اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
40

سقوط آزاد ارزش لیره ترکیه همچنان ادامه دارد

سایت طلا : در حالی که مقام های ترکیه چالش های سختی برای تثبیت ارزش لیره در برابر دلار آمریکا دارند، ارزش پولی ملی این کشور همچنان با کاهش روبرو شده است.

به گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر افزایش مجدد نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ترکیه هستند تا شاید جلوی کاهش شدید ارزش لیره در برابر دلار آمریکا گرفته شود.

بر اساس این گزارش اقدامات فوری مقام های پولی ترکیه تاکنون موفقیت چندانی نداشته است. ارزش لیره ترکیه در برابر دلار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی ترکیه روز چهارشنبه نرخ بهره را با 3 درصد افزایش به 16.5 درصد رسانده است. کاهش شدید ارزش لیره ، بسیاری از شرکت های ترکیه را برای بازپرداخت بدهی های خارجی با چالش جدی روبرو کرده است.

اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور برای تعیین سیاست های پولی تاثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه گذاران داشته است.

موسسه رتبه بندی فیچ هشدار داده است که کاهش شدید ارزش لیره فشار زیادی را به شرکت های ترکیه ای وارد می کند که با ارزهای خارجی استقراض کرده اند.

اردوغان که قصد پیروزی در انتخابات ماه آینده را دارد، به شدت مخالف افزایش نرخ بهره در ترکیه است و قول داده تا نرخ بهره را کاهش دهد. اظهارات اردوغان درباره افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور بر سیستم پولی ترکیه با واکنش منفی سرمایه گذاران و بازارهای مالی روبرو شده است.

لیره ترکیه در هفته گذشته بدترین عملکرد خود در 9 سال اخیر را ثبت کرده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد