اونس طلا2154.91
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

پیش بینی و آینده قیمت بیت کوین در سال 2020

با پایان یافتن دومین دهه از قرن بیست و یکم پیش‌‌بینی های زیادی در مورد آینده و قیمت رمز ارزها و مخصوصا بیت کوین‌‌ صورت می‌‌گیرد. سی‌‌ان‌‌ان در گزارشی اعلام کرد که بیت کوین‌‌ بهترین عملکرد را در میان دارایی‌‌های مختلف در دهه گذشته داشته است و همین مسئله آن را بیش از پیش بر سر زبان‌‌ها انداخته است. به همین منظور، کوین‌‌تلگراف گفتگویی کوتاه با تعدادی از صاحب‌‌نظران این حوزه در مورد قیمت بیت کوین در سال 2020 داشته است.


با پایان یافتن دومین دهه از قرن بیست و یکم پیش‌‌بینی های زیادی در مورد آینده و قیمت رمز ارزها و مخصوصا بیت کوین‌‌ صورت می‌‌گیرد. سی‌‌ان‌‌ان در گزارشی اعلام کرد که بیت کوین‌‌ بهترین عملکرد را در میان دارایی‌‌های مختلف در دهه گذشته داشته است و همین مسئله آن را بیش از پیش بر سر زبان‌‌ها انداخته است. به همین منظور، کوین‌‌تلگراف گفتگویی کوتاه با تعدادی از صاحب‌‌نظران این حوزه در مورد قیمت بیت کوین در سال 2020 داشته است.

با توجه به هاوینگ پیش رو ( نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین) و تحولاتی که در زمینه فناوری بلاک چین و قانون گذاری حوزه رمز ارزها در جهان در جریان است، پیش بینی های متفاوتی برای قیمت بیت کوین‌‌ در سال 2020 مطرح می‌شود. برخی سقوط قیمت و برخی یک رکورد شکنی دیگر را برای بیت کوین پیش بینی می‌کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تحلیل برخی از چهره های شناخته شده حوزه کریپتو درمورد وضعیت بازار بیت کوین در سال 2020.

چارت قیمت بیت کوین

1. پائولو آردیونو (Paolo Ardiono)، مدیر ارشد فناوری بیت فاینکس (Bitfinex)
فکر نمی‌‌کنم قیمت بیت کوین‌‌ به کمتر از 6,000 دلار سقوط کند. پیش از رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین‌‌ (Bitcoin Halving)، ممکن است شاهد ترس، عدم قطعیت و تردید (FUD) از جانب کاربران باشیم. فکر می‌‌کنم قیمت بیت کوین‌‌ تا پایان سال 2020 حداقل 20,000 دلار باشد.

2. آدام بک (Adam Back)، مدیرعامل Blockstream
پیش از این در مورد بیت کوین‌‌ گفته بودم که قیمت آن در بلندمدت ممکن است بین 250,000 تا 500,000 دلار باشد. اکنون معتقدم که در سال 2020 به احتمال زیاد شاهد پشت سر گذاشتن رکورد قبلی این رمز ارز یعنی 20,000 دلار خواهیم بود، چرا که تاثیرات رویداد نصف شدن پاداش‌‌ها و همچنین فناوری زیرساخت آن خودشان را نشان خواهند داد و حتی شاید شاهد قیمت 100,000 دلار هم باشیم.

3. مارک پی. برنگر (Mark P. Bernegger)، سرمایه‌‌گذار فینتک در Crypto Finance
حداکثر: 55,000 دلار

حداقل: 22,000 دلار

علاوه بر نصف شدن پاداش‌‌ها و سرازیری سرمایه‌‌گذاران سازمانی به سمت دارایی‌‌های رمز ارز، فکر می‌‌کنم موقعیت کلان اقتصادی پیش‌‌آمده تاثیر بسزایی در قیمت بیت کوین‌‌ داشته باشد.

در بازاری که کاملا توسط بانک‌‌های مرکزی احاطه شده است، بیت کوین‌‌ فرصت‌‌های بسیار مناسبی را فراهم می‌‌آورد که به شیوه‌‌ای روزافزون مورد توجه سرمایه‌‌‌‌گذاران سنتی قرار می‌‌گیرد.

اگر در سال 2020 شاهد ترکیدن عده‌‌ای از حباب‌‌های حاصل از اشباع پول باشیم، متعجب نخواهم شد. چنین چیزی می‌‌تواند باعث روند صعودی بیت کوین‌‌ به عنوان یک دارایی جایگزین شود.

4. سباستین بورگت (Sebasatian Borget)، هم‌‌بنیان‌‌گذار و مدیر ارشد فعالیت‌‌های شرکت The Sandbox
فکر می‌‌کنم سوال جالب توجه قیمت بیت کوین‌‌ نیست، بلکه این است که آیا بیت کوین‌‌ (و رمز ارزهای رایج دیگر مانند اتریوم) جای بهتری در سرمایه‌‌گذاری‌‌های بلندمدت پیدا خواهند کرد. مطمئنا نمی‌‌خواهیم یک بار دیگر شاهد سال 2018 باشیم که کاربران بی‌‌مهابا به سمت کریپتو حمله‌‌ور شدند. دوست دارم شاهد علاقه واقعی مردم به این فناوری و همچنین افزایش کاربرد آن دسته از توکن‌‌ها باشیم که از شبکه‌‌ها، محصولات و خدمات ساخته شده بر روی فناوری لجر عمومی (Public Ledger) پشتیبانی می‌‌کنند. همچنین اگرچه بیشتر آلت‌‌کوین‌‌ها در طی دو سال گذشته با کاهش قیمت روبرو شده‌‌اند، توکن‌‌های مبتنی بر فناوری ERC-721/ERC1155 ترقی داشته‌‌اند. برای مثال، بازی Gods Unchained اکنون چندین برابر بهتر شده و Axie Infinity Mystic نیز عملکردی مشابه داشته است.

هفته گذشته، اولین دور پیش‌‌فروش LAND را راه‌‌اندازی کردیم که 2.5% از نقشه بازی را شامل می‌‌شد. تعداد 3,096 نقشه LAND (شامل نقشه‌‌های شریکان) در طی چهار ساعت توسط کاربران خریداری شدند و 2,123 تکه LAND در تنها یک ساعت به فروش رفتند! صدها کاربر در پیش‌‌فروش LAND شرکت کردند و اکنون به عنوان مالک بخشی از فضای مجازی The Sandbox به حساب می‌‌آیند. این موفقیت بسیار بزرگ است!

گیمرها و تولیدکنندگان محتوا زودتر از همه با پتانسیل NFTها آشنا شدند. در این فضا، دارایی‌‌های گیمینگ به دارایی‌‌های دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین تبدیل می‌‌شوند و مانند NFTها به صورت توکن درمی‌‌آیند که در بازارهای غیرمتمرکز آزاد و باز قابل معامله هستند. از این طریق، بازیکنان می‌‌توانند دارایی‌‌های خود را به صورت رایگان از یک بازی به بازی دیگر انتقال دهند و بدین صورت از امنیت و اعتبار فضای دیجیتال برخوردار باشند.

5. بندیکت بونز (Benedikt Bunz)، هم‌‌بنیان‌‌گذار شرکت Findora
بین 1,000 تا 1,000,000 دلار

6. ویرجینیا کرم-مارتوس (Virginia Cram-Martos)، مدیرعامل Triangularity
خیر، نمی‌‌توانم چنین پیش‌‌بینی‌‌هایی انجام دهم، چرا که به عنوان سرمایه گذاری به کریپتو علاقه ندارم. من کریپتو را به عنوان ابزاری برای فراهم آوردن خدمات مختلف دوست دارم، مخصوصا خدماتی که باعث تسریع تجارت یا ایجاد فرصت‌‌هایی جدید برای کشورهای در حال توسعه یا فقراء می‌‌شوند. برای مثال، بیمه کم‌‌هزینه برای کشاورزان زمین‌‌های زراعی کوچک در آفریقا یا بنگاه‌‌های کوچک و متوسط یا قابلیت ارائه اوراق قرضه با قیمت‌‌هایی که برای طبقه متوسط نیز قابل خرید هستند. چنین کارهایی را می‌‌توان با حرکات بسیار بزرگ در فضای کریپتو انجام داد و به همین دلیل است که چشمان‌‌ام را به بازار دوخته‌‌ام – اما سعی نخواهم کرد آن را پیش‌‌بینی کنم.

7. چنگ‌‌پنگ CZ ژائو (Changpeng “CZ” Zhaon)، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل بایننس (Binance)
دیدگاه‌‌های زیادی در مورد آینده بازار وجود دارد. بیت کوین‌‌ هنوز هم ارزش بازاری پایینی دارد و به همین دلیل در کوتاه‌‌مدت شاهد بی‌‌ثباتی خواهیم بود. با این وجود، اگر به فناوری بنیادین و چشم‌‌انداز بلند مدت آن نگاهی بیاندازید – افق پنج‌‌ساله یا ده‌‌ساله – خواهیم دید که بیت کوین‌‌ و رمز ارزهای دیگر تا مدت‌‌ها با ما خواهند ماند. در واقع، بلاک چین تاثیری بیشتر از اینترنت بر جامعه خواهد گذاشت. این صنعت بزرگ‌‌تر خواهد شد و زمانی که این صنعت بزرگ‌‌تر ‌‌شود، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. همچنین شاهد علاقه بیشتر از جانب سرمایه‌‌گذاران سازمانی هستیم که بیش از پیش بازار گاوی سال 2020 را نوید می‌‌دهد.

8. الخاندرو د لا توره (Alejandro De La Torre)، معاون شرکت Poolin
حداکثر: 14,000 دلار

حداقل: 5,000 دلار

9. جان دوادوس (John deVadoss)، رئیس بخش توسعه شرکت Neo
انگیزه برای سرمایه گذاری در بیت کوین‌‌ (و دیگر رمز ارزها) به مزایای آن در بازار رقابتی بستگی دارد. بهترین عملکرد دارایی‌‌های مختلف در طی یک دهه گذشته از آن بیت کوین‌‌ بوده است؛ هیچ دلیلی نمی‌‌بینم که این اتفاق دوباره در دهه پیش رو هم نیافتد.

10. دنیل دیمرز (Daniel Diemers)، رئیس بخش بلاک چین PwC
اعتقاد دارم که هیچکس نمی‌‌تواند سطح قیمت‌‌ها را پیش‌‌بینی کند. پیش‌‌بینی‌‌های صورت‌‌گرفته در سال 2016، 2017، 2018 و حتی سال 2019 درست از آب درنیامدند. بنابراین پیش‌‌بینی می‌‌کنم که قیمت بیت کوین‌‌ در پایان سال 2020 به 100,000 دلار برسد که احتمالا زایده تفکرات مثبت است. اما اگر بخواهم جدی‌‌تر به این بحث بپردازم باید بگویم که به دو دلیل به آینده بیت کوین‌‌ خوشبین هستم: شاهد حرکت بسیاری از شرکت‌‌ها، بانک‌‌های سنتی، مدیران سرمایه و حتی مدیران دارایی به سمت کریپتو هستیم. در واقع کار روزانه من به این صورت است: تعریف استراتژی‌‌های مختلف برای آنها تا با موفقیت وارد این فضا شوند و سپس مشتریان - همچنین سازمان خود - را وارد جهان کریپتو کنند. به علاوه، بیش از پیش شاهد "محصولات مبتنی بر بیت کوین‌‌" خواهیم بود: مشتقات بیت کوین‌‌، صندوق‌‌های سرمایه‌‌گذاری مشترک و حتی ETF (صندوق قابل معامله در بورس). دلیل دوم این است که بیت کوین‌‌ در اکوسیستم غیرفیات و بسیار پیچیده کنونی به عنوان فانوس دریایی عمل می‌‌کند: فرض کنید که توکن‌‌های بهادار (Security Token) و استیبل کوین‌‌ها (Stablecoins) وارد بازار می‌‌شوند؛ آنها مبتنی بر دارایی‌‌های زیرساخت خود می‌‌باشند. بنابراین بیت کوین‌‌ به عنوان یک رمز ارز "مستقل"، محبوب و بدون همبستگی مطمئنا توجه بیشتری را به سمت خود جلب خواهد کرد. همچنین ثبات بلاک چین بیت کوین‌‌ در این قضایا بی‌‌تاثیر نیست. استخراج‌‌کنندگان در این میان نقش مهمی ایفاء می‌‌کنند و به همین دلیل روند فعلی را به دقت دنبال می‌‌کنم. برای مثال، ماینرها به چه صورت در میان بیت کوین‌‌، بیت کوین‌‌ کش (Bitcoin Cash) و بیت کوین‌‌ ساتوشی ورژن (Bitcoin Satoshi Version) یکی را انتخاب می‌‌کنند.

11. آدام فیسکور، مدیرعامل Wasabi Wallet
حداقل: 0 دلار

حداکثر: int.MaxValue

12. جاشوا فرانک، مدیرعامل The TIE
پیش‌‌بینی قیمت بیت کوین‌‌ در بازار باعث به وجود آمدن عدم قطعیت زیادی شده است. این بازار تقریبا غیرنقدینه بوده و هنوز هم دستخوش دستکاری بعضی نهادها است و در حال حاضر نیز با مشکلات قانونی زیادی در سطح جهانی روبرو شده است. اگر چشم‌‌انداز آینده نیز مانند امروز باشد، عدم قطعیت مقرراتی، کاهش علاقه سرمایه‌‌گذاران و جمع‌‌آوری سرمایه نه چندان مناسب، فکر نمی‌‌کنم روند مثبتی را شاهد باشیم. اعتقاد دارم که بازار در حال رشد بوده و بیت کوین‌‌ نیز خود را به عنوان یک دارایی جایگزین مطرح کرده است که باید نقش مکمل یک سبد سرمایه گذاری متنوع را بازی کند. استفاده بیشتر مشاورین مالی از دارایی‌‌های دیجیتال، تایید ETF از جانب SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) و افزایش نقدینگی در بازارهای سازمانی می‌‌توانند باعث حرکت مثبت کریپتو در آینده شوند و بهترین حرکت می‌‌تواند این باشد که حقوق بازنشستگی به دارایی‌‌های دیجیتال نیز تعلق بگیرد.

13. متی گرین‌‌اسپن (Mati Greenspan)، بنیان‌‌گذار Quantum Economics
می‌‌توانیم با قطعیت 99% بگوییم که بیت کوین‌‌ در بازه 100 دلار تا 1 میلیون دلار خواهد ماند.

14. آرتور هیس (Arthur Hayes)، مدیرعامل بیت‌‌مکس (BitMEX)
حداکثر: 20,000 دلار

اگر تورم و کارکرد بیت کوین‌‌ به عنوان یک ذخیره ارزش پا برجا بماند، بیت کوین‌‌ باز هم رکورد قبلی خود یعنی 20 هزار دلار را پشت سر خواهد گذاشت. این سطح از لحاظ روانی بسیار مهم است. انتظار دارم قیمت این رمز ارز تا مدتی در این سطح باقی مانده و سپس بیشتر شود.

حداقل: 3,000 دلار

میانگین هزینه ماینرها در استخراج بیت کوین‌‌ در بازه 3 تا 4 هزار دلار قرار دارد. کف واقعی قیمت بیت کوین‌‌ حول این میانگین شکل می‌‌گیرد. اگر باز هم به روند خرسی برگردیم، انتظار دارم قیمت در بازه 3,000 دلار ثابت بماند.

15. ایوان (Ivan)، تولیدکننده محتوای فناوری در یوتیوب
حداقل: 3,400 دلار، چرا که بالاتر از کمترین قیمت بیت کوین‌‌ در سال 2019 است و این رمز ارز معمولا هر سال کف قیمت خود را بالاتر می‌‌برد.

حداکثر: 200,000 دلار، هر چیزی در دنیای کریپتو ممکن است، مخصوصا با توجه به غیرنقدینگی سیستم‌‌ بانکداری، زیاده روی های دولت فدرال در امر بازخرید اوراق و رکودی که پیش روی ماست.

16. ساشا ایوانوف (Sasha Ivanov)، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل Waves
تنها می‌‌توانم یک چیز در مورد قیمت بیت کوین‌‌ بگویم: به صورت متوسط رشد می‌‌کند.

17 کریستوف ایوانیز (Christoph Iwaniez)، مدیر ارشد مالی در Bitwala
متاسفانه نمی‌‌توانم در این مورد نظری بدهم. پیش‌‌بینی‌‌های از این قبیل ممکن است برای بعضی از مشتریان مانند یک مشاوره سرمایه گذاری نامعتبر به نظر برسد.

شاید بتوان یک پیش‌‌بینی دقیق انجام داد: بیت کوین‌‌ به فراز و نشیب خود ادامه خواهد داد. با توجه به نصف شدن پاداش‌‌ها در سال 2020، تعداد رو به رشد محصولاتی که نقدینگی را وارد بازار می‌‌کنند و همچنین مسائل مقرراتی جدید (گاها مثبت و گاها منفی)، قیمت‌‌ها مطمئنا بسیار جالب توجه خواهند بود.

18. سانیا کان (Sanja Kon)، معاون ارتباطات جهانی شرکت Utrust
در گذشته شاهد پیش‌‌بینی رهبران صنعت و اشتباه از آب در آمدن آنها بوده‌‌ایم. تعدادی از عوامل بر بازار تاثیر دارند و بی‌‌ثباتی هنوز هم همان چیزی است که بازار رمز ارزها باید بر آن غلبه کند. بنابراین، با افزایش سرمایه‌‌گذاری سازمانی و رشد ارزهای دیجیتالی بانک‌‌های مرکزی، اطمینان دارم که بیت کوین‌‌ در بلندمدت افزایش قیمت خواهد داشت.

19. ایوان لوترا (Ivan Luthra)، کارآفرین فناوری، بنیان‌‌گذار StartupStudio.online و iyoko.io
مطمئنا دوست دارم قیمت بیت کوین‌‌ سر به فلک بکشد. با این حال، احتمال ثبت قیمت حداکثر جدید در سال 2020 کمی بعید به نظر می‌‌رسد.

پاداش‌‌های بیت کوین‌‌ بعد از تاریخ 17 مه 2020 و رویداد نصف شدن برابر با 6.25 بیت کوین‌‌ خواهند بود. چنین کاهشی باعث افزایش تقاضا و متعاقبا قیمت خواهد شد. بنابراین، سال 2020 احتمالا از 2019 بهتر خواهد بود. ژانویه 2019 بدترین ماه برای بیت کوین‌‌ بود و به همین دلیل ماه‌‌های فوریه-مه احتمالا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. اگر قیمت تا ماه فوریه بالاتر از 7,000 دلار باشد، تا پایان سال ممکن است شاهد پشت سر گذاشتن بالاترین قیمت 2019 یعنی 13,920 دلار باشیم. بر این اساس، بیت کوین‌‌ یکی از ابزارهای مالی مخاطره‌‌آمیز است و می‌‌تواند واکنشی بسیار سریع در قبال رویدادهای روزانه مانند چشم‌‌انداز جنگ از خود نشان دهد. ممکن است در سال 2020 حتی شاهد قیمت 50,000 دلار باشیم.

آینده بیت کوین در سال 2020

20. الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل Celsius
احتمال می‌‌دهم قیمت بیت کوین‌‌ چند ماه بعد از رویداد نصف شدن پاداش‌‌ها به 25,000 دلار برسد، اما سال را با قیمت تقریبا 6,000 دلار آغاز خواهیم کرد. بیت کوین‌‌ یک دارایی پرفراز و نشیب است، اما چنین چیزی باعث نمی‌‌شود به عنوان یک ابزار ذخیره مناسب روی آن حساب باز نکرد. همانطور که سی‌‌ان‌‌ان نیز گزارش داد، در طی یک دهه گذشته بیت کوین‌‌ بهترین عملکرد را در میان دارایی‌‌‌‌های مختلف داشته است. اگر این رمز ارز باز هم بهترین عملکرد را در یک دهه آینده داشته باشد متعجب نخواهم شد.

21. نیکولاس مرتن (Nicholas Merten)، بنیان‌‌گذار کانال یوتیوبی DataDash
فکر می‌‌کنم حداقل و حداکثر قیمت بیت کوین‌‌ در سال 2020 به ترتیب 16 و 24 هزار دلار باشد. دلیل این پیش‌‌بینی به چندین عامل کلیدی برمی‌‌گردد که قبلا در توییتر در مورد آن حرف زده‌‌ام. زمانی که:

رویداد نصف شدن میزان بیت کوین های ساخته‌‌شده در هر روز را نصف کند،
PlusToken تمامی بیت کوین‌‌ و اترهای خود را به فروش برساند،
و سرمایه‌‌گذاران سازمانی بیشتری در درسترس باشند،
... قیمت بیت کوین‌‌ افزایش خواهد یافت و این کار با سرعتی زیاد صورت خواهد گرفت. پیش‌‌بینی صورت‌‌گرفته بر اساس این واقعیت می‌‌باشد که در هنگام رویداد نصف شدن قبلی، قیمت بیت کوین‌‌ رکوردهای پیشین را پشت سر گذاشت. بنابراین، بازگشت به حدود 20,000 دلار منطقی خواهد بود.

22. نیکلاس نیکولایسن (Niklas Nikolajsen)، رئیس و بنیان‌‌گذار Bitcoin Suisse AG
نه من و نه هیچکس دیگر نمی‌‌تواند پیش‌‌بینی دقیقی ارائه دهد. اما اگر مجبور باشم از گوی جادویی استفاده کنم، انتظار دارم که سال 2020 مشابه با سال 2016 باشد. این یعنی تا رویداد نصف شدن پاداش‌‌ها شاهد روندی مثبت باشیم و احتمالا بیت کوین‌‌ رکوردی جدید ثبت خواهد کرد. اما احتمالا باید سرمایه‌‌گذاران ضعیف‌‌تر از این فضا کنار بروند تا روندی مثبت حاکم شود. بر همین اساس، حداقل قیمت 5,900 دلار و حداکثر قیمت 17,000 دلار منطقی به نظر می‌‌رسند.

23. کیم نیلسون (Kim Nilsson)، محقق بلاک چین در شرکت WizSec

بگذارید در ابتدا یادآور شوم که قیمت برابر با ارزش نیست. بیت کوین‌‌ هنوز هم در همان بازه ارزشی 100 تا 100,000 دلار قرار دارد. "عملکرد" بیت کوین‌‌ آن را به نیرویی تغییردهنده در جهان تبدیل کرده است، نه اینکه قیمت آن را بر اساس دلار بیان کنیم. با این وجود، برای بعضی از شیت‌‌کوین‌‌ها (shitcoin) تنها قیمت مهم است و کاربران تنها می‌‌خواهند به سرعت درآمدزایی داشته باشند.

بر اساس تمامی اینها، پیش‌‌بینی می‌‌کنم که بیت کوین‌‌ تا چندی بعد نیز قیمتی کمتر از 10,000 دلار داشته باشد و شاید حتی باز هم به حدود 3,000 دلار سقوط کند. این رمز ارز به احتمالا زیاد باز هم روندی گاوی خواهد داشت، اما فکر می‌‌کنم تا دیدن ارزش بازاری واقعی آن باید کمی بیشتر صبر کنیم. این پیش‌‌بینی را "خوش‌‌بینانه" تلقی نمی‌‌کنم، چرا که هنوز تاثیر واقعی آن بر جهان اقتصاد را ندیده‌‌ایم تا بتوانیم قیمت واقعی 1 بیت کوین‌‌ را پیش‌‌بینی کنیم.

24. زک پرینس (Zac Prince)، مدیرعامل BlockFi

حداکثر: 60,000 دلار

حداقل: 5,000 دلار

فکر می‌‌کنم بعد از رویداد نصف شدن پاداش‌‌ها و مشاهده موج جدید سرمایه‌‌گذاری‌‌ها شاهد افزایش قیمت به شیوه‌‌ای خیره‌‌کننده باشیم. همچنین انتظار کاهش چندان زیادی در قیمت بیت کوین‌‌ را ندارم.

25. فیلیپ ساندنر، رئیس مرکز بلاک چین فرانکفورت
این سوال بسیار مشکل است و دوست ندارم در مورد آن پیش‌‌بینی کنم. از یک سو این روایت وجود دارد که مردم بیت کوین‌‌ را به عنوان طلای دیجیتال در نظر می‌‌گیرند. بر اساس این روایت، قیمت یک بیت کوین‌‌ سریعا در بازه‌‌ای شش رقمی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، قانون گذاری هایی در مقابله با رمز ارزها در هند، چین و کشورهای دیگر صورت گرفته‌‌اند. اگر معیارهای این چنینی در کشورهای اقتصادی لحاظ شوند، قیمت بیت کوین‌‌ نیز ممکن است به شدت کاهش پیدا کند و حتی تا یک عدد چهار رقمی پایین بیاید. هردوی این موارد ممکن هستند و می‌‌توان در مورد آنها بحث کرد. بی‌‌ثباتی بازار نیز به همین دلیل اتفاق می‌‌افتد، همانطور که مدت‌‌هاست شاهد آن هستیم.

26. رابرت شورتنر، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل CryptoRobby
آیا می‌‌توانم قیمت بیت کوین‌‌ را در انتهای سال 2020 پیش‌‌بینی کنم؟ مطمئنا، تا سومین رقم اعشار! 7,000 یورو – بعلاوه/منهای 5,000 یورو.

هیچ آینده‌‌ای برای بیت کوین‌‌ نمی‌‌بینم. این رمز ارز برای پرداخت چندان مناسب نیست. چه کسی می‌‌خواهد 10 دقیقه برای پرداخت در یک سوپرمارکت منتظر بماند. همچنین نوآوری‌‌های کمی در مورد این رمز ارز صورت می‌‌گیرد. زمانی که شبکه لایتنینگ بیت کوین (Lightning Network) معرفی شود، بسیار دیر خواهد بود و پروژه‌‌های دیگر از آن جلو خواهند زد.

27. دنی اسکات (Danny Scott)، مدیرعامل CoinCorner
در واقع دست از پیش‌‌بینی قیمت بیت کوین‌‌ کشیده‌‌ام، چرا که همه سعی دارند در بازه زمانی مشخصی قیمت آن را حدس بزنند. اطمینان دارم که قیمت آن در بلندمدت افزایش خواهد یافت، اما پیش‌‌بینی قیمت‌‌ها در کوتاه‌‌مدت بسیار سخت شده است. بگذارید بگوییم بین 12 تا 28 هزار دلار.

28. الکساندرا تینسمن (Alexandra Tinsman)، رئیس پلتفرم NEM Foundation
دوست ندارم قیمت بیت کوین‌‌ را پیش‌‌بینی کنم، اما معتقدم که جای زیادی برای رشد دارد.

29. اولی اسپانکوسکی (Ulli Spanowski)، مدیر ارشد دیجیتال بورس اشتوتگارت
متاسفانه در این مورد نمی‌‌توانم نظری بدهم. در مورد این قضیه بی‌‌طرف هستیم، اما اگر قیمت‌‌ها رشد داشته باشند خوشحال‌‌کننده خواهد بود.

30. جان تودارو، مدیر شرکت TradeBlock
بهترین پیش‌‌بینی که می‌‌توانم ارائه دهم به این صورت است: حداکثر قیمت 25,000 دلار و حداقل قیمت 4 تا 5 هزار دلار.

31. ولادیمیر تومکو (Vladimir Tomko)، هم‌‌بنیان‌‌گذار، مدیرعامل و تولیدکننده بازی در شرکت Blockchain Cuties Universe
پیش‌‌بینی دقیق قیمت بیت کوین‌‌ سخت است، اما با توجه به رویداد نصف شدن پاداش‌‌ها و داده‌‌های تاریخی، اعتقاد دارم که حداقل قیمت حدود 6,500 دلار و حداکثر قیمت حدود 80,000 دلار خواهد بود و کف قیمت در نهایت در 15,000 دلار ثابت خواهد ماند.

32. اریک وورهس (Erik Voorhees)، مدیرعامل Shapeshift
حداقل: 5,400 دلار (فکر نمی‌‌کنم باز هم شاهد قیمت 3,000 دلار باشیم، اما ممکن است ماه‌‌های آینده بازاری خرسی را تجربه کنیم).

حداکثر: 150,000 دلار (اگر حباب شماره 5 در سال 2020 اتفاق بیافتد، فکر می‌‌کنم تا قیمت 150,000 دلار صعود داشته باشیم. در این صورت، قیمت بیت کوین‌‌ دیگر پایین‌‌تر از 20,000 دلار نخواهد رفت).

33. Whale Alert
ما سوالات زیادی در مورد پیش‌‌بینی قیمت‌‌ها دریافت می‌‌کنیم. اگرچه Whale Alert توسط بسیاری از معامله‌‌کنندگان به عنوان ابزاری برای پیش‌‌بینی قیمت‌‌ها و ترندها به کار می‌‌رود، باز هم سعی داریم در این مورد بی‌‌طرف باشیم؛ به همین دلیل، هیچ پیش‌‌بینی در مورد رمز ارزها انجام نخواهیم داد.

34. الکساندر زایدلسون، مدیرعامل Beam
فکر نمی‌‌کنم از صلاحیت کافی برای چنین پیش‌‌بینی‌‌هایی برخوردار باشم، اما در هر صورت تلاشم را خواهم کرد.

بر اساس شواهد منطقی می‌‌توانیم بگوییم که در بازه حداکثر و حداقل پیشین قرار خواهیم داشت. فکر می‌‌کنم که این امکان وجود دارد که بیت کوین‌‌ در سال 2020 به پایین‌‌ترین حد خود یا حتی کمی پایین‌‌تر از آن سقوط کند. بنابراین فکر می‌‌کنم قیمت حداقل 3,000 دلار باشد.

با پیشرفت این فناوری و رشد بکارگیری آن توسط کاربران، تقاضا برای بیت کوین‌‌ و رمز ارزها افزایش خواهد یافت و این امکان وجود دارد که از رکورد قبلی خود نیز سبقت بگیرد. بنابراین قیمت 30,000 دلار را در ذهن دارم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد