اونس طلا2195.96
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلای جهانی امروز چه قیمتی رقم خورد؟

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت اما تحت تاثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی قرار دارد.

به گزارش سایت طلا ، در حالی که تقویت ارزش دلار موجب شده تا تاثیرات ناشی از نگرانی های سیاسی و تجاری بر بازار طلا خنثی شود، قیمت فلز زرد امروز تغییر چندانی را شاهد نبود، اما همچنان در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی در طی 4 هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 12 سنت افزایش به 1504 دلار و 90 سنت رسید. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت فلز زرد 0.7 درصد کاهش داشته، در حالی که هفته گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز 3 دلار کاهش داشت و به 1512 دلار و 20 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا در بلند مدت در محدوده قیمت 1480 دلار تا 150 دلار در نوسان خواهد بود.»

در حالی که ریسک های ناشی از تنش های سیاسی و جنگ تجاری میان امرکیا و چین موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار دلار به عنوان یک محل امن شده است، ارزش پول ملی آمریکا در برابر ارزهای معتبر جهان به بالاترین رقم های چند هفته گذشته رسیده است. ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی خود قرار دارد.

گزارش افشاگرانه یکی از کارکنان دولت آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد که ترامپ نه تنها از موقعیت خود برای فشار بر اوکراین برای پرونده سازی برای پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود سوء استفاده کرده است، بلکه کاخ سفید تلاش کرده تا شواهد مربوط به گفت وگوی مذکور را پنهان کند.

در همین حال سرمایه گذاران نگران سیگنال های ضد و نقیضی هستند که از سوی چین و آمریکا در مورد اختلافات تجاری شان مخابره می شود و موجب شده تا قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود 17 درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا امسال تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین که نگرانیها نسبت به رکود اقتصادی را برانگیخت و به کاهش نرخهای بهره از سوی بانکهای مرکزی سراسر جهان منجر شد، حدود ۱۷ درصد رشد قیمت داشته است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۴۸۸ دلار را امتحان کند و اگر پایین این قیمت شکسته شود، طلا ممکن است تا سطح ۱۴۴۶ دلار کاهش پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۷ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۶۶۸ دلار و ۲۳ سنت قرار گرفت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۳۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد