اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روحانی به آنکارا رفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در پنجمین نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه تهران را به مقصد آنکارا (پایتخت ترکیه) ترک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکیه، طی مراسمی رسمی تهران را به مقصد آنکارا (پایتخت ترکیه) ترک کرد.

در مراسم بدرقه رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه دولت حضور داشتند.

در این سفر وزرای امور خارجه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس و مشاوران دفتر رئیس جمهور، روحانی را همراهی می‌کنند.

پنجمین نشست اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود.

علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در قالب این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

روحانی همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، دیدارهای جداگانه‌ای با همتایان روس و ترک خود خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فی‌مابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور شامگاه دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به در پیش بودن برگزاری پنجمین نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه و آینده آن، تاکید کرد: خوشبختانه در دو سال و نیم اخیر با ادامه روند آستانه، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه ضامن آتش‌بس در سوریه بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه پیش از سفر آنکارا به منظور شرکت در اجلاس روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران به ارائه جزئیاتی از دستور کار این اجلاس پرداخت و خاطرنشان کرد: اجلاس فردا پنجمین اجلاس سران سه کشور درباره سوریه است و برای هر سه کشور مساله امنیت منطقه موضوعی حائز اهمیت محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران، روسیه و ترکیه در یک منطقه و در همسایگی سوریه زندگی می‌کنند و آنچه که مهم است این است که تا الان قریب به 9 سال است که مردم سوریه در مشکلات فراوانی قرار دارند و با تروریست‌ها و حامیان آنها مواجه هستند.

رئیس‌جمهوری گفت: خوشبختانه در دو سال و نیم اخیر در ادامه روند آستانه که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه ضامن آتش‌بس در سوریه هستند، روند مناسبی بوده است. امروز اکثریت قاطع در زمینه سوریه تحت پرچم این کشور و حاکمیت دولت قانونی آن هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد