اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
51

تصمیم عربستان برای افزایش چشمگیر تولید نفت خام

عربستان سعودی قصد دارد تولید نفت خود در ماه جولای را به بیش از 11 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش رویترز، در حالی که تولید نفت عربستان سعودی در ماه ژوئن به 10.8 میلیون بشکه در روز رسیده است، ریاض قصد دارد این رقم را در ماه جولای به بیش از 11 میلیون بشکه در روز افزایش دهد که این بالاترین رکورد در تاریخ این کشور به شمار می رود.

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه در مصاحبه با رویترز این خبر را تایید کرده است. اوپک و روسیه روز شنبه موافقت کردند تا سطح تولید نفت را از ابتدای جولای به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند. هنوز مشخص نیست که آیا عربستان سعودی افزایش تولید نفت خود را به صادرات اختصاص خواهد داد یا آن را ذخیره می کند.

این تصمیم عربستان سعودی بی شک در راستای درخواست رئیس جمهور آمریکا برای کاهش قیمت جهانی نفت بوده است. این در شرایطی است که ایالات متحده فشار زیادی را بر کشورهای مختلف وارد کرده تا واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

خالد الفلیح وزیر انرژی عربستان نیز پیش از این گفت: ریاض تولید نفت خود را صدها هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد و رقم دقیق را بعدا اعلام خواهیم کرد.

برخی منابع اوپک اعلام کرده اند که این سازمان به تنهایی 770 هزار بشکه از یک میلیون بشکه افزایش تولید را تامین خواهد کرد و کشورهای غیر عضو اوپک نیز تولید خود را 185 هزار بشکه در روز افزایش می دهند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد