سامانه پیامکی طلا،سکه،ارز،تلفن گویا صفحه حرفه ای قیمت ها !!! اوقات شرعی وساعات نماز
اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کارت سوخت مغزتان را از این خوردنی‌ها بگیرید

برخی مواد غذایی بیشترین تاثیر را بر انرژی و عملکرد مغز شما دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  تحقیقات علمی نشان داده است که رژیم غذایی می‌تواند نه تنها در سلامتی بلکه در عملکرد و پیشگیری از اختلالات شناختی مغز نقش عمده‌ای داشته باشد. همچنین غذا‌های مقوی برای مغز می‌توانند به بهبود عملکرد شناختی از جمله حافظه، توانایی تصمیم گیری، زمان پاسخ ذهنی و روحیه کمک کنند.

مواد غذایی تقویت کننده مغز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی دیگری هستند که از این عضو حیاتی محافظت می‌کنند. این مواد همچنین حاوی اسید‌های چرب ضروری هستند که تحریک و تقویت سلول‌های مغزی را انجام می‌دهند. در ادامه با برخی از این غذا‌های سالم و مفید آشنا می‌شوید که می‌توانید آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در عین حال که از سلامت مغز خود محافظت می‌کنید، تمرکز ذهنی خود را بهبود ببخشید.

ماهی قزل آلا و ماهی تن

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن حاوی چربی‌های سالمی هستند که مغز از آنها تغذیه می‌کند. روغن‌های طبیعی این ماهی ها، سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ مفید و ضروری برای سلامتی مغز هستند.

تحقیقات نشان داده است که خوردن ماهی قزل آلا، ماهی تن و سایر ماهی‌های چرب باعث تحریک رشد سلول‌های مغزی می‌شود و همچنین برای بهبود خلق و خو و کاهش استرس موثر است و می‌تواند به بهبود توانایی‌های شناختی فرد کمک کند. علاوه بر این، امگا ۳ موجود در این موادغذایی می‌تواند احتمال ابتلا به اختلالات شناختی و حافظه مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر  را کاهش دهد.

روغن زیتون

روغن زیتون مزایای زیادی برای سلامتی دارد و یک ماده غذایی مهم برای مغز است. این روغن منبع بسیار خوبی از پلی فنول هاست که از مغز محافظت می‌کنند، همچنین دارای آنتی اکسیدان‌های زیادی است که عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند و موجب کاهش خطر ابتلا به افسردگی و زوال عقل می‌شوند. روغن زیتون همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند هرگونه علائم عفونت و التهاب را بهبود ببخشد.

سویا

سویا منبع عالی اسید‌های چرب امگا ۳ و پروتئین بدون چربی است که هر دو این مواد به حمایت از عملکرد مغز و سلامت آن کمک می‌کنند. سویا همچنین سرشار از آهن است که کمبود آن می‌تواند بر حافظه و توانایی یادگیری تأثیر بگذارد.

بادام و گردو

بادام و گردو یکی دیگر از میان وعده‌های عالی هستند که می‌توانند سلامت مغز را بهبود ببخشند و از سلول‌های آن محافظت کنند، به علاوه این دو سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و منابع بسیار مهمی از آنتی اکسیدانی مانند  ویتامین E هستند که ثابت شده است  از مغز در برابر خطر ابتلا به آلزایمر محافظت می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که در بعضی از گروه‌ها رژیم غذایی حاوی ویتامین E، خطر ابتلا به این بیماری را تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

تخم مرغ

وقتی صحبت از سلامت مغز می‌شود تخم مرغ یک منبع انرژی واقعی  برای آن است. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی است که از جهات مختلفی به مغز کمک می‌کنند. تخم مرغ حاوی کولین یعنی همان ماده شیمیایی مهمی است که به انتقال دهنده‌های عصبی مغز کمک می‌کند. همچنین کلسترول موجود در آن به شکل گیری غشای سلول‌های مغزی کمک می‌کند و می‌تواند سلول‌ها و ساختار‌های مختلف این عضو مهم را تقویت کند. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی چندین آنتی اکسیدان، پروتئین و چربی‌های سالم است که همگی در محافظت از مغز نقش دارند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از مواد غذایی است که فواید آن برای مغز به خوبی شناخته شده است. این روغن با بهبود عملکرد مغز مرتبط است، زیرا چربی‌های موجود در آن به کتون‌ها تجزیه می‌شوند که مغز می‌تواند از آن برای انرژی استفاده کند. همچنین کتون حاصل از تجزیه چربی، رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد که می‌توانند به سلول‌های مغزی آسیب برسانند.

علاوه بر این، روغن نارگیل منبع خوبی از چربی اشباع است که به بهبود عملکرد و محافظت از مغز کمک می‌کند و باعث کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی می‌شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته


سایر خبر های این گروه
.
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است

پر بحث ترین خبرها
اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
نمودار قیمت طلا