اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا محکومیت نجفی قطعی نیست؟

به نظر می‌رسد محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران پس از گرفتن «گذشت» از اولیای دم همسرش میترا استاد، در آستانه آزادی از زندان قرار گرفته است؛ زیرا به نظر به خاطر شخصیت، نوع جرم و خدمات نجفی، بسیار بعید است دادگاه، او را به خاطر جنبه عمومی جرم، مجددا محکوم کند.

قید «احتمال دارد» و «ممکن است» از این جهت درباره مجازات احتمالی آینده نجفی به کار می رود که او هنوز با حکم محکومیت قطعی روبرو نشده است و هنوز درباره جنبه عمومی جرم قتلی که انجام داد، تصمیم گیری نشده است. با این حال برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند نجفی باید مورد تعقیب قرار گرفته و زندانی شود چون این خواست جامعه است.

با وجود اظهارات این کاربران، هنوز قطعیت دو دلیلی که برای زندان نگهداشتن نجفی مطرح است، اثبات نشده است؛ اول آنکه نجفی به دلیل حمل سلاح جنگی غیرمجاز به ۲ سال زندان محکوم شده است و این حکم حتما مورد اعتراض حمیدرضا گودرزی، وکیل او قرار می گیرد، زیرا دفاعیات نجفی درباره حمل اسلحه کمری، دفاعیات موجهی به نظر می رسد. او درباره حمل این سلاح در شعبه ۹ دادگاه کیفری ۱ استان تهران گفت: من از سال ۶۰ مجوز استفاده از سلاح را داشتم، اما از سال ۹۴ این مجوز تمدید شده بود و نمی‌دانم که تا دیروز اجازه استفاده از سلاح را داشتم یا نه.

وکیل او نیز بر این نکته تاکید کرد که از آنجایی که نجفی در سال ۱۳۹۶ به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و تا پایان فروردین ماه ۹۷ در این مقام قرار داشت، حمل سلاح برای او مجاز شمرده می شد و طبیعی است در صورتی که برای تمدید مجوز حمل سلاح اقدام می کرد، برای او حمل سلاح، مجاز شمرده می شد. لذا با وجود این دفاعیات به نظر نمی رسد دادگاه تجدیدنظر با نگاه سختگیرانه ای، درباره حمل سلاح کمری نجفی، قائل به مجازات حبس ۲ ساله شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد