اونس طلا2337.71
مظنه15,106,000
18 گرم3,487,200
ارزش سکه34,033,818
قدیم (بهار)38,400,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,500,000
ربع14,750,000

تحلیل هفتگی طلا جهانی

به گزارش سایت طلا به نقل ازخبرگزاری اف ایکس امپایر، طلا هفته قبل را با کاهش ناچیزی به پایان رساند. ولی آیا واقعا خریداران باعث تثبیت قیمت ها شده­اند؟ به سختی می­توان چنین نتیجه­ای گرفت. در حالی که بازار طی پنج هفته گذشته متعادل مانده است، معماله گران به دنبال عاملی هستند که به نوسانات جهت دهد و بازار را به بالا یا پایین سوق دهد.

طلا پتانسیل صعود تا 1485 دلار را دارد

آیا ثابت ماندن قیمت ها در زمان اصلاح بازار سهام، کار خریداران است؟

به گزارش سایت طلا به نقل ازخبرگزاری اف ایکس امپایر، طلا هفته قبل را با کاهش ناچیزی به پایان رساند. ولی آیا واقعا خریداران باعث تثبیت قیمت ها شده­اند؟ به سختی می­توان چنین نتیجه­ای گرفت. در حالی که بازار طی پنج هفته گذشته متعادل مانده است، معماله گران به دنبال عاملی هستند که به نوسانات جهت دهد و بازار را به بالا یا پایین سوق دهد.

کمی بیش از یک هفته قبل، بازار، دو کاتالیزور اصلی خود که نقش حامی را برای آن ایفا می­کردند از دست داد. اختلافات تجاری مابین آمریکا و چین و عدم قطعیت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا.

هفته قبل، بیش از آنچه انتظار می رفت، اطلاعات اقتصاد آمریکا به این تصور دامن زد که فدرال رزرو از سال 2020 از افت نرخ ها خودداری خواهد کرد.این خبر باعث افزایش بازده خزانه داری آمریکا شد و دلار را به دارایی محبوب تر تبدیل کرد.

همچنین آنچه باعث کنترل قیمت طلا شد، تقاضا برای دارایی های ریسک پذیر بود. بازار سهام آمریکا هفته گذشته بالاترین رکورد خود را شاهد بود که بیانگر این بود که این تب معاملات، ممکن است به هفته ای که بخشی از آن را تعطیلات کریسمس به خود اختصاص داده­اند کشیده شود.

هفته گذشته پرزیدنت ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد. بازارهای مالی واکنش مختصری به این خبر نشان دادند و دلیلی دال بر استفاده معامله گران از این خبر برای افزایش قیمت طلا در بازار موجود نمی باشد.

پیش بینی هفتگی:

سخت است دلایلی ارائه کنیم که چرا طلا اینگونه حمایت می شود. با این وجود به وضوح می توان گفت چرا این قیمت ها کنترل می شوند.

می توانیم حدس بزنیم که معامله گران بر این گمانند که اصلاح بازار سهام که برای مدتی به تعویق افتاده بود، در مرحله اجرا باشد و درنتیجه توجه آنان بیشتر به سوی طلا معطوف شده است. صرف نظر از وقفه هایی در ماه مه و آگوست، بازار سهام اساسا از 23 دسامبر سال 2018 سیری ثابت داشته است.

برخلاف هفته کوتاهی که پیش رو داریم (فرا رسیدن تعطیلات سال نو) معامله گران ممکن است به دنبال افزایش سود خود قبل از سال نو باشند. آنها در حال مقایسه قیمت ها در بازه های زمانی مشابه اند، پس روند قیمت ها را در شب کریسمس دنبال کنید. شاید روند رو به رشد کمی باشد اما خواهد توانست بازار سهام را بالا بکشد.

شاید فروش به اندازه­ای کافی نباشد تا روند پیشرفت را کاهش دهد اما می تواند اصلاحی منطقی را رقم زند. اصلاحی که حاصل کسب سود و تعادل بازار قبل از سال نو می باشد. اگر این وقفه به اندازه کافی قدرتمند باشد، پول به سمت طلا خواهد رفت و در نتیجه قیمت ها را بالاتر از آنچه هستند خواهد برد.

مطمئن نیستیم که همه چیز آن طور که پیش­ بینی می­کنیم از آب درآیند. اما در هر صورت رابطه دو طرفه­ای میان قیمت­های طلا و تقاضای ریسک وجود دارد.

علاوه بر این، سهام و طلا، هر دو می توانند به یک سمت حرکت کنند، امسال طلا 15 درصد و شاخص S&P500 درصد رشد داشته اند.

با این وجود مسیر حرکت دارایی های خزانه داری تضاد چشم گیری با طلا دارد. بنابر این اگر طلا بخواهد بر روی نمودارها رشد صعودی داشته باشد، لازمه آن حرکت خزانه داری در سطحی پایین تر است. و این امر میسر نیست مگر اینکه بازار سهام شکوفا شود و رشد چشم گیری داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد