اونس طلا2382.03
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
یک مقام دولتی اعلام کرد؛

صنف طلا و جواهر موانع تولید و صادراتی خود را انعکاس دهند

سایت طلا: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ضمن اذعان به نقص برخی قانون و اشکال در اجرای آن گفت: اتحادیه های طلا و جواهر باید مشکلات صنفی خود را احصاء کرده و از مسیر قانونی برای رفع آن اقدام نمایند.

"محمد مجیری" در گفتگو با سایت طلا با بیان اینکه باید مشکلات صنف طلا و جواهر با پیگیری اتحادیه ها از مسیر درست و قانونی انجام گیرد گفت: من معتقد هستم که هم در قانون نقص هست و هم در اجرای آن، ولی ظرفیت خوبی برای رفع آن وجود دارد که اعضاء این صنف مانند اعضاء صنایع دیگر از آن استفاد نمی کنند.

وی «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» و «شورای بخش خصوصی و دولتی» را از مراکز مورد توجه و حل مشکلات تولید دانست و افزود: خیلی کمتر دیده ام که مباحث تولید در صنف طلا در این دو مرکز اعلام شود و معتقدم اتحادیه باید موارد صنفی خود را احصاء و پخته کرده و در این دو مجموعه که ظرفیت بالایی برای حل مشکلات دارد اعلام نماید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان حضور نمایندگان مجلس و بخش دولتی را در شورای بخش خصوصی و دولت بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این شورا بحث اصلاح قوانین، دستورالعمل ها و آئین نامه ها وجود دارد و می توان در آن فرآیند تولید و صادرات طلا و جواهر را تسهیل کرد.

مجیری استان اصفهان را قطب طلای کشور معرفی کرد و ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر اصفهان جزء اتحادیه های خوب اتاق اصناف این شهر بوده که هم در حوزه توزیع و فروش و هم در حوزه صادرات و همچنین در بحث ماشین سازی حضور پررنگ دارد.

وی با اشاره به افت صادرات طلا و جواهر این استان گفت: در سال92 اصفهان اوج صادارت خود را با رقم 700 میلیون دلار داشت که متأسفانه در اثر دستورالعمل های نادرست بانک مرکزی این رقم همکنون به مقدار ناچیزی رسیده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان کاهش صادرات طلای این استان را از 12 تن به 300-400 کیلو اعلام کرد و افزود: این مقدار صادرات زیبنده اصفهان نیست و تولیدکنندگان طلا انتظار دارند که سازمان توسعه تجارت و گمرک و بانک مرکزی به این جمع بندی برسند که ما می توانیم در حوزه ورود موقت و تولید و صادرات ارزش افزوده داشته و اشتغال بیشتری را ایجاد کنیم.

مجیری با بیان لزوم اصلاح روند صادراتی مصنوعات طلا در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما در سال اقتصاد مقاومتی در صادرات غیرنفتی استان اصفهان میزان 2میلیارد دلار می باشد که نسبت به سال 95 که صادرات ما 1.2میلیارد دلار بود، این گپ قیمتی بین این اعداد می توان با یک کالا پر شود.

وی انعکاس مشکلات این صنف و حل آن را با اهمیت دانست و بر برگزاری جلسات متعدد این سازمان با سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی و دیگر مراکز تأکید کرد و گفت: امیدواریم نهایتاً تصمیماتی که گرفته می شود در جهت اصلاح دستورالعمل ها باشد و بتوانیم به روزهای اوج صادرات مصنوعات طلا برسیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نمایشگاهها را از موراد مورد تمرکز این سازمان برشمرد و ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: ما اگر حمایتی را بخواهیم از بخش تولید و صادرات داشته باشیم باید یارانه ای را در اختیار اصناف و واحدهای تولیدی قرار دهیم تا در نمایشگاههای خارجی حضور بهم رسانده و در جهت صادرات محصولات خود گام بردارند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد