اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویروس کرونا بازار جهانی مس را زمین زد

قیمت جهانی مس طی هفته گذشته با بیشترین کاهش هفتگی خود از سال 2015 میلادی روبرو شده است.

نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا و تاثیرات احتمالی آن بر اقتصاد و تقاضای فلزات در چین، موجب کاهش شدید قیمت مس در بازارهای بین المللی طی هفته گذشته شده است. قیمت مس طی هفته گذشته با بیشترین کاهش در 5 سال اخیر روبرو شده است.

چین تدابیر ویژه ای را برای جلوگیری از گسترش این ویروس اتخاذ کرده است. پیش بینی می شود این ویروس موجب کاهش رشد اقتصادی چین شود، کشوری که بزرگترین مصرف کننده فلزات است، آن هم در شرایطی که ماه ها از جنگ تجاری آمریکا و چین گذشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اگر گسترش این ویروس طولانی و ادامه دار باشد، و مانع جدی برای فعالیت های اقتصادی پس از تعطیلات سال جدید چینی باشد، این مساله تاثیر منفی زیادی بر تقاضای مس خواهد داشت و به نگرانی بزرگی تبدیل خواهد شد.

قیمت هر تن مس در بازار فلزات لندن روز جمعه با یک درصد کاهش به کمتر از 5925 دلار رسیده است. قیمت مس در هفته ای که گذشت بیش از 5 درصد کاهش داشته که بیشترین افت از ژانویه 2015 به شمار می رود.

افزایش چشمگیر ذخایر مس در انبارهای بین المللی نیز فشار زیادی را بر قیمت وارد کرده است. ذخایر انبارهای لندن طی هفته گذشته 50 درصد رشد داشته و به 190075 تن رسیده است.

ذخایر مس در انبارهای چین نیز با رشد 15 درصدی روبرو شده و به 155839 تن رسیده است. این بالاترین رکورد از سپتامبر است.

آمارهای رسمی نشان می دهد بازار مس تصفیه شده در ماه اکتبر با کسری 33 هزار تن روبرو شده است این رقم در ماه سپتامبر به 89 هزار تن رسیده بود.

چین قصد دارد سرمایه گذاری در زیرساختهای شبکه انتقال برق را در سال 2020 با 8.8 درصد کاهش به 408 میلیارد یوان معادل 59 میلیارد دلار برساند. زیرساختهای شبکه انتقال برق حدود نیمی از تقاضای مس چین را تشکیل می دهد.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد