اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چگونه در گوگل سرچ کنیم ؟

چطور سرچ کنیم تا گوگل درست متوجه خواسته‌مان شود؟! ترفندهای مخفی سرچ کردن در گوگل

چگونه در گوگل سرچ کنیم ؟

شاید باورش برایتان سخت باشد اما صفتی به نام "Good Researcher" داریم. این صفت به فردی اتلاق میشود که با صرف کمترین وقت میتواند ندانسته‌هایش را از دل میلیاردها(چه بسا بیشتر) صفحه‌ی وبِ داخل گوگل بیرون بکشد و جواب سوالش را پیدا کند. باید خدمتتان عرض کنم نه تنها همچین صفتی موجود است و افرادی نیز این صفت را دارند بلکه گاها افراد از این هنر به عنوان یک پوئن مثبت در رزومه خود یاد میکنند!

ما به شما چند ترفند آموزش میدهیم تا تبدیل به یک Good Researcher‌ شوید:

۱. علامتی برای همه

علامت * به صورتی‌ست که اگر در عبارت جستجو ظاهر شود تمامی موارد موجود را بررسی می‌کند. مثلا اگر عبارت “چگونه *” را گوگل کنید، نتایـج جالبی به همراه خواهد داشت و مواردی که بیشترین رتبه‌ی جستجو را دارند نمایان می‌شوند. این مورد برای مواقعی که به خاطر نداریم دقیقا چه عبارتی را می‌خواستیم بسیار مناسب است. همچنین برای یافتن موضوعات و مطالب جدید و به خصوص آموزش‌های پرکاربرد بسیار کارامد است.

۲. جستجـوی عمیق‌تر با مترادف‌ها

اگر از علامت مد ~ قبل از عبارت مدنظر خود استفاده کنید، متوجه می‌شویـد که گوگل علاوه بر خود عبارت، عبارت‌های هم‌معنی و مترادف آن را نیز جستجو می‌کند و نتایج بیشتر و بهتری در مورد آن عبارت به شما نشان می‌دهد. مثلا اگر ~car را جستجو کنید گوگل در نتـایج خود، صفحاتی که شامل واژه‌ی automobile هستند را نیز نمایـش مـی‌دهد.

۳. جستـجو برای یک عنوان

برای یافتن متونی که عناوین مدنظر شما را دارند، می‌توانید از فرمت زیر استفاده کنید.

allintitle: نرم‌افزار طراحی خودرو

به عنوان مثال اگر عبارت بالا را جستجو کنید تصویر زیر نمایان می‌شود که خواهید دید پست 10 نرم افزار برتر طراحی خودرو سایت چ‌یاب را به عنوان نتیجه‌ی نخست نشان داده است. این پست دقیقا حاوی تمام کلماتی‌ست که جستجـو کرده‌ایم. می‌توانید تمام عباراتی که در ذهن دارید را پس از : allintitle وارد کنید؛ تا دقیقا پست‌هایی با همین عنوان به شما نشـان داده‌شود.

روش های سرچ در گوگل

۴. جستجوی معنای عبارات

با استفاده از : define می‌توانید معنای هر کلمه و عبارتی که مایل هستید را جستـجو نمایید. نتیجه بدین صورت است که چندین دیکشنری را با هم مقایسه می‌کند و برترین و بهترین نتیجه نمایش داده می‌شود. همچنین لینک و پیوندی به منبع اصلی ایجاد می‌کند.

۵. قاب‌بندی عبارت جستجو

بهترین متد و روش برای دستیابی به نتایج بهتر در جستجو این است که عبارت مدنظر خود را در یا کوتیشین قرار دهید. در ایـن حالت تعداد نتایج به دست‌آمده از جستجو کمتر و انحصاری‌تر خواهد بود. این نتایج دقیقا شامل عبارت هستند و مطالب صرفا در مورد همان عبارت است. به طور مثال “گوگل” نتایجی کمتر از گوگل دارد؛ ولی مطالبی که در مورد گوگل هستند در نمونه‌ی اول ظاهر می‌شوند.

۶. جستجوی صفحات بدون یک عبارت خاص

برای اینکه صفحاتی را به دست آورید که شامل یک کلمه یا عبارت خاص نیستند، کافیست از علامتاستفاده کنید. به طور مثال “baseball -bat” صفحاتی را در نتایج نشان می‌دهد که این صفحـات شامل کلمه‌ی baseball هستند ولی هیچ‌کدام عبارت bat را در خود جای نداده است. پس لازم است پیش از عبارتی که مایل به نمایش آن نیستید علامت – را به‌کار ببرید.

اگر چند سرچ ساده را با استفاده از این تکنیک‌ها و بدون این تکنیک‌ها انجام دهید، متوجه تفاوت قابل توجه نتایج بدست آمده خواهید شد. البته که گوگل تکنیک‌های بیشتری برای سرچ بهتر تعریف کرده است که شاید بیان تمام آن‌ها از حوصله شما خارج باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد