اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین، آمریکا را تهدید کرد؛ قیمت طلا شکست/سقوط هفتگی کم‌سابقه طلا

قیمت طلا پس از سقوط دو درصدی در روز گذشته که تحت تاثیر دورنمای توافق تجاری آمریکا و چین روی داد، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در دو سال و نیم گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به 1465 دلار رسید.

مقامات آمریکایی و چینی روز پنجشنبه گفتند که دو کشور توافق کرده اند که در قالب فاز نخست توافق تجاری تعرفه های وضع شده علیه کالاهای یکدیگر را لغو کنند. به رغم وجود اختلافات چندین ماهه بین طرفین، این اظهارات نشانه دهنده پیشرفت در مذاکرات است.

اما به گفته منابع آگاه، فاز نخست توافق تجاری با مخالفت شدیدی در کاخ سفید و مشاورات خارجی ترامپ مواجه شده که نگران اند لغو تعرفه ها موجب از دست رفتن اهرم فشار آمریکا در مذاکرات شود.

جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب آشفتگی در بازارهای مالی شده و نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی شده که افزایش بیش از 14 درصدی قیمت طلا در سال جاری را به دنبال داشته است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ارشد در شرکت دیلی فارکس اظهار کرد که به نظر می‌رسد با این حرکت که باعث شد محدوده قیمت اخیر طلا شکسته شود، این فلز ارزشمند به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا کرده است. وی در ادامه افزود: بازار پرسش‌های زیادی درباره توافق تجاری دارد و به همین دلیل با وجود فروش گسترده، طلا به رکورد پایینی که در اوت تجربه کرده بود، سقوط نکرد. اما اگر توافق قطعی به نظر برسد، در این صورت قیمت طلا پایین خواهد رفت.

شاخص ام اس سی آی که نشان دهنده وضعیت ارزش سهام در بورس های جهان شده با اندکی افزایش به رقم 543.70 رسید که فاصله چندانی با رکورد بالای ثبت شده در ژانویه 2018 (550.63) نداشت.

در بازارهای اوراق قرضه، میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا روز گذشته به بالاترین رقم از ابتدای ماه آگوشت یعنی 1.973 درصد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۱۶ درصد کاهش یافت که منعکس‌کننده ضعیف شدن تقاضای سرمایه گذاری برای طلا است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۶ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۰۵ دلار و یک سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۷۹۷ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد