اونس طلا2208.09
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا صفر شد

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به چالش‌های پیش روی این صنعت در شرایط تحریم گفت: ٢٩ درصد صادرات ما به آمریکا بود که بعد از شروع تحریم‌ها این رقم به صفر رسید و به دنبال آن هستیم که کشورهای دیگری را جایگزین آمریکا کنیم.

فرشته دست‌پاک در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف از سوم تا نهم شهریور ماه اظهار کرد: هر ساله از سال ٧١ به بعد این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی فرش دنیا برگزار می شود و امسال با توجه به شعار سال، یک نمایشگاه متفاوتی را برگزار خواهیم کرد و بیش از ٨5� غرفه برای نخستین بار در این نمایشگاه فعال خواهند بود و هر روز این نمایشگاه با یک شعار نامگذاری شده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: روز سوم شهریور در حضور سفرا، وزیر صنعت و فعالان بخش خصوصی و همچنین با حضور رییس جمهور یا معاون اول افتتاح خواهد شد و در این روز سامانه سجاد (سامانه جامع آماری فرش دستباف)، سامانه وب و دکوراسیون افتتاح خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه با همکاری دانشگاه شهید بهشتی موضوع تأثیر فرش دستباف در درمان برخی بیماری ها به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.
به گفته دست‌پاک، برگزاری کارگاههای آموزشی، برپایی غرفه روایت قصه های فرش دستباف به دو زبان فارسی و انگلیسی و آموزش تجاری سازی و ثبت برند تولیدکنندگان فرش دستباف از دیگر برنامه‌های این دوره از نمایشگاه فرش دستباف است.
رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه تا امروز از کسب و کارهای مجازی در حوزه فرش استفاده کرده نشده است گفت : ما برنامه ریزی کرده ایم تا از فعالانی که برای بازاریابی و فروش فرش دستباف از روش های نوین کسب و کار استارت اپ‌ها حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.
البته از سال گذشته از صاحبان ایده‌های خلاقانه دعوت کردیم تا طرح‌ها و ایده‌های خود را با ما در میان بگذارند تا با حمایت این مرکز استارت‌آپ‌هایی در این حوزه طراحی وبه مرحله اجرا برسند تا علاوه بر بهبود فرآیند تولید فرش، از این پتانسیل در افزایش بازارهای فرش استفاده کنیم.
وی با اشاره به فعالیت ٢ میلیون نفر در صنعت فرش دستباف، فعالان این صنف را دارای بیشترین جمعیت در صنوف کشور دانست.
وی گفت: با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت به دنبال اعزام هیئت های تجاری به کشورهای هدف هستیم تا بازارهای فرش دستباف ایرانی را گسترش دهیم.
دست‌پاک همچنین با اشاره به چالش‌های پیش روی این صنعت در شرایط تحریم گفت: ٢٩ درصد صادرات ما به آمریکا بود و پس از آن آلمان با ١4 درصد سهم؛ اما بعد از شروع تحریم‌ها، نخستین کالایی که پس از نفت، تحریم شد، فرش دستباف ایران بود و همین امر باعث شد تا ٢٩ درصد صادرات فرش دستباف کشورمان به آمریکا صفر شود.
وی ادامه داد؛ البته صادرکنندگان فرش دستباف کشور به دنبال آن هستند که کشورهای دیگری را جایگزین آمریکا کنند ولی متاسفانه بعد از تحریم‌ها صادرات فرش ما از گمرک کاهش یافت.
وی در مورد بیمه بافندگان فرش دستباف گفت: سال گذشته با هماهنگی مجلس بودجه ای معادل ٣ برابر بودجه سال قبل برای بیمه تامین اجتماعی تخصیص یافت ولی در شرایط اقتصادی کشور و کاهش صادرات نفت، امیدواریم در 6 ماه دوم سال رقم بهتری در این بخش تامین یابد.
وی ادامه داد: البته بیمه عشایر روستایی به عنوان یک جایگزین بیمه است که با اضافه شدن بیمه سلامت، موضوع بیمه درمانی هم حل و فصل خواهد شد.
به گفته دست‌پاک، ٨� درصد فرش دستباف تولید شده در داخل، صادر می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد