف 1700 دلاری که در سال 2013 به آن دست یافته است، اکنون مقاومت اصلی قیمت طلا خواهد بود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد