اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه باید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم؟

در حالی که همه ما می‌دانیم که باید هر از گاهی دستگاه‌های قهوه، اجاق گاز و کانتر‌های خود را تمیز کنیم، به ندرت به پاک کردن دستگاه‌های تمیز کننده خود فکر می‌کنیم. در حالی که باقی مانده مواد شیمیایی موجود ماشین ظرفشویی ممکن است باعث ایجاد میکروب و بوی نامطبوعی شود.

اگرچه ممکن است تمیز کردن ماشین ظرفشویی دور از تصور باشد، اما مسئله حائز اهمیت این است که ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند کاملاً کدر و کثیف شوند - حتی با وجود آب گرم و مواد شوینده‌ای که دائماً در آن جریان دارند. حتی باقی مانده مواد شیمیایی موجود ماشین ظرفشویی ممکن است باعث ایجاد میکروب و بوی نامطبوعی شود. در حالی که همه ما می‌دانیم که باید هر از گاهی دستگاه‌های قهوه، اجاق گاز و کانتر‌های خود را تمیز کنیم، به ندرت به پاک کردن دستگاه‌های تمیز کننده خود فکر می‌کنیم. خوشبختانه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با وسایلی که در انبار یا آشپزخانه دارید محدود می‌شود: سرکه و جوش شیرین.


۱. ماشین ظرفشویی خود را با سرکه تمیز کنید

مطمئنا درباره فواید و خواص سرکه سیب زیاد خوانده اید، در این دستور هم شما به سرکه سفید نیاز خواهید داشت. هر چند هفته یک فنجان یا کاسه مخصوص ماشین ظرفشویی را با سرکه سفید پر کنید و آن را در بالاترین قفسه دستگاه خود قرار دهید. ماشین ظرفشویی خالی و غیر خالی را روی گرم‌ترین حالت تنظیم کنید - این کار به سرکه اجازه می‌دهد تا تمامی بو‌های نا مطبوع را جذب کرده و از بین ببرد. سرکه به طرز عجیبی قابض و اسیدی است، که این خاصیت باعث می‌شود ماده خوبی برای از بین بردن آلودگی‌ها در اکثر لوازم خانگی شود (همچنین می‌توانید از آن در ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید). یک بطری اسپری را با سرکه پر کنید و داخل دستگاه خود را بین شستشو‌ها برای درخشش طولانی و تمیز کردن اسپری کنید.


۲. ماشین ظرفشویی خود را با جوش شیرین تمیز کنید

شاید قبلاً از جوش شیرین برای دفع سموم و آفات استفاده کرده باشید. این ماده قلیایی ایمن و ملایم است که در از بین بردن باقی مانده‌های ماندگار مواد غذایی بسیار طول می‌کشد. ۱ فنجان جوش شیرین را در پایین‌ترین قفسه ماشین ظرفشویی خود بریزید و دستگاه را بر روی گرم‌ترین حالت تنظیم کنید که شستشو را انجام دهد. این کار را بخصوص هنگامی که لکه‌ها یا بوی نامطبوعی وجود دارد تکرار کنید. برای تمیز کاری اضافی، ۲ فنجان جوش شیرین را با ۳ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن در یک کاسه مخلوط کنید تا یک قوام مانند خمیر ایجاد شود.

به اندازه یک قاشق مرباخوری از این ماده را روی کاغذ پوستی ریخته و بگذارید چند ساعت خشک شود. سپس آن را در قسمت پایین ماشین ظرفشویی خود ریخته و دستگاه را روی آب گرم و در حالی که خالی است تنظیم کنید. برای ایجاد رایحه‌ای تازه‌تر، چند قطره از روغن ضروری را به مخلوط اضافه کنید.


نکات اضافی در تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تخلیه، بار‌ها و بار‌ها ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که یک دسته از مواد ناخالص و باقی مانده مواد غذایی در دستگاه وجود نداشته باشد

قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی حتماً زباله‌های ظروف غذایی را تمیز کنید. این خود یکی از عوامل اصلی در ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی است که می‌تواند موجب ایجاد آلودگی هم شود، بنابراین اگر باقی مانده مواد غذایی پر از مواد بد بو باشند، ماشین ظرفشویی نیز ممکن است بوی نامطبوعی به خود بگیرد. دیگر زمان آن رسیده است که از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد