اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنور خرید و فروش مسکن گرم شد / پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده

یک کارشناس بازار مسکن در می‌گوید: در شب عید تقاضای مردم برای خرید خانه با متراژهای ۷۵، ۸۰ و ۹۰ متری افزایش یافته و قیمت مسکن در سال ۹۹رشد خواهد کرد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن تا شب عید گران خواهد شد گفت: طبق گزارش‌ها در دی ماه سال ۹۸ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران حدود ۱۳ میلیون تومان بوده و آنچه مشخص است قیمت مسکن تا پایان سال ۹۸ تغییر محسوسی نخواهد کرد؛ این در حالی است که قیمت خانه در سال ۹۹ براساس میزان نرخ تورم گران می‌شود.

منصور غیبی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن اظهارکرد: در شب عید تقاضای مردم برای خرید خانه با متراژهای ۷۵، ۸۰ و ۹۰ متری افزایش یافته است. یعنی بازار مسکن در یک ماه پایانی سال رونق یافته و تا حدودی از رکود خارج شده است. اکثر کسانی که در این بازار مسکن حضور دارند کسانی هستند که خانه‌های متراژ کوچشان را تبدیل به متراژهای بزرگ‌تر می‌کنند.

پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت مسکن

او اظهارکرد: معمولا در شب عید تقاضای خانواده‌ها برای خرید مسکن افزایش می‌یابد که خوشبختانه امسال هم چنین اتفاقی رخ داده است. نیاز فعلی جامعه این است که دولت بتواند بازارهای موازی مسکن را همچون طلا و ارز را مدیریت کند. طی یک ساله گذشته افزایش قیمت مسکن تاثیر بسزایی بر قیمت خانه داشته است. متاسفانه نبود امنیت در بخش‌های سیاسی و اقتصادی منجر شده که مصرف‌کنندگان نهایی از خرید خانه صرفه نظر کنند.

غیبی در پیش‌بینی نسبت به قیمت مسکن گفت: پیش‌بینی ما از بازار مسکن سال ۹۹ این است که قیمت مسکن در سال آتی براساس نرخ تورم و به طور خوش‌بینانه بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد