اونس طلا2154.77
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

تبدیل دومین الماس بزرگ جهان به جواهرات لاکچری

دومین الماس بزرگ تاریخ به وزن ۱۷۵۸ قیراط، برش و صیقل داده شده و به جواهرات برند لوییس ویتون تبدیل می‌شود.

به گزارش سایت طلا ، شرکت لوکارا دایاموند که سال میلادی گذشته الماس Sewelo را در معدنش در بوتسوانا کشف کرد، با برند لوکس لوییس ویتون و شرکت الماس HB قراردادی منعقد کرده است. با این حال هنوز ارزش الماسهایی که صیقل داده خواهند شد مشخص نیست زیرا شرکت لوکارا پیش از این اعلام کرده بود که الماس ۱۷۵۸ قیراطی، الماسی نیست که بتوان از آن سنگهای قیمتی استاندارد جواهرات به دست آورد.

قرار است ۵۰ درصد از الماسهای صیقل یافته از سنگ Sewelo که به زبان بوتسوانایی به معنی "کشف نادر" است، متعلق به لوکارا باشد.

لوییس ویتون از زمان گشایش یک فروشگاه در محله معروف "پلس وندوم" پاریس و همکاری با فرانسسکا آمفی تاتروف، طراح جواهرات، وارد عرضه جواهرات ظریف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، لوکارا در سال ۲۰۱۵ الماس "لسدی لا رونا" به وزن ۱۱۰۹ قیراط را کشف کرد که در آن زمان دومین الماس بزرگ کشف شده در جهان شناخته شد و به قیمت ۵۳ میلیون دلار فروخته شد. در معدن این شرکت در بوتسوانا یک الماس ۸۱۳ قیراطی هم کشف شد که ۶۳ میلیون دلار ارزش داشت. دو سنگ مذکور از نوع ارزشمندتری بودند.

بزرگترین الماس کشف شده در جهان الماس کولینان به وزن ۳۱۰۶ قیراط است که در سال ۱۹۰۵ نزدیک پرتوریا در آفریقای جنوبی کشف شد و به چندین قطعه تبدیل شد که بزرگترین قطعات آن به نامهای ستاره بزرگ آفریقا و ستاره آفریقا در جواهرات سلطنتی انگلیس بکار رفتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد